Skip to main content
Beantwoord

Verbinding verbreekt constant met de draadloos aangesloten KPN TV+ Box

• February 25, 2025
  • 15 reacties
  • 163 keer bekeken

We hebben ook al meer dan 1 jaar probleem met de verbinding tussen de tv ontvanger en wifi, we betalen elke maand tv abonnement maar eigenlijk kunnen we kpn tv helemaal niet kijken, er staat continu tekst op tv “ verbroken van de verbinding” , of het loopt helemaal vast. Weet al niet meer hoe vaak hebben we kpn daarover al gebeld, het probleem wordt nooit opgelost, het is echt heel vervelend en vermoeiend, dus ja , misschien moeten we toch maar naar een andere provider overstappen ….😏

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door HKV

Welk modem heb je? Als je de V10 (die witte) hebt, kan dit voor problemen zorgen als je TV ontvanger op wifi hebt aangesloten. Advies is dan ook, als er geen bekabelde verbinding mogelijk is, om een superwifi punt op het modem aan te sluiten.

Staat je modem in de zelfde ruimte als waar je tv ontvanger staat, of staat je modem in de meterkast?

Kijk ook eens hier: https://www.kpn.com/televisie/tv-kijken-zonder-internet-kabel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Jaime Groes
Deelnemer
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

Weet niet of het een mogelijkheid is bij jullie maar van dat probleem zijn we af nadat we het Wi-Fi versterker aan de kabel naar modem hebben gezet vanuit de bekabelde Wi-Fi versterker een kabel naar tv kastje

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

Née, helaas hebben we daar geen mogelijkheid voor….

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 28, 2025

We hebben ook al meer dan 1 jaar probleem met de verbinding tussen de tv ontvanger en wifi, we betalen elke maand tv abonnement maar eigenlijk kunnen we kpn tv helemaal niet kijken, er staat continu tekst op tv “ verbroken van de verbinding” , of het loopt helemaal vast. Weet al niet meer hoe vaak hebben we kpn daarover al gebeld, het probleem wordt nooit opgelost, het is echt heel vervelend en vermoeiend, dus ja , misschien moeten we toch maar naar een andere provider overstappen ….😏

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Hoi ​@Meiying .  Wat is er allemaal met de helpdesk besproken dan?  Als het niet werkt en je hebt alles conform instructies aangesloten is het vrij normaal dat ze een monteur jullie kant opsturen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2025

Ze hebben al een 10 meter kabel verstuurd, maar daar kan ik niets mee, ik heb een nieuwe tv ontvanger al aangesloten, dat helpt ook niet, ze kunnen monteur wel opsturen maar dan de kosten  moet ik zelf betalen, daar heb ik geen zin. Dus dat…., veel gedoe voor een simpele tv, als ik een leuk tv programma aan het kijken ben, midden van het programma loopt het beeld weer vast, dus ik kijk tegenwoordig gewoon geen tv meer, volgende  stap is dan maar tv abonnement opzeggen…

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • Antwoord
  • February 28, 2025

Welk modem heb je? Als je de V10 (die witte) hebt, kan dit voor problemen zorgen als je TV ontvanger op wifi hebt aangesloten. Advies is dan ook, als er geen bekabelde verbinding mogelijk is, om een superwifi punt op het modem aan te sluiten.

Staat je modem in de zelfde ruimte als waar je tv ontvanger staat, of staat je modem in de meterkast?

Kijk ook eens hier: https://www.kpn.com/televisie/tv-kijken-zonder-internet-kabel

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 1, 2025

Download de app speedtest op TV en/of op je TV kastje en kijk welke snelheid je haalt.. De app geeft aan welk formaat haalbaar is. Ik kan op de draadloze TV 8K video;s bekijken zonder problemen. en haal maar 70 Mb/s Natuurlijk zonder super-Wift gewoon met de witte experia box 10a. En de DIV7022 (tv kastje is bekabeld. Geen problemen meer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2025

Modem staat in de meterkast. Ik heb al een super wifi , het werkt allemaal niet. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 6, 2025

Welke superwifi heb je ​@Meiying , de witte ronde of de zwarte ronde???

• March 6, 2025

Welk modem heb je? De v10, v10a, box12, box14.
Als je een ander modem van KPN gebruikt: Check je modem (mogelijk is het modem te oud)

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2025

Ik heb een zwarte ronde super wifi. Mijn modem is maar 2 jaar oud, dus een te oud modem lijkt me onwaarschijnlijk…

• March 6, 2025

Je hebt dus een SuperWifi 2 punt die draadloos verbonden is met de KPN modem en draadloos verbonden is met de DIW7022.
Zoals je het nu hebt werkt het alleen met:
BOX12 → draadloos→ SuperWifi 2 → draadloos → DIW7022
bron en andere manieren van aansluiten

Welk modem heb je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 7, 2025

Ik heb modem kpn box 12

• March 7, 2025

Ok, dat is in ieder geval een manier die officieel word ondersteund.
Verklein de afstand tussen de DIW7022 en het SuperWifi 2 punt.
Als dit niet helpt kan er een 2e SuperWifi 2 tussen geplaatst worden.
Hier zijn echter wel kosten aan verbonden.
Als huur 2,49 per maand of mogelijk met korting via de Wifi Manager.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 7, 2025

Ik denk niet dat het aan de super wifi ligt, we kunnen zonder storing Netflix op tv wel kijken, dat betekent dat de wifi toch sterk genoeg is? 

• March 7, 2025

Netflix gebruikt een buffer. Hierdoor merk je het niet meteen als de wifi even slecht/minder is.
Dit doen alle streamingdiensten en ook KPN behalve voor live uitzendingen.
Hierdoor is het voor live uitzendingen via KPN belangrijk dat er een stabiel signaal is.
Waarschijnlijk gaat het wel goed als je een uitzending op pauze zet en even later verder kijkt.
Dan word er ook gebruik gemaakt van een buffer.
Maar dit is geen echte oplossing voor het probleem.