Skip to main content

Al jaren geabonneerd maar er vind nooit onderhoud plaats? Denk dat we onderhand aan vernieuwingen toe zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat de ontwikkeling 10 jaar of langer heeft stil gestaan.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Hanrie 

 

Er vinden genoeg keren onderhoud en upgrades plaats, heb je daar nooit bericht over gehad?

Zowel bij mij als bij b.v. mijn moeder hebben er toch diverse upgrades en verbeteringen plaatsgevonden het afgelopen jaar, haar DSL internet verbinding is van 21 Mbit/s naar max. 112 Mbit/s (was volgens plaatje eerst max. 96 Mbit/s) gegaan.

 

 

En via glasvezel hier kan ik nu ook een veel snellere verbinding kiezen dan vroeger, zelfs mijn huidige verbinding is na het laatste onderhoud/vernieuwing beduidend sneller geworden.

Als je hier kijkt kan je ook zien of er upgrades plaatsvinden de komende tijd: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search


Ik heb het over de de praktische zaken, het modem, de tvkastjes, versterkers etc... Het werkt allemaal maar de tv kastjes moeten we steeds vaker resetten en ik neem aan dat daarin de techniek ook niet heeft stil gestaan?


Aangezien je het plaatst onder internet heb ik je daarop geantwoord.

 

Maar ook van de TV-kastjes, WiFi apparatuur en modem/routers verschijnen steeds nieuwe versies, dat wil niet zeggen dat iedereen die gelijk krijgt, dat zou onbetaalbaar worden.

Zolang de oudere versie nog voldoet en veilig is wordt hij niet vervangen.

 

Maar als je b.v. nog een oude Motorola TV-ontvanger hebt die niet meer voldoet kan je die gratis omruilen voor een nieuwe type via deze link: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm


Ik zie het, sowieso 1x motorola hier en een HMB 2250 maar valt niet onder de service voor het bedrag wat we al jaren elke maand betalen? Zelf afhalen zie ik?!


Ik zie het, sowieso 1x motorola hier en een HMB 2250 maar valt niet onder de service voor het bedrag wat we al jaren elke maand betalen? Zelf afhalen zie ik?!

Ja, bij een PostNL pakket punt, wat is daar mis mee?


Is het gemakkelijk aan te sluiten?


 

Verwacht je oneindige service en gratis monteurs die ieder jaar het nieuwste van het nieuwste komen aansluiten? :laughing:

 

Als iets stuk is, of officieel aan vervanging toe is, kan het vervangen word.

Is niet moeilijk, 3 stekker eruit en 3 stekkers erin.

 

Maak een foto van de achterkant zodat je ziet waar welke kabels inzitten. Dat helpt je bij het aansluiten van de nieuwe. Want waarschijnlijk moet je de oude inleveren als je de nieuwe gaat ophalen (postnl punt)

En zoek alvast je abonnementsnr en pincode voor de itv, want die moet je in de nieuwe tv ontvanger invoeren.


We kunnen ook overstappen naar een andere provider….dus zeg het maar!! 


We kunnen ook overstappen naar een andere provider….dus zeg het maar!! 

Doe maar. Heb je meer werk van dan een tv ontvangertje wisselen.


We kunnen ook overstappen naar een andere provider….dus zeg het maar!! 

En ook daar gaat het niet anders. Je begint met nieuwe apparatuur waar je de komende jaren mee verder kan, behoudens defecten of aan vervanging toe zijn.


Vaak overstappen dus!!


Vaak overstappen dus!!

Is het gemakkelijk aan te sluiten?

Ja, maar dan is het wel wat meer werk dan alleen drie kabels van de TV-ontvanger.
Je raakt er dan natuurlijk wel bedreven in :blush:


Ik laat het dan doen hoor! Met de korting van het eerste half jaar heb je de kosten er wel uit denk ik!


Ik laat het dan doen hoor! Met de korting van het eerste half jaar heb je de kosten er wel uit denk ik!

 

Is goed hoor, succes.

 

Dus wat is er nou helemaal aan de hand. Alle spullen werken nog steeds prima, alleen de tv ontvanger is aan vervanging toe. Ff omruilen en klaar.

Nee dan stappen we liever over. Hele overstap traject in. Nieuw spullen. Nieuwe wifi gegevens, alle apparaten opnieuw instellen. Nieuw itv menu leren. Nieuwe afstandsbediening, alle knopjes op andere plek. Nieuw email adres. Oude kpn apparatuur in een doos stoppen en bij een postnl punt afgeven (waar je ook je KPN tv ontvanger op had kunnen halen)

 

#logica 


Jij maakt reclame voor de zaak hoor Dennis! Top!👍🏻


Ik laat het dan doen hoor! Met de korting van het eerste half jaar heb je de kosten er wel uit denk ik!

 

Is goed hoor, succes.

 

Dus wat is er nou helemaal aan de hand. Alle spullen werken nog steeds prima, alleen de tv ontvanger is aan vervanging toe. Ff omruilen en klaar.

Nee dan stappen we liever over. Hele overstap traject in. Nieuw spullen. Nieuwe wifi gegevens, alle apparaten opnieuw instellen. Nieuw itv menu leren. Nieuwe afstandsbediening, alle knopjes op andere plek. Nieuw email adres. Oude kpn apparatuur in een doos stoppen en bij een postnl punt afgeven (waar je ook je KPN tv ontvanger op had kunnen halen)

 

#logica 

En het risico dat er ergens iets fout gaat waardoor je een paar dagen of weken zonder internet zit.


Of je ergeren aan een nog slechter TV platform dan van KPN, er is er nog geen 1 op de kabel na die het zo goed (Nou Ja redelijk goed) voor elkaar heeft dan KPN.

TM-TV, slechtere beeld kwaliteit, veel problemen met opnemen en de kastjes die het niet goed doen.

Canaal Digitaal, zelfde als hierboven en veel uitval.

 

Maar inderdaad, een jaartje naar een ander zet je weer de waarheid voor, KPN is jammer genoeg zo slecht nog niet.:joy: