Skip to main content

Vorige maand hebben wij , mijn vrouw en ik, allebei een nieuw mobieltje aangeschaft.

Vandaag werden we opgebeld of alles naar wens was, waarop ik antwoorde dat alles prima werkte, behalve de glaszenders van de televisie. 

Ondanks dat wij best mooi beeld hebben, zien we geen verschil met de gewone zenders.

Dit was bij Telfort wel. Hierover heb ik hier al eens over geschreven. Ze zei tegen mij dat ik dan een glasvezelaansluiting moest hebben, waarop ik zei dat ik al verscheidene jaren glasvezel hebt.

Ze zei dat dit niet in mijn pakket stond en dat dit dan waarschijnlijk de reden was dat ik het verschil niet kon zien, waarop ze mij doorverbond naar de klantenservice. Hier kreeg ik iemand aan de lijn die er volgens mij geen bal van snapte, want glasvezel was voor internet, en glaszenders bestonden niet nadat hij dat 10 keer had gezegd heb ik hem maar een fijne avond toegewenst. Maar mijn vraag is, kan het zijn dat dit niet in mijn pakket staat en dat dit de reden is dat ik geen verschil ziet want als de techniek hetzelfde zou zijn als het bij Telfort was, zou ik het verschil moeten zien. Zou iemand hier naar kunnen kijken. Bij voorbaat dank met vriendelijke groet.  Ineke en Joop.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Joop 1951 de glaszenders zijn van 661 t.e.m. 670, kijk je daar wel naar of naar andere kanalen?


Hallo @Joop 1951 Is dit inmiddels opgelost? Heb je het bovenstaande berichtje van Jan gezien? 


Inmiddels het antwoord van Jan D gelezen, en ja ik kijk dan altijd naar de zenders 661 ,662 enzovoort.

Jan alsnog bedankt voor je reactie.

 En Bart, het is niet opgelost. ik dank je wel voor je reactie.

Vriendelijke groet Joop.


Wat gek, @Joop 1951 Want ik zie helemaal niets vreemds aan je verbinding. Je hebt een mooie glasvezelaansluiting, twee ontvangers en je kijkt naar de juiste zenders. Kun je iets meer vertellen over wat je precies ervaart; waarin zie je dat het beeld minder goed is? 


Hallo Bart, wat ik begrepen heb, is dat deze zenders een mooier en helder beeld geven dan de gewone zenders. Ik kan wel een mooie glasvezelaansluiting hebben, maar ik zie geen verschil.

Heb ook nergens gezegd dat deze minder zijn, maar ze zouden toch wel mooier moeten zijn.

als de gewone zenders rond de 7a 8 mb zijn en de glaszenders 12 a 13 zou je toch verschil in beeld moeten zien. Nou ik zie dat niet.  Ik ontvang best wel mooi beeld, zal ik niets over zeggen, maar de glaszenders zijn niets mooier. en dat zou toch  moeten met 12 mb .Ik hoop je bij deze genoeg geinformeerd te hebben. met vriendelijke groet Joop van Dijk.

 


Hallo @Joop 1951 Als jij de 66x zenders kunt bekijken, dan is technisch gezien alles in orde. Deze zenders worden naar alle glasvezelklanten met dezelfde kwaliteit uitgezonden. Het is mogelijk dat je geen of weinig verschil ziet op jouw tv. De beeldinstellingen op je tv-ontvanger en je tv zelf spelen ook een rol. Daar zou je wellicht nog eens naar kunnen kijken. 


Hallo Bart, toen wij bij Telfort zaten heeft de monteur van Telfort alles aangesloten ,hij attendeerde ons op deze glaszenders op 66x beeld was werkelijk een plaatje. 

Toen zijn we overgestapt naar kpn werd er gezegd dat alles hetzelfde bleef. zelfde modem ,zelfde arris kastje 2952 v2] zou zeggen prima toch, maar de zenders 66x niet deze zijn hetzelfde als de gewone zenders. dus denk ik dat of de techniek anders is of het modem is iets anders geconfigureerd.

Mijn televisie is ook nog steeds dezelfde. vriendelijke groet Joop.