Skip to main content

 

Goeiemiddag,

Ik lees in een Posting van ongeveer een jaar terug het volgende over energieverbruik van twee kpn-apparaten -die ik hier ook thuis heb:

Ontvanger VIP5202: 4,3Watt bij gebruik; 3,3 Watt bij Standby; 0,35 Watt in Energiespaarstand.
KPN Box 12: 7,62Watt bij gebruik; 5,89 Watt in idle (’s nachts)

Wie kan me wat meer vertellen over die Energiespaarstand: hoe stel je die (waar vind ik info), en wat zijn consequenties van Standby versus Energiespaarstand.

 

Bij voorbaat dank voor je tijd en moeite, ben benieuwd!

WIetze.

Hallo @wbvds de KPN Box 12 kent (nog) geen spaarstand. De enigste manier om met het modem energie te besparen is óf de wifi ‘s (nachts) uitzetten of het hele modem uitzetten.

Sommige tv-decoders van KPN hebben nog een aan-uit schakelaar aan de achterzijde en bij de meeste tv-decoders heb je een ECO-stand om stroom te besparen, dan duurt het wel iets langer voordat deze weer ‘wakker’ is.

De ECO-stand kun je in het decoder-menu onder de rubriek ‘stand-by’ activeren.

 


Dank voor je antwoord!

KPN-box 12: ok

Maar die instellingen van de decoder blijven me wat duister; ik zie niet direct een schakelaar aan de achterzijde, noch softwarematig een ingang om een instelling te veranderen.
Is er nog verdere documentatie mbt de VIP5202?

 


Hallo @wbvds als je op de >menu] knop van de afstandsbediening drukt ga je naar de rubriek instellingen] dan ga je naar de rubriek stand-by] dan zie je in de lijst o.a. ECO-stand en die kun je dan aan of uitzetten.

Ik schreef ook dat sommige decoders een aan-uit-schakelaar hebben.

Succes

 


Goedemiddag @wbvds,

De 52502 heeft inderdaad geen schakelaar op de achterzijde zoals de andere type's dit wel hebben. 

Het softwarematig instellen gaat via het Menu en dan naar Instellingen en vervolgens de tegel Stand-by:


 

 

 


Tja, ik kom van Ziggo…. en daar had ik deze handigheidjes niet op deze wijze, was allemaal wat moeizamer.

Heb het gevonden en reeds veranderd


Maar bij update wordt het wat moeilijker zo dra je de decoder weer aan zet gaat hij de update ophalen omdat hij in de eco stand heeft gestaan of uit. Het is een kuus die je wilt. 


Zo'n update is er hooguit eens per maand, wel op onvoorspelbare momenten. 


Top om te lezen dat het goede antwoord vanuit onze community gegeven is.
Ik combineer de gegeven antwoorden in één bericht, zodat het ook duidelijk is voor meelezers! 👌🏾

Voor de KPN Box 12 geldt:

Hallo @wbvds de KPN Box 12 kent (nog) geen spaarstand. De enigste manier om met het modem energie te besparen is óf de wifi ‘s (nachts) uitzetten of het hele modem uitzetten.

….


En voor de VIP5202 geldt:

 

Goedemiddag @wbvds,

De 52502 heeft inderdaad geen schakelaar op de achterzijde zoals de andere type's dit wel hebben. 

Het softwarematig instellen gaat via het Menu en dan naar Instellingen en vervolgens de tegel Stand-by: