Skip to main content

Ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt of aan twee verschillende tv toestellen , maar het beeld van ESPN UHD is of ik door matglas zit te kijken terwijl Love Nature prachtig beeld geeft.

p.s ik heb de update nog niet gehad

Ā 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic.Ā 

Ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt of aan twee verschillende tv toestellen , maar het beeld van ESPN UHD is of ik door matglas zit te kijken terwijl Love Nature prachtig beeld geeft

Laten we in dit topic snel weer terug gaan naar het doel van dit topic en dat is het opstellen van een lijst met feature requests.

Open een eigen topic om de problemen die je met de TV+ Box ervaart aan te kaarten.


Ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt of aan twee verschillende tv toestellen , maar het beeld van ESPN UHD is of ik door matglas zit te kijken terwijl Love Nature prachtig beeld geeft

Laten we in dit topic snel weer terug gaan naar het doel van dit topic en dat is het opstellen van een lijst met feature requests.

Open een eigen topic om de problemen die je met de TV+ Box ervaart aan te kaarten.

Ik vind dat als je op alle zenders goed beeld hebt en op een niet dit wel voor verbetering vatbaar is


Ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt of aan twee verschillende tv toestellen , maar het beeld van ESPN UHD is of ik door matglas zit te kijken terwijl Love Nature prachtig beeld geeft

Laten we in dit topic snel weer terug gaan naar het doel van dit topic en dat is het opstellen van een lijst met feature requests.

Open een eigen topic om de problemen die je met de TV+ Box ervaart aan te kaarten.

Ik vind dat als je op alle zenders goed beeld hebt en op een niet dit wel voor verbetering vatbaar

Dat is geen feature request maar een bug report en hoort dus niet in dit topic thuis.


Hi @wieleke! DatĀ lijkt me nou net niet de bedoeling. Love Nature is een 4K zender, ESPN UHD is nietĀ in 4K (2160p), maar heeftĀ in Full HD (1080p). Er zit dus wel wat verschil in, maar matglas moet het beslist niet zijn.Ā 

Je noemt dat je twee verschillende TV toestellen hebt, is het beeld op beide toestellen hetzelfde? Of gaat het op de andere TV beter? In dat laatste geval raad ik je aan om bij de TV waar het beeld minder is de beeldscherm/weergave instellingen van je TV en je ontvanger door te nemen. Probeer daar wat verschillende instellingen, hopelijkĀ dat het beeld dan beter wordt. šŸ™‚


diw
arris 5202

Ā 

Ā 

het is wel iets beter na de update

Deze afbeeldingen zijn op de zelfde tv


Check. Je kunt de beeldinstellingen van de ontvanger en van de TV nog wat aanpassen om te kijken of er verbetering in te krijgen is, meer dan sinds de update. Als je nog verschil merkt tussen de ene en de andere TV tenminste!Ā 


Staat jouw TV+ Box op multicast ingesteld?

Is jouw TV+ Box bekabeld aangesloten of via WiFi en als via WiFi, wat voor een WiFi toegangspunt wordt gebruikt?

Heb je HDR uit of aan staan op de TV+ Box?Ā 


@wielekeĀ 

Hoe is het nu met de beeldkwaliteit via de nieuwe ontvanger?Ā 

Zet in de instellingen van jouw TV alle beeldverbeteraars uit. En als je de resolutie kunt instellen, kies dan voor 1080P.Ā 

Vaak kun je ook in jouw TV voor verschillende thema's kiezen voor het beeld. (Bij mijn TV is dat via het menu in te stellen) Wat je nu hebt, moet beter kunnen.Ā Ā 


@wjb TV+ Box op multicast bekabeld aangeslotenĀ  en HDR staat aan .

@Noordzee Het beeld op alle zenders is goed behalve ESPN UHD Ik ga niet alle instellingen veranderen voor 1 zender, nog maar 2 en een halve UHD zenderĀ  zitten er in het UHD pakket . Bij de Arris 5202 wel goed zonder iets aan de instellingen te hebben moeten veranderen , dus in mijn ogen ligt het aan de ontvanger


OK @wielekeĀ ,

Dat is natuurlijk jouwĀ keus.Ā 

Het alternatief is kijken naar de gewone ESPN-zender op voorkeuze veertien.Ā Ik verwacht dat de beeldkwaliteit van die zender in de loop van dit jaar ook verder wordt opgekrikt. (Naar het huidige niveau van de eerste tien zenders.) Ā Ā 


Blijft natuurlijk nog de vraag waarom is het op de Arris wel goed en op de Diw niet zonder iets te veranderen šŸ˜‰


Dat zijn twee verschillende ontvangers. De DiwĀ is net uitgebracht en nog volop in ontwikkeling.Ā