Skip to main content

Hallo

was op zoek naar verschil in mogelijkheden en kwaliteit met gebruik van een kasten voor hoofd tv en zonder via internet en kpn app.

zag deze post, is deze nog relevant of inmiddels achterhaald?

 

Hallo @Anfield ,

Is zeker niet achterhaald. Via de ontvanger heb je veel meer mogelijkheden en een veel betere beeldkwaliteit. 


Hallo @Anfield ,

Is zeker niet achterhaald. Via de ontvanger heb je veel meer mogelijkheden en een veel betere beeldkwaliteit. 

… plus eenvoudiger te bedienen en één AB voor TV én ontvanger. Heeft mijn voorkeur boven de app's. Wel iets duurder, voor de ontvanger betaal je huur.   


Hallo

was op zoek naar verschil in mogelijkheden en kwaliteit met gebruik van een kasten voor hoofd tv en zonder via internet en kpn app.

zag deze post, is deze nog relevant of inmiddels achterhaald?

 

 

De stream is:

ITV app;                    5 Mb/s

HD KPN tv decoder; 7,5 Mb/s

HD glas (661-670);  12,5 Mb/s (dit is de originele stream, helaas nog steeds niet vanaf 1)

 

Als je tv goed is gekalibreerd of goed is afgeregeld, kan je het verschil zien.

Aan de streamgrootte kan je zien dat het beeld steeds mooier en beter wordt bij gebruik KPN tv decoder en vooral bij de KPN glas zenders (eerste 10 op kanaal 661-670). 

 

Mijn advies, behalve als het niet anders kan, kijk via de KPN tv decoder. 😉

En sluit de KPN tv decoder aan met een vaste UTP kabel naar de Experiabox (KPN router, modem).

 

@Berrie_Kaas 

Je betaald voor de ontvanger geen huur.

Je krijgt hem in bruikleen.

Je kan de KPN ITV app alleen gebruiken als je een abonnement op KPN tv hebt en daarbij krijg je dus zo wie zo 1 KPN tv decoder in bruikleen.😉


Hallo

was op zoek naar verschil in mogelijkheden en kwaliteit met gebruik van een kasten voor hoofd tv en zonder via internet en kpn app.

zag deze post, is deze nog relevant of inmiddels achterhaald?

 

<knip>

@Berrie_Kaas

Je betaald voor de ontvanger geen huur.

Je krijgt hem in bruikleen.

Je kan de KPN ITV app alleen gebruiken als je een abonnement op KPN tv hebt en daarbij krijg je dus zo wie zo 1 KPN tv decoder in bruikleen.😉

@joop2011 dat is in principe juist, de eerste ontvanger maakt deel uit van het TV-abonnement waar we €15.--  voor neertellen, (basispakket, incl. de ontvanger). Voor de tweede ontvanger betaal ik € 2,50 (met korting volgens het factuur)


 

@Berrie_Kaas

Je betaald voor de ontvanger geen huur.

Je krijgt hem in bruikleen.

Je kan de KPN ITV app alleen gebruiken als je een abonnement op KPN tv hebt en daarbij krijg je dus zo wie zo 1 KPN tv decoder in bruikleen.😉

@joop2011 dat is in principe juist, de eerste ontvanger maakt deel uit van het TV-abonnement waar we €15.--  voor neertellen, (basispakket, incl. de ontvanger). Voor de tweede ontvanger betaal ik € 2,50 (met korting volgens het factuur)

 

Dan is het waarschijnlijk verstandig om het pakket om te zetten naar Hussel.

Kan je via MIJNKPN regelen.

Dan betaal je alleen voor het TV pakket met 1 KPN tv decoder heb, dat is € 10,-- per maand.

De decoder staat er wel op geloof ik, met een + en een - 

Totaal betaal je € 10,-- per maand.

 

Als je ook mobiel bij KPN hebt, krijg je het pluspakket er gratis bij (bij Hussel). 

 

Voor de 2de KPN tv decoder betaal je € 5,-- per maand, maar daar krijg je wel het opname pakket bij.😉

Dus eigenlijk betaal je dan het opname pakket.

 

3de en 4de etc. betaal je wel € 5,-- per maand, maar in dat geval adviseer ik om de 3de, 4de, etc. te kijken via de KPN tv app. Meestal staan deze in de slaapkamer en hebben ze een kleiner beeld.

Dat kan via de Smart tv of via een Chromecast.😉

 


Al bovenstaande.

