Skip to main content

Hoi heb nog een oude verbindingsset van kpn laatste tijd valt de radio en tv een paar seconden stil gebeurd 3 of 4 keer per dag kan er mee leven nou zag ik dat je deze set evt kan voorzien van nieuwe software alleen ik zie alleen maar downloads voor Windows staan en daar komt ie ik bezit een Mac hoe verder nieuwe set kopen of !!!!! Gr

Hallo @Henhol , je zou bij Devolo eens de ‘cockpit-software’ kunnen downloaden en daarmee de powerlines bijwerken en aanpassen.

 


Dank... cockpit zit op de Mac maar kan niks veranderen zie alleen maar de snelheid en info over de adapter snelheid gem. 130 mbit/s

weet niet of dit te laag is mijn gevoel zegt te laag


Hallo @Henhol als je de powerline rechtstreeks met een kabel aansluit op de Mac moet je van alles kunnen doen, of is het een zeer oude set die niet meer ondersteund wordt?

Een doorvoersnelheid van 130Mbit/s over het elektriciteitsnet is heel mooi, hoger zal je niet komen.

 


Dan vrees ik dat de set te oud is, aangesloten maar er ik zie niks veranderen alleen info over adapter denk dat de set ongeveer 10 jaar oud is dvs 200 als ik me niet vergis. Ja wil ik van mijn storing afkomen zal het toch wel een nieuwe set worden

mag ik je danken voor je info TOP ben weer een stuk verder gekomen Thanks…...


Graag gedaan.


Dank... cockpit zit op de Mac maar kan niks veranderen zie alleen maar de snelheid en info over de adapter snelheid gem. 130 mbit/s

weet niet of dit te laag is mijn gevoel zegt te laag

130 Mb/s is ruim meer dan genoeg voor tv en dus zeker voor radio (4k tv is 25 Mb/s, HD is 7-8 Mb/s, en radio is maar een fractie daarvan). Maar bij radio/tv gaat 't niet alleen over snelheid maar ook over continuïteit. Daar waar je bij normaal computergebruik meestal niets merkt van korte onderbrekingen, merkt je dat al snel wel bij streaming diensten zoals radio en tv. En juist op dat punt scoren DVS’sen (maar ook Wi-Fi) doorgaans minder goed.

Nou wordt er bij dat soort diensten vaak een aantal seconden gebufferd (reden waarom het vaak wat 8erloopt op analoog), maar als ook die buffer leeg is kun je dus een onderbreking waarnemen.


Hoi Henk, helder en duidelijk verhaal gisteren een beetje aan het rommelen geweest de boel een paar keer gereset de verbindingsset opnieuw aangesloten en de TV ontvanger op SD gezet ipv HD en tot mijn verbazing geen storing meer hoop er op dat het zo blijft, nogmaals dank voor de uitleg