Skip to main content

Beste, 

Ik voel me bedrogen door Kpn.

Vorig jaar ben ik benaderd door Kpn. om over te stappen op glasvezel. Ik was klant bij Ziggo zonder ooit een probleem gehad te hebben. Maar de aanbieding was leuk en ben toen over stag gegaan. Wel met bepaalde voorwaarde, mijn vrouw is veelvuldig bedlegerig, en het enigste wat ze dan kan, en doet, is tv kijken op de slaapkamer. De verkoper is mee naar boven geweest, en gaf aan dat op twee slaapkamers, met 2 superwifipunten alles goed zou gaan werken. Op 19 september is er een monteur geweest om alles te installeren, alles werkte prima, maar na enkele weken hadden we geen tv op onze slaapkamers. Nu is er inmiddels 4x een monteur geweest en heb ik inmiddels een dag aan de telefoon gezeten. Krijg ik vanavond te horen dat Kpn op dit gebied niets meer kan betekenen. Wel is aangeboden om de tv boven te bekabelen of digitenne te nemen op mijn kosten. Bekabelen is voor mij geen optie, gaan de kabels over de muren lopen, gaan we wel erg terug in de tijd. Wij wonen in een blok van 7 woningen, allemaal de zelfde woningen, en daar zijn meerdere Kpn aansluitingen, zonder problemen, raar dat ik dan te horen krijg dat wifi nogal storings gevoelig is.

Ik heb een contract voor 2 jaar, mijn vraag is of ik hier onderuit kan, omdat Kpn mij niet het beloofde kan leveren. Ik zou heel graag naar Ziggo terug gaan, we hebben nl. genoeg andere zorgen.

 

Met vriendelijke groet,

Kees.

Hoe was de tv bij Ziggo verbonden dan?


Ik was bij Ziggo bekabeld aangesloten, echter deze kabels zijn jaren geleden met verbouwing weg gewerkt, en nu niet bruikbaar meer. Daarom moeten kabels nu langs de muur. Als Kpn niet beloofd had, dat dit draadloos zou werken, was ik er niet aan begonnen!


En een moca adapterset? Dan kan je de coax kabel gebruiken om de tv op aan te sluiten en hoef je geen extra kabels te trekken. Helaas zitten hier wel kosten aan vast.  -- En gebruik je de witte of zwarte superwifi punten?


@Ik_Hussel , als de coaxkabels ´weggewerkt en niet meer bruikbaar zijn‘ heeft @Kees van Z weinig aan een setje MoCa’s, dan zou een setje DVS uitkomst kunnen bieden waarvan in de praktijk blijkt dat deze het minst storing gevoelig zijn. Terechte vraag overigens van @Nick83; tot voor kort was Coax, zo lees ik, nog in gebruik. 


Ik was bij Ziggo bekabeld aangesloten, echter deze kabels zijn jaren geleden met verbouwing weg gewerkt, en nu niet bruikbaar meer. Daarom moeten kabels nu langs de muur. Als Kpn niet beloofd had, dat dit draadloos zou werken, was ik er niet aan begonnen!

Hoe bedoelt u "niet bruikbaar meer"? Bij Ziggo gebruikte u ze dus nog wel gewoon? 

Heeftbu de witte SuperWiFi's of de zwarte SuperWiFi’s? 


Hoe je het ook draait of keert, het beste is gewoon kabels gebruiken.
Ook die kun kun je in kabelgootjes wegwerken.
Waar een wil is, is een weg.
Wifi is altijd onderhevig aan een hoop storingen ook DVS is niet ideaal, denk aan b.v. ledlampen e.d..
De enige storingsvrije manier is gewoon een kabel aanleggen.
't Is even een klusje, maar dan ben je ook verzekerd van een storingvrij signaal.


Hoi @Kees van Z, welkom bij ons op het forum. Er zijn verschillende manieren waarop de tv-ontvangers verbonden kunnen worden met het modem. De SuperWifi punten zijn daar een van, de directe kabel, DVS (Draadloze VerbindingsSet in het stopcontact) en het moca setje wat de anderen genoemd hebben zijn daar allemaal verschillende mogelijkheden voor. Het kan dus wel werken via de SuperWifi, maar zoals huistijger al aangeeft is het via de Wifi gevoeliger voor storingen. Het signaal gaat daarbij door de lucht en kan door externe bronnen beïnvloedt worden wat storingen geeft. Ook andere Wifi netwerken in de buurt kunnen op jouw netwerk storen. 

Heb je de alternatieven die de anderen hebben genoemd al kunnen bekijken?