Skip to main content

Ik heb glasvezel van KPN, twee TV-ontvangers( Arris VIP2952 V2) en wil uitbreiden naar vier TV's wat mogelijk is omdat er zes TV's mogelijk zijn, volgens de website. Nu:

Ik heb twee TV ontvangers gekocht ARRIS VIP2952 V2 en wil deze aansluiten met draadloze DVS1200 die ik al gekocht had bij KPN. Nu alles gaat fout, DVS1200 krijg ik sowieso niet aan de praat, geen nieuwe software erin, niet verbonden, enz,  deze zijn al retour gegaan.

Maar als ik de nieuwe kastjes reset, nieuwe software en fabrieksinstellingen laat doen blijft ik met een abonnementsnummer zitten van de oude eigenaar. Hoe krijg ik deze eruit? Heb al het mogelijke al gedaan volgens de websites, forums maar zijn abonnementsnummer blijft erin staan?

 

Je kunt helemaal geen TV kastjes van een oude eigenaar kopen, want die zijn eigendom van KPN. Je krijgt ze alleen in bruikleen. Dus die oude eigenaar zou ze terug moeten sturen aan KPN

Als je extra ontvangers wilt moet je deze bij KPN erbij huren.


Kopen mag absoluut niet @Ribi52, dit is eigendom van KPN. KPN zou jou daar ook niet mee verder helpen. Wat de vorige eigenaar heeft gedaan is geld verdienen aan jou centen. Terwijl ze eigendom van KPN zijn, dat is eigenlijk heling. Je geld ben je kwijt, en je zit met een ongebruikte TV ontvanger. Wil je een werkende TV ontvanger, doe het dan op de juiste manier. Betaal gewoon € 5,- per maand, en je hebt een werkende TV ontvanger. Maar die TV ontvanger die je gekocht hebt moet terug naar KPN.

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

 

Voeg briefje met naam, postcode en huisnummer bij.

 


Het kan zijn dat de vorige eigenaar de 2952's heeft afgekocht bij KPN. In dat geval kan de vorige eigenaar daar ongetwijfeld een bewijs van laten zien. Zo niet, dan zou ik m'n geld terugvragen en de de oorspronkelijke eigenaar vertellen van het adres uit de vorige post.

2952's worden alleen door KPN verhuurd. Als je wilt uitbreiden moet je gewoon via MijnKPN (of 0800 - 0402) twee nieuw ontvangers aanvragen, à € 5/mnd.


Gekochte of gekregen ontvanger van KPN?


Hoi @Ribi52. Het is inderdaad niet toegestaan om tv-ontvangers door te verkopen. Je kan een TV-ontvangers alleen huren, dit doe je door een extra tv-ontvanger toe te voegen in MijnKPN.

Heb je inmiddels al contact opgenomen met de verkoper? Ik ben erg benieuwd naar zijn verhaal.


Ten eerste hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Ten tweede KPN heeft de kastjes niet terug genomen toen er nieuwe kastjes geleverd waren, foutje bij KPN. Geven ze ook toe, gebeurd wel eens, het is niet goed maar….. (telefonisch contact gehad)

Ten derde het is opgelost doordat de eigenaar ze terug genomen heeft en mij mijn geld terug gegeven heeft. 

Nogmaals hartelijk dank voor jullie informatie.

Met vriendelijke groet,

Ribi52


Ten tweede KPN heeft de kastjes niet terug genomen toen er nieuwe kastjes geleverd waren, foutje bij KPN. Geven ze ook toe, gebeurd wel eens, het is niet goed maar….. (telefonisch contact gehad)

Maar goed, als KPN ze niet terugvraagt dient de huurder ze op eigen initiatief te retourneren of op z’n minst contact te zoeken met KPN. Het betekend niet dat als KPN vergeet ze terug te vragen dat de klant in deze kwestie automatisch eigenaar wordt van de apparatuur en ze mag doorverkopen. Het is en blijft eigendom van KPN. 
Afijn, gelukkig heb je een goede handelaar getroffen die ze terug genomen heeft en hopelijk komt die handelaar tot het idee om die ontvangers gewoon te retourneren aan de eigenaar, KPN. 


Wat fijn dat het verholpen is en dat jij jouw geld weer terug hebt. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


@Ribi52 heb je een ontvanger besteld via KPN? Of heb je er geen 1 nodig? 😉


Reageer