Skip to main content

Om voor €2,50 meer de 4k versie in huis te halen met Atmos lijkt mij wel leuk.

Maar welke verschillen zitten er m.b.t. bv opnemen en terugspelen vergeleken met de HMB2260. Mijn vrouw houdt namelijk niet zo van verandering :-)

Tevens valt mij op dat er relatief veel klachten zijn over de nieuwe ontvanger. Dus misschien toch nog even wachten? Even proberen zit er denk ik niet in?

mvgr Jaap

Welk abonnement heeft u nu? Als u nu een Hussel abonnement heeft, dan kunt u voor € 2,50 extra een 4K ontvanger krijgen. Deze werkt eigenlijk gewoon hetzelfde als de 2260. Er zijn ook geen problemen met die ontvanger. Die doet het gewoon prima. Perfect voor uw vrouw dus. 

Als u een ouder abonnement heeft kan dat niet. 

Als u dan toch 4K wilt, dan zult u het abonnement moeten passen naar de nieuwste abonnementsvorm. Daarbij krijgt u een ontvanger die echt heel anders werkt. En waar ook nog wat kinderziektes in zitten.


Hoi @Nick83

Ik heb een Hussel met 200 up/down. Dus dat zou geen belemmering moeten zijn.

En als het opnemen en terugspelen hetzelfde gaat met de nieuwe ontvanger dan zou ik idd geen boze vrouw krijgen :-)

Dus de ontvanger 4k voor Hussel is anders dan de ontvanger voor een oud abonnement?

grtz Jaap


Voor de echt oude abonnementen is geen 4K ontvanger beschikbaar. Klanten met een echt oud abonnement moeten hun abonnement gewoon aanpassen naar een nieuw abonnement. 

U heeft een Hussel abonnement. Daarvoor is wel een 4K ontvanger beschikbaar. Die kunt u voor € 2,50 extra erbij krijgen. Deze ontvanger werkt gewoon hetzelfde als de 2260. Hij is wel sneller. En de afstandsbediening werkt op bluetooth. Daarbij blijft verder het abonnement gewoon hetzelfde.

Kleine opmerking: er zit geen display op de ontvanger. Dus geen zendernummer zichtbaar en geen klokje in stanby stand.

Sinds ongeveer 2 maanden heeft KPN een nieuwe abonnementsvorm. Waarbij klanten de tv+ ontvanger krijgen. Deze ontvanger werkt echt heel anders. Klanten met een heel oud abonnement die een 4K ontvanger willen moeten hun abonnement dus aanpassen naar deze nieuwe abonnementsvorm. U hoeft dat niet. Het zou wel kunnen, maar hoeft niet.


ITV betekend interactieve televisie.

Ook de DIW7022 (van het abonnement KPN tv+) werkt net zoals alle andere decoders met ITV.

 

KPN tv+ is een nieuwe abonnementsvorm, waar je een Mediabox DIW7022 bij krijgt (in bruikleen).

De nieuwe DIW7022 heeft nog veel kinderziektes, als u deze nog niet heeft (abonnement KPN tv+), dan adviseer ik nog even te wachten. 


De nieuwe KPN TV+ box is een drama. Ik moet nu mijn oude ITV ARRIS VIP5202 retourneren maar die is doet gewoon wat je er van mag verwachten.

 

Als je vrouw niet tegen verandering kan (herkenbaar hier, laat staan dat mijn schoonmoeder van 70 zou moeten overstappen naar een nieuwe ontvanger) zou ik nog zo lang mogelijk wachten.

De ergernissen die wij tot nu toe ervaren:

inschakelen begint met een of ander dom menu. Het is in mijn ogen vooral een TV ontvanger, start dan op met TV en als ik wil streamen oid open ik wel een menu. De gids werkt vervolgens traag, als je die opent is het zeker 5 seconden stil en opeens komt rechtsboven weer (zoals met de oude ontvanger probleemloos werkt) je uitzending waar je naar zat te kijken.

Time shift (pauzeren, doorspoelen en soms stukje terug) is dramatisch. Blijft vaak hangen, soms springt na bv half uur het programma terug naar punt waar je paar minuten gepauzeerd had en vooruitspoelen is er dan niet meer bij, beeld staat dan te stuiteren.

Diverse streaming apps crashen. Als je radio hebt geselecteerd en je zet de ontvanger uit en de volgende ochtend weer aan, gebeuren er ook rare dinge. Radio speelt dan een korte tijd, kwartier ofzo, en dan is opeens stil. Moet je de TV aan zetten, kijken wat er aan de hand is, zender selecteren. 

Nee de hele ervaring is echt waardeloos en mooiste is, je kunt dus niet terug! Overgeleverd aan de goden van KPN hoe zij vinden dat het product zou moeten werken (echt, wie bedenkt er dat je een soort GoogleTV interface krijgt als je opstart, het is toch voor klanten primair een TV ontvanger??)

Dat KPN Google TV als platform gebruikt is prima, maar maak er dan ook wel een gebruiksvriendelijk apparaat van die zelfs door digibeten begrepen wordt, dit apparaat is echt niet uit te leggen aan ouderen. 


De nieuwe KPN TV+ box is een drama. Ik moet nu mijn oude ITV ARRIS VIP5202 retourneren maar die is doet gewoon wat je er van mag verwachten.

Als @Djeepman01 gewoon bij Hussel blijft en alleen voor € 2,50 de 4K optie neemt, dan krijgt hij dus die Arris VIP5202.