Skip to main content

Na meerdere malen contact gehad te hebben met KPN over slechte draadloze verbinding ben ik er nu ook achter gekomen dat er maar 1 oplossing is en dat is bekabelen. Ik zit nu alleen met 3 adapters t.b.v. €115 waar ik niets aan heb. Volgens de klantenservice van KPN kan ik via kpn.com/vergoedingen een formulier invullen om vergoeding van de adapters aan te vragen. Ik kan dit formulier echter nergens vinden. Wie kan mij helpen/adviseren. Bij voorbaat dank. Ed

Hoe lang is het geleden dat u de adapters aangeschaft heeft?


https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Ik ben best wel benieuwd wat uiteindelijk het resultaat is. Want in het verleden werd hier nogal geschermd met de 14 dagen terugstuur optie. Wat hier natuurlijk helemaal niet van toepassing is. 

Je kan ook even wachten tot je hier een goede moderator tegenkomt. Ik heb gezien dat de goede moderators dit best goed oppakken en er mee aan de slag gaan ten behoeve van de klant. :blush:

 


Samengevoegd

Omdat ik nadat ik onderstaande vraag op dit forum heb gesteld niets van KPN hoor, plaats ik dezelfde vraag maar hier.

Na meerdere malen contact gehad te hebben met KPN over slechte draadloze verbinding ben ik er nu ook achter gekomen dat er maar 1 oplossing is en dat is bekabelen. Ik zit nu alleen met 3 adapters t.b.v. €115 waar ik niets aan heb. Volgens de klantenservice van KPN kan ik via kpn.com/vergoedingen een formulier invullen om vergoeding van de adapters aan te vragen. Ik kan dit formulier echter nergens vinden. Wie kan mij helpen/adviseren. Bij voorbaat dank. Ed


Samengevoegd

Hallo @Ed41951 

Het is heel druk op het forum. De KPN moderators pakken de topics op in volgorde van binnenkomst.

De wachttijd is hierbij helaas opgelopen tot vaak 6-7 dagen.


Samengevoegd

@CorL Heeft hier https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/vergoeding-adapters-draadloze-verbinding-501519?postid=1011168#post1011168 gisteren toch de juiste link gegeven?


Samengevoegd

Het is een werkende link, maar of het de juiste link is voor dit geval vraag ik mij af. Het gaat daar over een vergoeding bij een netwerkstoring langer dan 12 uur .

Quote: “Storingen bijvoorbeeld aan je modem, je smartphone of de bekabeling vallen niet onder netwerkstoringen.”


Het is een werkende link, maar of het de juiste link is voor dit geval vraag ik mij af. Het gaat daar over een vergoeding bij een netwerkstoring langer dan 12 uur .

Quote: “Storingen bijvoorbeeld aan je modem, je smartphone of de bekabeling vallen niet onder netwerkstoringen.”

Je gebruikt toch een draadloze adapter. Dat heeft dus niets te maken met bekabeling een smartphone of een modem. (Een modem is technisch gezien een stukje hardware dat zorg draagt voor het omzetten van een data signaal naar een ander data signaal).  Dat KPN knollen citroenen noemt houdt volgens mij voor geen enkele rechter stand. 

Draadloos is zonder bekabeling, ik heb het niet bedacht en ook Nick heeft het niet bedacht. :wink:

Het was je toch geadviseerd door KPN, zij hebbende toch gezegd dat je bij de link voor vergoedingen moet zijn. Volgens mij zijn er niet meer.

 

Samengevoegd

 


Je gebruikt toch een draadloze adapter…..

…. Het was je toch geadviseerd door KPN…. 

Ik ben niet de topicstarter :sunglasses: , ik houd mij ver van deze DVS’en.

Zoals topicstarter heeft ervaren, geeft deze techniek (te) vaak storingen bij het gebruik.

Samengevoegd


Als klant van KPN heb je het recht om je aankoopovereenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van het product te ontbinden.

Langer dan 14 dagen alleen recht op omruiling.

Zie volledig klantenservice productshop.

Samengevoegd


Als klant van KPN heb je het recht om je aankoopovereenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van het product te ontbinden.

Langer dan 14 dagen alleen recht op omruiling.

Zie volledig klantenservice productshop.

Samengevoegd

Peter,

Ja dat recht heb je (net als bij elke andere leverancier overigens), maar KPN heeft daarnaast ook de plicht om zich aan andere Nederlandse wetten te houden. 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

KPN is geen hardware leverancier het levert in het kader van dit forum TV aansluitingen over xDSL.

Ik ben geen jurist, maar omdat  dit een Europese Wet is, weet ik dat dit heel ver gaat. Kortgeleden hebben we gezien dat op grond van deze wet vliegtuichmaatschappijen net als in de gehele EU niet alleen vouchers mochten verstrekken maar ook de keus laten tot terugbetaling. 

Ik wordt altijd een beetje benouwd van mensen die menen op de stoel van KPN te mogen gaan zitten. Ik heb in het verleden KPN moderators gezien die dit goed oppakten. 


Hi @Ed41951, welkom op het forum. 

Dat linkje hoef je niet te gebruiken, dat is een link voor vergoedingen bij een uitval van internet/netwerkstoring.  

Het gaat hier om hardware, die kun je binnen 30 dagen weer retourneren mits in nieuwstaat. Dit kun je in een KPN winkel doen met de aankoopbon of de factuur waarop die adapters in rekening worden gebracht. Uiteraard krijg je dan het aankoopbedrag terug. De vraag is dus: hoelang geleden heb je die adapters aangeschaft? 


Ed, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.