KPN ITV wordt basaal geleverd met 1 x ontvanger (aanbevolen voor de 'hoofd’ televisie) en 5 x ITV online gebruik.

1 ontvanger heb je dus sowieso. Op het meest gebruikte, en vaak ook grootste, toestel aanbevolen. In de slaapkamer is het via de app prima. Ik heb daar een 32 inch en dat is prima beeld.

App: geen Duitse zenders. Opnamen van BBC zenders niet beschikbaar.


aan ALLENL super dank voor de ze snelle en goede info, en weet wat me te doen staat (weg met die app :-))


 

@Berrie_Kaas

Je betaald voor de ontvanger geen huur.

Je krijgt hem in bruikleen.

Je kan de KPN ITV app alleen gebruiken als je een abonnement op KPN tv hebt en daarbij krijg je dus zo wie zo 1 KPN tv decoder in bruikleen.😉

@joop2011 dat is in principe juist, de eerste ontvanger maakt deel uit van het TV-abonnement waar we €15.--  voor neertellen, (basispakket, incl. de ontvanger). Voor de tweede ontvanger betaal ik € 2,50 (met korting volgens het factuur)

* Dan is het waarschijnlijk verstandig om het pakket om te zetten naar Hussel.

Kan je via MIJNKPN regelen.

 

@joop2011 , * Wel een beetje offtopic dit, maar á la: Omzetten naar Hussel is voor ons (ex) XS4ALL’ers een hele Puzzel. Waarom?, mijn abonnement van XS4ALL is één op één overgezet naar de systemen van KPN. Ik heb een Fritz!Box 7590 in bruikleen, incl. de bijbehorende brede service van XS4ALL, twee TV-ontvangers, incl. 4K +opnemen, en ook het Pluspakket. Ook zit Spotify in het abonnement en ruimte voor mijn homepage. Ook een gratis data-only SIM van 1GB gekoppeld aan een 097xxx nummer is inbegrepen. Je begrijpt, als ik dit uit elkaar wil halen wordt het een heel geHussel. Bovendien raak ik dan sowieso mijn XS-mailadressen kwijt en zeker ook mijn data-only SIM card. In de huidige situatie denk ik niet dat het KPN Hussel wordt maar dat ik gewoon bij het huidige XS4ALL pakket blijf. 


 

@Berrie_Kaas

Je betaald voor de ontvanger geen huur.

Je krijgt hem in bruikleen.

Je kan de KPN ITV app alleen gebruiken als je een abonnement op KPN tv hebt en daarbij krijg je dus zo wie zo 1 KPN tv decoder in bruikleen.😉

@joop2011 dat is in principe juist, de eerste ontvanger maakt deel uit van het TV-abonnement waar we €15.--  voor neertellen, (basispakket, incl. de ontvanger). Voor de tweede ontvanger betaal ik € 2,50 (met korting volgens het factuur)

* Dan is het waarschijnlijk verstandig om het pakket om te zetten naar Hussel.

Kan je via MIJNKPN regelen.

 

@joop2011 , * Wel een beetje offtopic dit, maar á la: Omzetten naar Hussel is voor ons (ex) XS4ALL’ers een hele Puzzel. Waarom?, mijn abonnement van XS4ALL is één op één overgezet naar de systemen van KPN. Ik heb een Fritz!Box 7590 in bruikleen, incl. de bijbehorende brede service van XS4ALL, twee TV-ontvangers, incl. 4K +opnemen, en ook het Pluspakket. Ook zit Spotify in het abonnement en ruimte voor mijn homepage. Ook een gratis data-only SIM van 1GB gekoppeld aan een 097xxx nummer is inbegrepen. Je begrijpt, als ik dit uit elkaar wil halen wordt het een heel geHussel. Bovendien raak ik dan sowieso mijn XS-mailadressen kwijt en zeker ook mijn data-only SIM card. In de huidige situatie denk ik niet dat het KPN Hussel wordt maar dat ik gewoon bij het huidige XS4ALL pakket blijf. 

 

Vandaar de afwijkende prijzen.

U bent nog klant van XS4ALL.

Dat betekend dat u vragen ook nog steeds via XS4ALL moet doen.

 

Vreemd genoeg moet je dan het abonnement bij XS4All opzeggen en klant bij KPN worden.

Als ik het allemaal goed heb begrepen en via andere topics heb kunnen volgen.

 

Via het KPN netwerk, dat gaat al jaren.😉