Skip to main content

Er zit een groot verschil in het geluidsvolume bij het schakelen tussen verschillende zenders. Er is vooral een groot verschil tussen het geluidsvolume van de videoland app en de Nederlandse reguliere tv zenders die in het KPN pakket zitten. Daarnaast is er een opvallend en irritant verschil in het geluidsvolume tussen 192TV (kanaal 113) en de Nederlandse reguliere tv zenders die in het KPN pakket zitten. We schrikken ons soms rot wanneer we bijv van kanaal 113 (192TV) naar RTL4 schakelen. Om goed naar 192TV te kunnen kijken en luisteren moet het volume goed omhoog. Wanneer je dan op een gegeven moment naar RTL4 of NPO 1 TV schakelt en vergeet het volume eerst lager te zetten dan knalt RTL4 of NPO 1 TV er qua geluidsvolume keihard uit. Dit is echt irritant. Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden. Het verschil in geluidsvolume tussen met name Videoland app, 192TV (kanaal 113) en de reguliere KPN TV+ zender is echt te groot en schadelijk voor mijn tv en / of Sonos Beam 2e generatie. 

Hi @HansBakker, ik kan me voorstellen dat je dan rechtovereind zit op de bank. 😬

Dit is een bekend probleem en het staat ook genoteerd in onze bekende bevindingen. De eerste stappen in het audiovolume zijn al gedaan in KPN TV+ firmware 0.16.4, houd voor verdere updates de bekende bevindingen en de Product Updates in de gaten. 

Zodra een update dit probleem oplost staat het bij de bekende bevindingen en de uitgebreide uitleg over de update kun je dan in de Product Updates vinden! 


Ook wij hebben dezelfde ervaring. Er zit een groot verschil tussen de zenders van het KPN pakket. Op de ene zender moet je het volume behoorlijk hoog zetten (bijvoorbeeld Nederland 1, 2 en 3) terwijl je op een andere zender (bijvoorbeeld  Crime & Investigation kanaal 44) het volume heel laag moet zetten. Dit is uitermate irritant en vermoeiend met TV kijken. Wij hebben een Samsung televisie en Marantz AV receiver.


Hi Jan, begrijpelijk. Hou het topic over de  bekende bevindingen van TV+ in de gaten, daar worden alle updates geplaatst. Ik ga er nu vanuit dat jij ook de TV+ ontvanger hebt van ons? 


Hoi Alex, bedankt voor je reactie. Wij hebben de Experia Box V10 en in de huiskamer een Arcadyan model HMB2260 ontvanger met een productiedatum van 09-01-2014 en in de slaapkamer een Arris  VIP2952 met als productiedatum 06-2015.


Hoi Alex, bedankt voor je reactie. Wij hebben de Experia Box V10 en in de huiskamer een Arcadyan model HMB2260 ontvanger met een productiedatum van 09-01-2014 en in de slaapkamer een Arris  VIP2952 met als productiedatum 06-2015.

Maar… Je schrijft dat je twee “gewone” tv-ontvangers hebt. Dit topic gaat echter over de nieuwe tv+ box.

Daarom is het antwoord van @Alex_P dan ook niet op jouw situatie van toepassing...


Blijkbaar is dit probleem dus groter dan alleen TV+.