Skip to main content

Bij het terugkijken van opnames staat er zowel bij SD als bij de HD Glas opnames hetzelfde icon t.w HD glas. welke van de 2 is van SD ???

Dit is een test mogelijkheid om te kijken of erĀ SD opnames geen haperend beeld hebben, wat bij opnames van HD glas wel het geval is.

Hoi @MelskeH, je vraagt je af welke de SD en de HD opname is. In de lijst bij de opnames moet er bij de HD opname het HD logo staan. Heb je anders een foto van de opnamelijst?Ā 

En heb je de ontvanger al een reset gegeven? Zijn de HD glas opnames dan wel goed te bekijken?

Ā 


HoiĀ @MelskeH, je vraagt je af welke de SD en de HD opname is. In de lijst bij de opnames moet er bij de HD opname het HD logo staan. Heb je anders een foto van de opnamelijst?Ā 

En heb je de ontvanger al een reset gegeven? Zijn de HD glas opnames dan wel goed te bekijken?

Ā 

Hoi Bart, De Arris ontvangers zijn al meerdere keren gerest. Het rare is, als ik iets van SD opneem wordt het HD glas logo getoondā€¦Ā Zal kijken of ik er scherm prints van kan makenā€¦.ehh helaas scherm prints gaat niet op de iTV app worden geen logo gebruikt. daar is alles alleen maar SD. De HD glas opnames worden niet getoond. Een beetje vreemd maar het is zo, zou te maken hebben met uitzendrechten. Nauw en daar heb ik toch een abonnement voor.Ā Ā 

Ā 


HoiĀ @MelskeH, je vraagt je af welke de SD en de HD opname is. In de lijst bij de opnames moet er bij de HD opname het HD logo staan. Heb je anders een foto van de opnamelijst?Ā 

En heb je de ontvanger al een reset gegeven? Zijn de HD glas opnames dan wel goed te bekijken?

Ā 

Hoi Bart, De Arris ontvangers zijn al meerdere keren gerest. Het rare is, als ik iets van SD opneem wordt het HD glas logo getoondā€¦Ā Zal kijken of ik er scherm prints van kan makenā€¦.ehh helaas scherm prints gaat niet op de iTV app worden geen logo gebruikt. daar is alles alleen maar SD. De HD glas opnames worden niet getoond. Een beetje vreemd maar het is zo, zou te maken hebben met uitzendrechten. Nauw en daar heb ik toch een abonnement voor.Ā Ā 

Ā 

Ā 

Op welk kanaal en welke zender neem je op?

Je hebt namelijk geen SD en HD kanalen van dezelfde zender (uitgezonderd BBC 1 HD 26 en SD 101).

Als je HD hebt, dan zijnĀ alleĀ HD zenders in HD.

Alleen de HD glas kanalen op 661 - 670 zijn in de originele stream van 12,5Mb/s en dat beeld is inderdaad mooier.Ā 

Op 1 - 10 en de andere HD kanalen zijn gecomprimeerde HD kanalen met een stream van ongeveer 7,1 Mb/s en dat verschil kan je zien (maar het is wel Full HD).Ā 

Ā 

Als je internetsnelheid te laag is, dan zijn alle kanalen SD.Ā 

Ā 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox?Ā 


Opnames HD Glas van de zenders 661 t/m 670 zijn inderdaad niet via ITV Online te bekijken. Dat zijn de HD glas zenders. De opnames daarvan zijn enkel via de ontvanger te kijken en zijn zeker HD.Ā 

Verder is het wat PeterG aangeeft. Alle overige zenders zijn HD op een paar na. De opnames zouden dan ook HD moeten zijn. Je ziet dit dan ook terug als je de opname instelt, je moet daar bij het programma bij de tekentjes HD zien staan.Ā 

Ā 


Opnames HD Glas van de zenders 661 t/m 670 zijn inderdaad niet via ITV Online te bekijken. Dat zijn de HD glas zenders. De opnames daarvan zijn enkel via de ontvanger te kijken en zijn zeker HD.Ā 

Verder is het wat PeterG aangeeft. Alle overige zenders zijn HD op een paar na. De opnames zouden dan ook HD moeten zijn. Je ziet dit dan ook terug als je de opname instelt, je moet daar bij het programma bij de tekentjes HD zien staan.Ā 

Ā 

PeterG?


Sorry @joop2011! Ik was er even met gedachten niet bij zie ik, excuses.Ā 


PeterG?

