Skip to main content

Ik had eerst een melding dat mijn HDMI kabel niet deugde, heb een dure nieuwe aangeschaft en na een dag kreeg ik de melding 143. Vervolgens meerdere malen getracht via de aanwijzingen op de site mijn draadloze verbinding via  de DVS 1200 te testen. Het probleem bleef, de lampjes bleven rood. Daarna de helpdesk gebeld en met hen trachten achter het probleem te komen. Na een half uur in de wachtrij kreeg ik contact en de medewerker liet mij een keer of 5 de test doen terwijl ik zei dat ik dat ook al had gedaan. De lampjes bleven rood  en de medewerker trachtte mij door te verbinden en ruggespraak te houden. plotseling werd de verbinding verbroken. Ik was een uur verder. Ik verwachtte terug gebeld te worden maar dat gebeurde niet. Daarna weer gebeld en na wederom een half uur in de wachtrij kreeg ik een vriendelijk medewerkster die haar verontschuldigingen voor het niet terugbellen aanbood. Weer een keer of 5 alle testen gedaan en steeds rood als resultaat. Ze hield ruggespraak en gaf aan dat ik een nieuwe set bij de dichtsbijzijnde KPN winkel kon ophalen. Ze zou het in het systeem zetten zodat men op de hoogte was. De garantie bleek te zijn verlopen maar een DVS ging eigenlijk nooit kapot en om het lange wachten en dergelijke was het geen probleem. De volgende dag ben ik naar de KPN winkel aan de Ceintuurbaan in Zwolle gegaan en vrolijk meldde ik mij. Een medewerkster vroeg een factuur. Ik gaf aan dat alles in het systeem stond en ze zei dat dat klopte maar dat ze daar niets mee deed, ze moest een factuur hebben. Ik gaf aan dat ik het via een KPN monteur had laten aanleggen en dat ik verder geen gegevens had maar dat het in het systeem stond. Daar had ze geen boodschap aan en ik werd steeds verbaasder. Een oudere medewerker kwam tussenbeide en pakte de DVSsen en ging opnieuw testen. Hij had nog nooit meegemaakt dat een DVS defect kon gaan en hij wou zelfs een weddenschap afsluiten daarop. Hij heeft ongeveer een keer of 10 testen gedaan met als resultaat rood. Plotseling werd hij arrogant en gaf aan dat ik toch ook wel begreep dat ik niet kon omruilen en ging hij wat anders doen. Ik voelde mij als een klein kind in de hoek en de eerdere medewerkster kwam naar mij toe. Ik gaf aan dat mij het omruilen was toegezegd maar zij gaf aan dat de helpdesk het verkeerd had en ik gewoon een nieuwe set moest kopen. Ik gaf nog aan dat een interne fout toch niet op mij als klant afgewenteld kan worden. Echter men was niet te vermurwen en ik gaf aan dat ik het wel heel vreemd vind dat men geen ruimte heeft om de klant tegemoet te komen. Medewerkers lijken producten te zijn van regels en protocollen en mogen zich niet inleven in de klant. Ik was het zat en heb een nieuwe set meegenomen en heb die betaald. Ik ben volledig afgeknapt op KPN en de service verdient hooguit een 1. Wat een bureaucratische niet-klantgerichte organisatie en interne problemen worden betaald door de klant.

Vergoeding voor een HDMI kabel ga je niet krijgen denk ik.

Zelf heb ik ook HDMI kabels die ik zelf gekocht heb.

Maar waar heb je die melding gehad en wat voor een melding was dat?

 

DVS zijn ondingen, omdat er veel vervuiling op het 230 volt netwerk zit.

Beste is en blijft een vaste UTP kabel.

 

Maar je weet nooit natuurlijk.

Vul je profiel (als je dat nog niet gedaan hebt) van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken en erop terugkomen.

 

P.S.

Het is elektronica, dus het kan zeker kapot gaan.😉


Hallo @Gert Styf een standaard goedkope HDMI-kabel van de Action is zelfs goed genoeg.

Alleen als je een veel langere kabel wilt dan standaard (1 ½ meter) kun je beter voor een betere kwaliteit kiezen.

 


Op allekabels.nl heeft u een HDMI kabel voor €2 euro. Verder kan er een monteur bij u langs komen om deze te vervangen mocht hij kapot zijn en in de garantieperiode. Dit is het proces wat KPN hanteert. Dus niet zelf iets kopen en declareren maar kosteloos krijgen van KPN. 
 

Verder snap ik het verhaal over de DVS’en niet zo goed, die dingen zijn zo beroerd als wat. Als een buurman 10 huizen verder een nieuw lichtballetje in zijn lamp draait stopt hij met werken, of zonnepanelen, elektrische kookstellen en andere apparatuur. Graag wil ik het nummer van de persoon die durft te wedden dat ze niet kapot kunnen. Dan hoef ik niet meer te werken denk ik. 
Een definitieve en storingsvrije oplossing is een internetkabel cat5e of beter. 


Hoi @Gert Styf, welkom bij ons op het forum. Net als Joop ben ik ook benieuwd wat voor melding dat precies was over de HDMI kabel. Bij mijn weten geeft onze tv-ontvanger geen melding over de HDMI kabel, ik heb meer het vermoeden dat dat vanuit het tv toestel zelf kwam. De foutcode 143 die je noemt staat daar ook los van. Die gaat over de verbinding tussen de tv-ontvanger en het netwerk. Een HDMI kabel zit juist tussen de tv-ontvanger en het tv toestel.

Wat betreft de DVS, als ze stuk zijn is dat vervelend, dat kan ik me voorstellen. Als ze nog binnen de garantie zijn kunnen ze (met een aankoopbewijs) worden vervangen. Die garantie is 2 jaar wettelijk bepaald en geldt voor alle elektronische aangekochte apparatuur.

Buiten de garantie is dat niet mogelijk. Je kunt dan kiezen om een nieuwe set te kopen of je kijkt naar de mogelijkheid om het bekabeld aan te sluiten, zoals Joop en Ik_Hussel noemen.


KPN heeft gewoon een belabberde service. Het gaat om het principe. Wanneer de ene medewerker, zichtbaar in het systeem, uit coulance iets toezegt dan is dat een gebaar vanuit KPN. Als dan een andere medewerker  vervolgens je het gevoel geeft dat je lucht bent dan is dat ook een gebaar. Duidelijk is dat KPN haar interne problemen afwentelt op de klant en dat is juist waarom het gaat. het gaat niet om die 100 euro maar om het feit dat ik als klant de prijs betaal voor onduidelijke processen binnen KPN.  Ik ben niet iemand die wegloopt als ik weerstand ontmoet. Ik stap niet over omdat verder ik geen problemen ondervind met de KPN aansluiting maar juist dan verdien je een klantgerichte benadering en niet afgeblaft te worden door een arrogante medewerker.