Skip to main content

Vermoedelijke storing ‘krakend geluid op de zender RTL4’

We zien al een aantal weken berichten over krakend geluid bij RTL4. De storing lijkt telkens van korte duur maar keert ook telkens terug. Tot nu toe heeft de techniek nog geen oorzaak gevonden.

 

Verwachte eindtijd:

Onbekend

 

Status:

Jullie voorbeelden zijn welkom. Vul je profiel in met postcode + huisnummer en klantnummer. Deze kun je vinden op een factuur of in MijnKPN. Geef vervolgens een seintje in dit topic en laat  weten op welke datum en welk dagdeel je de storing hebt gehad. 

We sturen alles direct door om het onderzoek te bevorderen. 

Bij 1 zender(rtl4) kraakt het geluid.

Geen boxjes, instelling op stereo, ontvanger al gereset. Niets helpt.

Zeer vervelend en lijkt in de uitzending te zitten omdat het maar 1 zender betreft. Wat is er aan te doen?? 


Ik heb hetzelfde probleem; zostraks een topic over geopend. 

 

 


Hoi @hyro en @Herfstlicht .  

Dit lijkt op een grotere storing. Via andere kanalen hoor ik ook deze klacht.

Ik ga nu met de techneuten in gesprek. Hopelijk kunnen we dit snel oplossen.


Sinds wanneer merken jullie het? Is het bij één uitzending of heb je het bij meerdere uitzendingen gehoord?

Gaat het wel goed als je via de app probeert te kijken?


Het was bij mij (sowieso) tijdens Editie NL, Boulevard, het weer en het nieuws, live, maar ook als ik op terugkijken drukte. 

Momenteel is het geluid bij mij normaal. Ik hoop dat dat zo blijft. 


Update: Storing lijkt van hele korte duur geweest. Mocht het weer voorkomen wil ik dat uiteraard heel graag weten!


Vandaag 16 februari 2022 wederom last van krakend geluid bij alleen RTL4. Wat kan ik doen om dit in de toekomst te voorkomen?


Ook hier last van een krakend geluid op RTL4. Op andere zenders is dit krakend geluid niet te horen. 


Heel irritant. Het is elke keer


Hier ook last van een krakend rtl4. Is enige zender overigens. Andere zenders ok. Is hier wat aan te doen? Is vrij irritant zo zachtjes an. 

 


Hier ook zelfde probleem, doet zich nogal vaak voor op deze zender rond deze tijd , verschrikkelijk irritant gestotter, ge-haper, geklop en gekraak.


Inderdaad ook wij horen krakend geluid. Niet de eerste keer idd. Heel irritant


Wederom gekraak op rtl 4 begint erg vervelend te worden. Een x storing snap ik maar dit is wel een terugkerend Iets!!!


Ook hier irritante kraak in de rtl4 uitzending , nieuws, editieNL en boulevard😡

knetter irritant


Apart dat er niet zo heel veel mensen zijn met klachten. Zou het aan onze ontvanger liggen? Die van ons is al heeeeeel oud.


Veel last van weer krakend geluid RTL 4, irritant 


Hoop mensen nemen het voor lief of nemen niet de moeite het te melden, Allestoringen,NL meld een groter aantal klachten betreffende dit probleem. Zaak is of het nut heeft , fixt KPN dit of gaan ze hier later mee aan de slag ?


Hier ook. Heel irritant .


Ja ik ook. Ook alleen RTL 4. 

Klantenservice wil nu nieuwe tv ontvanger sturen maar dat zal gezien de reacties hier niets oplossen denk ik.


Heel vervelend krakend geluid....regelmatig hoor ik dit de laatste tijd. Het is alleen op RTL4.

Weten jullie al waar dit aan ligt?

Graag snel een oplossing 


Ook hier de hele dag al last van krakend geluid op RTL4 erg vervelend :disappointed_relieved:


Ik hen precies hetzelfde probleem. Kabel ik andere hdmi poort gedaan. Geen effect.

Ook gebeld met kpn....ze zeggen dat mn kastje geen storing aangeeft

Ik wil een nieuwe omdat m'n  kastje minstens 8 jaar oud is

Ik zou worden teruggebeld. Helaas niets gehoord. Ik baal als een stekker. Hoop dat kpn hier gauw wat aan doet. 


Ook hier hetzelfde probleem. 

Dacht dat het aan onze tv lag maar zie nu dat er meerdere last van hebben. 

Hoop dat het wordt opgelost want inderdaad zeer irritant 


Hier ook, net als de kpn app die het niet doet, tv na aanzetten die altijd hapert en we eerst een app moeten opstarten om erna weer tv zonder haperen te iunnen kijken. We zijn er wel klaar mee!


Hier helaas ook gisteren de hele dag, en nu nog steeds.

Heel irritant gekraak en stemvervorming en alleen rtl4.

Is dit kpn gerelateerd of komt dit vanuit rtl?