Skip to main content

Ik heb zojuist Videoland aangeschaft via KPN omdat het casten van de iPad naar de televisie met de gewone Videoland problemen gaf. Nu kun je in de app van Videoland zelf altijd gemakkelijk verder kijken, kan dat bij de Videoland van KPN ook? Ik zie dit namelijk nergens staan als ik een serie start en weer stop.

gemakkelijk verder kijken, kan dat bij de Videoland van KPN ook?

Nee, helaas kan dat niet. Je moet echt onthouden welke serie je keek en waar je gebleven bent qua aflevering. Beetje onhandig vind ik ook.

Heeft je TV zelf (onder Smart) de Videoland-app niet??? (maar die werkt dus weer niet met het KPN-Videoland abonnement)


Dat is irritant.. 

nee helaas stond die app er niet op. Er staat van alles tussen maar niet de app van Videoland. 
 

hmm dan is het via KPN ook nog niet echt een vooruitgang 


Een Apple TV (4de generatie). Op zo'n los kastje dan je de Videoland-app hebben en veel meer.

De HD versie is om en nabij de 160 euro en de 4k (ook geschikt voor HD natuurlijk) om en nabij de 220 euro.


Echt belachelijk eigenlijk. Het abonnement via kpn is niet alleen duurder dan via videoland maar je kan er ook nog eens minder mee! Voor mij een reden om het weer op te zeggen!


Duurder? Het zit qua prijs tussen de abo's van Videoland in. Het is zelfs (iets) goedkoper dan het duurste Videolandabonnement. Het enige dat minder is is dat er geen download-to-go is.

Videoland Basis: 4,99
Videoland Plus: 7,99
KPN Videolandpakket: 8,99
Videoland Premium: 9,99

@Steph Anie .


De doorgifte van videoland gaat veranderen. Daar is a.h.g.i. een mail van verzonden.

Het gaat straks via een (de) videoland-app in de ontvanger. Daardoor zal ‘verder kijken’ en problemen met aanlevering van afleveringen tot het verleden behoren.


Duurder ja. Aan videoland plus heb ik meer dan genoeg en via een andere provider had ik zowel op mijn tv als mijn laptop telefoon en tablet kunnen kijken. Nu betaal ik dus een euro meer en kan ik alleen thuis kijken.


@Steph Anie

Het staat je natuurlijk vrij om het ‘videolandpakket’ op te zeggen.

En direct bij videoland zelf het abonnement te nemen. (alleen kan dat dus nog niet via de decoder gebruikt worden)

T.o.v. videolandplus kun je momenteel nog met het videolandpakket op meer schermen dan 2 schermen tegelijk kijken.

T.o.v. videolandplus kun je momenteel nog met het videolandpakket op meer schermen dan 2 schermen tegelijk kijken. Als ik bij mijn moeder logeer kijk ik het videolandaanbod daar. Gewoon (nog) via de KPN ITV app. Of de KPN ITV website (tv.kpn.com).

Nota Bene. Door de omzetting per september zal het inderdaad tijdelijk, enkele maanden wel, zo zijn dat je het videolandaanbod via het ‘videolandpakket’ alleen via de decoder kunt kijken. Maar dat is van af 21 september 2021 pas.


Nee dat gaat helaas niet aangezien de proefperiode van videoland bij KPN niet geld anders had ik het meteen gedaan. Via videoland zelf kan ik alleen op een omslachtige manier op de tv kijken dus dat schiet ook niet op. Waardeloos dus gewoon. 


Ik begrijp dat je dus nu het 'videolandpakket’ bij kpn hebt, @Steph Anie . En je geen Smart-TV en/of Chromecast hebt om het ‘anders’ op tv te zien.

Dan kan je vooralsnog ook via je laptop via tv.kpn.com en smartphone/tablet via de KPN ITV app het videolandaanbod zien. Dus écht niet alleen via de decoder. Dat is straks van af 21 september overigens wel de situatie, maar tijdelijk.


Ik heb een smart tv maar via kpn kan ik geen videoland kijken op deze tv.


Nee. Maar je hoeft dan toch videoland ook niet “via” kpn te nemen! @Steph Anie 

Gewoon via videoland.com zelf en je kunt de app in je tv gebruiken. Bovendien kun je dan het 7,99 abonnement bij hen nemen. En de videoland-app in je smartphone/tablet gebruiken. En via videoland.com op je laptop kijken.
Het is heeelemaaaal niet nodig om het “via” kpn te nemen als kpn je provider is. Want er is ook nog zoiets als internet.


Nee dat had ik eerst maar die app staat niet in het menu van mijn tv. En toen ik op onderzoek uit ging las ik overal dat die app gewoon niet te gebruiken is bij een kpn abonnement. 


Dat is ie dus wel. Mogelijk moet je 'm nog via de app-store op de tv zetten. TV mag niet ouder zijn dat 2016 voor de videoland-app geloof ik.
En hij is niet op alle TV-merken beschikbaar. Wel Sony, Philips, Samsung, LG, Panasonic.


Heb een Samsung tv van 2021 maar zover ik zie kan ik niet zelf apps downloaden


Heb een Samsung tv van 2021 maar zover ik zie kan ik niet zelf apps downloaden

Druk op menu of huisje van jou afstandsbediening, ga dan met de cursortoetsen naar apps. Daarna rechtsbovenin zie je een vergrootglas 🔍 ga daar naartoe en druk op “OK” of “Enter.” Daarna typ je Videoland in, en dan op “zoeken”, dan zal Videoland wel tevoorschijn komen. 


Zal het straks eens proberen


Bedenk me net dat ik het alleen op de slaapkamer geprobeerd heb. Zou goed kunnen dat die tv wel ouder is dan 2016


Bedenk me net dat ik het alleen op de slaapkamer geprobeerd heb. Zou goed kunnen dat die tv wel ouder is dan 2016

Ach, dat kan gebeuren. Probeer het zo meteen maar op de Samsung van 2021 in jou huiskamer. 😉