Skip to main content

Helaas wordt hierbij niet de juiste kabel geleverd voor de ringleiding, hiervan ben ik afhankelijk, dus kan niets met deze box. Graag zou ik een passende kabel ontvangen.

Wat bedoel je met “ringleiding”?

Een TV+ Box moet via wifi of met een UTP netwerkkabel aangesloten worden.


Een ringleiding is voor doven en slechthorenden wjb. Geeft signaal naar de hoorapparaten.

Met welk stekkertje dien je de ringleiding aan te sluiten, @HennyGrutters-J ?

Mogelijk heb je nog een converter nodig om van optisch digitaal naar mini jack analoog te gaan.

NB Ziggo heeft helemaal geen audio aansluiting op de decoder meer voor wat voor audio apparatuur dan ook.


Hallo @HennyGrutters-J, het is mij net Peter niet helemaal duidelijk naar welke kabel jij op zoek bent. Kun je daarin iets van duidelijkheid geven? 


Hallo @HennyGrutters-J bij een ringleiding worden in de regel diverse aansluitkabels geleverd en/of verloopstukken/kabels.

Als je aangeeft welke je mist, kun je deze zelf kopen bij je horen-leverancier of een universele winkel.

Dit is geen issue voor KPN.

Succes.

 


Hallo allen, Bedankt voor jullie reacties, Peter bedankt voor de uitleg over ringleiding. Bij nader inzien heb ik mijn vraag niet juist gesteld. Voor plm. 3 maanden terug heb ik nieuwe hoorapparaten en een nieuwe ringleiding, deze past op de oude tv ontvanger. De kabels die ik toen heb ontvangen van de audicien passen nu niet op de nieuwe KPN TV + Box. Nu blijkt dat mogelijk bij de KPN geen rekening is gehouden met ringleiding aansluiting. Bij de audicien (hoorleverancier) ben ik al geweest met de nieuwe TV ontvanger zij verwijzen mij terug naar de KPN. Ik wil best een kabel aanschaffen als het hiermee op te lossen is, maar weet echt niet wat ik moet halen. Ben eerlijk gezegd niet meer de jongste meer, deze vraag heb ik op het forum geplaatst op advies van KPN. Misschien is er verder advies? Ik zal proberen een foto bij te sturen, weet niet of dit lukt. Eerste is ontvanger 2e foto ringleiding.

 


Hallo @HennyGrutters-J 

 

Je hebt hiervoor een converter nodig zoals Peter al aangeeft, die kan je o.a. hier bestellen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/

Die sluit je via de bijgeleverde optische kabel aan op de TV+ box en de jackplug van je ringleiding kastje sluit je aan op de omvormer.

 

In de TV+ Box moet je daarna nog de S/PDIF aanzetten en bij indelingen kiezen voor PCM Stereo.

Zie dit artikel waar je die instellingen kan vinden:

 


De audio uitgang staat op je foto links van de usb. Die zit namelijk net naast het stekkertje van de stroom. Optical.

Met die converter kun je de ringleiding aansluiten. De converter heeft een 3,5 mm aansluiting. 

Waarom heb je de ringleiding niet aan je televisie toestel? Om ook radio te luisteren zonder tv aan?


Hallo @PeterG 

Waarom heb je de ringleiding niet aan je televisie toestel? Om ook radio te luisteren zonder tv aan?

Je bedoelt waarschijnlijk rechtstreeks aan de tv-decoder om radio te kunnen luisteren zonder de tv aan.😉

 


Hallo @PeterG en @JanD,

Bedankt wederom voor de reacties.

Inderdaad luister ik radio zonder tv aan, geluid vind ik mooier.

Ik lees wel dat het voor mij ingewikkeld is dit aan te sluiten, een kleinere tv ontvanger, maar een kastje erbij dit zijn er nu 3 met de ringleiding erbij. Als het niet anders is, dan zal het zo moeten. Ik ben benieuwd of het gaat lukken.


Hallo allemaal die op bovenstaande mails gereageerd hebben.

Helaas kan ik niets met bovenstaande antwoorden. Na veel gedoe met diverse mensen blijkt de ringleiding het te doen met een andere kabel die ook bij de ringleiding geleverd wordt.

Nu blijkt dat je bovenstaande kastje de audio converter dus helemaal niet nodig hebt. Wil je de radio niet via de tv luisteren maar via je eigen geluidsinstallatie, geluid is dan veel mooier en met ringleiding wilt dan heb je een 3-weg toslink schakelaar nodig met een spdif kabel, (deze is niet bij de KPN te bestellen) bij Alle Kabels. Met de kastje schijn je te kunnen schakelen naar tv of radio. De audio converter dus retour en we wachten af op de volgende mogelijkheid.