@joop2011 , ik zie mezelf nog niet in dit topic, maar ik snap het wel.

MelskeH, je maakt een fout m.b.t. het verschil tussen HD en SD. En het aparte HDglas.

Er is namelijk nauwelijks nog SD. Alleen kanalen als BBC One op 101 is nog SD.

Alle zenders van 1 t/m 49 zijn bijvoorbeeld allemaal HD. Ook via de app!

De eerste 10 zijn in iets betere kwaliteit over glasvezel ook via de kanalen 661 t/m 670.

Bij het terugkijken van opnames staat er zowel bij SD als bij de HD Glas opnames hetzelfde icon t.w HD glas. welke van de 2 is van SD ???

Als er HDglas staat dan IS het HDglas en niks anders.

Neem eens op van 1 t/m 10. Alleen dan neem je op in HD, en staat in het witte blokje ook alleen HD (en niet HDglas).

Als je kijkt of opneemt via 664 zie je RTL 4 in HDglas.

Als je kijkt of opneemt via 4 zie je RTL 4 in HD.

Heb je er een Draadloze verbindingsset (via stopcontact) tussen? Mijn neef had daarmee (de oude versie DVS 200 / MT 2360) ook geen goede weergave met HDglas.


@PeterGĀ 

Ik ben het helaas dit keer niet met je eens.

Het is niet iets, maar veel mooier beeld met HD glas.

Logisch het is de originele stream.

Het verschil is heel erg goed zichtbaar.

Dat is ook de reden dat ik en enkele anderen zoveel hameren op de toezegging van enkele jaren geleden dat HD glas vanaf 1 moet zijn bij glasvezel klanten en dat eigenlijk alles in de originele stream moet voor glasvezel.


Heren, Bedankt voor jullie input in deze discussie. Ik was idd in de veronderstelling dat de kanalen 1 t/m 20 SD kanalen zijn, vanwege het "ietsā€ slechtere beeldkwaliteit. Ik wist ook niet dat er meer compressie zat in deze kanalen. Ik heb nl nog geen film ā€œopgenomenā€ cq terug gekeken op een van deze kanalen.

Enfin, het probleem van het icoon HD of HD glas is eigenlijk ook al opgelost te verklaren. t.w als je 2 dezelfde programma's op neemt van HD en HDglas, staan ze beide in hetzelfde "mapjeā€, maar als je door klikt naar hetĀ  "mapjeā€ dan zie je wel welke opnameĀ  HD of HD glas is.

Het testen of het beeld hapert bij de HD kanalen. Nee dus. Ik was een opname terug aan het kijkenĀ  bij HD glas en continue hapert het beeld (staat stil of valt weg) . Direct overgeschakeld naar de HD versie, was het beeld prima. Ergo HD glas is het probleem.


Het testen of het beeld hapert bij de HD kanalen. Nee dus. Ik was een opname terug aan het kijkenĀ  bij HD glas en continue hapert het beeld (staat stil of valt weg) . Direct overgeschakeld naar de HD versie, was het beeld prima. Ergo HD glas is het probleem.

Heb je de TV ontvanger via een switch aangesloten?

Zo ja, staat IGMP snooping aan op die switch?


Het testen of het beeld hapert bij de HD kanalen. Nee dus. Ik was een opname terug aan het kijkenĀ  bij HD glas en continue hapert het beeld (staat stil of valt weg) . Direct overgeschakeld naar de HD versie, was het beeld prima. Ergo HD glas is het probleem.

Heb je de TV ontvanger via een switch aangesloten?

Zo ja, staat IGMP snooping aan op die switch?

Ā 

Mee eens.

Ik heb het ook via een switch met IGMP Snooping en geen problemen.

Soms moet je (helaas) de KPN tv ontvanger van de spanning (in de volksmond stroom) afhalen voor 1 of 2 minuten en daarna aanzetten en weer opstarten. Daarna loopt alles weer vloeiend.Ā 

Sinds ik op 200/200 ben overgestapt en GOF ipv EOF heb, heb ik dit probleem zo goed als niet meer.Ā 

Ā 

@MelskeHĀ 

Ik zie in uw handtekening dat u de HDMI kabel via de versterker laat lopen naar de tv.

Dit kan ook een probleem geven bij HD glas en 4K kanalen.

Probeer het eens andersom, de HDMI naar de tv en vanaf de tv naar de Marantz versterker.Ā