Skip to main content
Beantwoord

Verschil lay-out van de gids op mijn laptop en Samsung televisie

• 6 augustus 2025
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Op mijn laptop geeft de gids in de KPN app een lijst. Mooi overzichtelijk.

Op mij Samsung Android smart tv heb ik de app geïnstalleerd maar daar laat de gids afbeeldingen van de programma's zien. Heel ongemakkelijk.

Kan ik de lijst ook op de Samsung Android smart tv krijgen ipv van de afbeeldingen per programma?

Erik

Beste antwoord door PeterG

"Kan ik de lijst ook op de Samsung Android smart tv krijgen ipv van de afbeeldingen per programma?"

Samsung is Tizen, geen Android-TV. 

Voor Android-TV is de nieuwe app inmiddels beschikbaar. 

Voor Samsung zullen we het nog maanden met de oude moeten doen. Maar... voor instellen opnames kun je gewoon tv.kpn.com gebruiken. Of de app in je telefoon. 

Ik heb de gids in de Samsung app lang niet gebruikt. Vreselijk onoverzichtelijk met die grote dia's. Ik gebruik dan altijd de laptop of de telefoon. 

Antwoord is dus: nee, dat kan nog 😉 niet. 

Wel al bekend: de nieuwe app zal geschikt zijn vanaf Tizen 6.0. Dat is vanaf bouwjaar 2021.

Is jouw Samsung van 2020 of ouder ga je de nieuwe app niet meer krijgen. En kun je de oude dan ook niet meer gebruiken; die ondersteuning stopt.

Dan toch een ontvanger of los streaming apparaatje. Die zijn er al vanaf € 39,--. 

Bekijk origineel

4 reacties

PeterG
Superuser
  • 64733 reacties
  • Antwoord
  • 7 augustus 2025

"Kan ik de lijst ook op de Samsung Android smart tv krijgen ipv van de afbeeldingen per programma?"

Samsung is Tizen, geen Android-TV. 

Voor Android-TV is de nieuwe app inmiddels beschikbaar. 

Voor Samsung zullen we het nog maanden met de oude moeten doen. Maar... voor instellen opnames kun je gewoon tv.kpn.com gebruiken. Of de app in je telefoon. 

Ik heb de gids in de Samsung app lang niet gebruikt. Vreselijk onoverzichtelijk met die grote dia's. Ik gebruik dan altijd de laptop of de telefoon. 

Antwoord is dus: nee, dat kan nog 😉 niet. 

Wel al bekend: de nieuwe app zal geschikt zijn vanaf Tizen 6.0. Dat is vanaf bouwjaar 2021.

Is jouw Samsung van 2020 of ouder ga je de nieuwe app niet meer krijgen. En kun je de oude dan ook niet meer gebruiken; die ondersteuning stopt.

Dan toch een ontvanger of los streaming apparaatje. Die zijn er al vanaf € 39,--. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 7 augustus 2025

Mijn Samsung TV is van dit jaar.

“ Samsung is Tizen, geen Android-TV.” Ik heb het beeld van Android en ben ingelogd bij Google.
Die ‘nieuwe app’ zou beschikbaar moeten zijn maar ik heb de app deze week pas geïnstalleerd.

Ik wil geen ‘nieuw apparaatje’ en ben al blij dat ik niet meer met twee ab’s zit te hannesen want ik heb de KPN kast afgekoppeld. Waar overigens wel een fatsoenlijk gids uit komt als ik die wel zou gebruiken.

PeterG
Superuser
  • 64733 reacties
  • 8 augustus 2025

Op Samsung, Tizen geen Android-TV, is nog de oude app. De nieuwe komt pas over enkele maanden. 

De test periode met 100 zichzelf aangemelde gebruikers is zelfs uitgesteld. 

Heb je geen ontvanger van kpn? Één is tenslotte gratis. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17370 reacties
  • 10 augustus 2025

Hoi ​@Riksil, welkom op de community. Wat Peter zegt sluit ik me bij aan, Samsung werkt alleen met hun eigen besturingssysteem Tizen. Zij gebruiken geen AndroidTV/GoogleTV. De TV+ App is nog niet beschikbaar voor Tizen, op dit moment is die alleen voor AndroidTV. Op Tizen is de iTV App nog beschikbaar. Die gebruikt inderdaad een andere opmaak voor de gids, daar is op dit moment niets aan te doen.

De test met de Tizen versie is nog niet gestart zoals Peter al noemt, daardoor kan je je daarvoor nog aanmelden. Als de test dan begint kan je die versie al proberen voordat die algemeen beschikbaar is.

Reageer