Skip to main content
Vraag

Verschil tusen Soundbox met en zonder plink kabel

• April 12, 2026
  • 7 reacties
  • 59 keer bekeken

wat is het verschil tussen een soundbox zonder plink kabel en met een plink kabel

Ā 

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 12, 2026

Hallo ​@albert-taxi, welkom bij de community.

Wat bedoel je precies met ā€œplink kabelā€? Google komt niet terug met iets zinnigs.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 12, 2026

Beste ​@albert-taxiĀ inderdaad, wat is een plinkkabel en welk merk en type soundbar hebben we het over?

Ā 

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • April 12, 2026

Ik vermoed dat het om een internet kabelĀ gaat. Aangezien de TV+ Soundbox van KPN niet beschikt over een audio uitgang en de andere niet optioneel zijn (m.o.v. USB).

Ā 

Het verschil is dat wanneer je de ontvanger bekabeld aansluit je het minste kans op storingen hebt. Dus als het mogelijk is zou ik hem bekabeld aansluiten met een internet kabel.Ā 

Robert Brink
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Het lijkt om een optischeĀ S/PDIF achtige kabel te gaan, maar zal vermoedelijk niet compatibel zijn met een tv+ box.
https://www.ebay.com/itm/325755327589

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • April 12, 2026

Goed gevonden, vond zelf zo snel niks online.Ā Ā Alleen heeft de Soundbox geen optische uitgang voor zo’n kabel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 12, 2026

De KPN Soundbox heeftĀ geenĀ audio aansluiting.Ā 

Wat moet je dan met een P-link kabel. Wat mij overigens wel een heel dure lijkt.

De kpn tv boxĀ heeft een Sony/Philips Digital Interface Format, S/PDIF, aansluiting.Ā 

Google kent de term P-link niet.

Die kabel van ebay zou ik niet kopen. Peperduur ook.

Robert Brink
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

De kpn tv boxĀ heeft een Sony/Philips Digital Interface Format, S/PDIF, aansluiting.Ā 

Google kent de term P-link niet.

Die kabel van ebay zou ik niet koper. Peperduur ook.

Ik gebruikĀ DuckDuckGo als zoekmachine, vreemd dat Google de term niet kent.

Hier wat summiere info over P-LinkĀ https://www.cea-tech.fr/cea-tech/english/Pages/ec_2019/p-link-could-the-future-of-copper-be-plastic-TIC.aspxĀ maar je hebt er dus niets aan i.c.m. KPN apparatuur.