Skip to main content

Hoe kan in een gestarte opname stoppen in het vernieuwde TV Menu

Met de stop of de terug-toets. Maar alleen als de minigids ook nog in dat programma zit. Tijdens de uitloop (20 min.) kun je de opname niet meer stoppen.


Beste PeterG,

Ik ben er achter gekomen dat je een gestarte opname alleen kan stoppen door in de minigids nogmaals op rec. te drukken dan komt een popup menu van wilt u opname annuleren, verder werkt er niks en dat is heel lastig.

Verder kon je eerder opgenomen programma's in de minigids starten door er naar toe te gaan en OK drukken dat  kan nu ook niet meer.

vervolgens had je van de uitzending die je volgt in de mini gids een klein venster met beeld daarin en dat is nu ook verdwenen, Je kan nu ook niet meer in de minigids zien welke opnames zijn gestart aan de rode stip die blijft groen.


Je bedoelt de GIDS. Want de minigids is is die balk onderin het beeld met o.a. het bolletje erin. Veel mensen noemen de minigids onderin ook wel de infobalk.


Beste PeterG,

Ik ben er achter gekomen dat je een gestarte opname alleen kan stoppen door in de minigids nogmaals op rec. te drukken dan komt een popup menu van wilt u opname annuleren, verder werkt er niks en dat is heel lastig.

Verder kon je eerder opgenomen programma's in de minigids starten door er naar toe te gaan en OK drukken dat  kan nu ook niet meer.

vervolgens had je van de uitzending die je volgt in de mini gids een klein venster met beeld daarin en dat is nu ook verdwenen, Je kan nu ook niet meer in de minigids zien welke opnames zijn gestart aan de rode stip die blijft groen.

 @TomKikke  en @PeterG  

Ik had laatst een iets andere ervaring:
Via de Gids had ik een geplande opname gecanceld door op de Rec-knop te drukken. Ik kreeg een melding dat de opname gecanceld was. In de lijst van Geplande Opnames was de gecancelde opname echter gewoon blijven staan...


Dat klopt ook want je hebt alleen het verder opnemen gestopt dus wat reeds opgenomen is staat er nog.


Dat klopt ook want je hebt alleen het verder opnemen gestopt dus wat reeds opgenomen is staat er nog.

@TomKikke Nee, dat was bij mij niet het geval. Het ging om een opname in de toekomst. Na verwijderen ervan in de Gids, bleef die geplande opname toch staan in de Geplande Opnames-lijst. Een bug dus, die ik ook gemeld heb in het besloten (pilot-)deel van het forum.


Hoi @TomKikke, ik lees dat je er al uit bent. Of valt en staat het nu met wat de minigids is? Daar lijken de meningen over verdeeld.


Ik ga er van uit dat het duidelijk is aangezien ik geen reactie meer heb gehad. 


Ik vindt de vernieuwde tv gids helemaal niets. 

Kwa uiterlijk ziet het er gelikt uit, maar kwa inhoud mis ik een hoop dingen. Ik moet nu onnodig dubbele handelingen doen, het mini tv schermpje is verdwenen, de gids is ook nog eens trager geworden. Ook geen tijd aanduiding meer. Allemaal bullshit dit. 

Ik wil mijn oude gids terug!!!! 


Dat is helaas niet mogelijk. Maar deze feedback is naar de ontwikkelaars gestuurd en dan hopen we dat het gaat verbeteren.


Ik was ook blijer met het "oude" tv menu.

In het hernieuwde zie je nu bijv.  niet meer links boven in scherm een kleiner beeld van het programma dat je op dat moment aan het kijken bent. Dat mis ik echt.....soms wil ik tussendoor ff iets op "opnemen' zetten, maar dan mis ik deel van wat ik op dat moment aan het kijken ben.

Ook vind ik dat de blauwe balk bij "naar tv gaan" .....dus als je klaar bent en verder wilt kijken ....t...lang in beeld blijft.....je kunt dan bijv de ondertiteling niet zien.

Verder ben ik het ermee eens dat je nu meer handelingen/drukken op de knoppen moet doen.

Ik had eerst Ziggo en toen ik overstapte was ik blij met KPN: veel duidelijker menu en ook makkelijker te bedienen.....maar nu lijkt het meer op Ziggo....kan ik net zo goed weer terug naar Ziggo 


Ook deze feedback gaat mee. Bedankt.Â