Skip to main content

Het valt mij de laatste tijd op dat er zo'n enorm verschil is in het geluidsniveau van de zenders.

Vooral de regionale zenders. Daarvan is het niveau vele malen zachter dan bijvoorbeeld NPO1.

De zenders leggen overal de oorzaak hiervan neer bij de provider. Met als gevolgd dat er geen oplossing komt. Het stoort mij heel erg.

Zelfs het journaal op NPO1 maakt zich schuldig. De studio presentatie is goed maar de daarop volgende reportage is weer veel te zacht. Wat gaan we hier aan doen?

Ik heb de mediabox Aris VIP5202.

Ik zat pas nog op Discovery te kijken. Die moest ik behoorlijk hard zetten. Maar toen er reclame was, toen was dat opeens veel te luid.

Als binnen 1 zender het geluid wisselend is, dan kan KPN daar niets aan doen denk ik. KPN geeft het signaalook zomaar door zoals het het binnen krijgt.


Hallo @Scoondy ,

Wat Nick hierboven zegt klopt inderdaad, we geven het signaal zo door zoals het binnen komt. Ik heb ooit al eens een soortgelijke vraag beantwoord over het radiosignaal van verschillende zenders.


Hallo @Scoondy Goed dat je dit hier meldt. Ik ben alleen bang dat we er bij KPN niet heel veel mee kunnen: zoals Raymondt en Nick al opmerken geven wij het signaal zoals het binnenkomt. 


Hallo 

Het geluidsniveau tussen de zenders van de televisie is waardeloos.

De ene zenders is zacht en de andere is oorverdovend.

Dit het gevolg van de laatste 2 updates.

Ik heb mijn ontvanger terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Ziedaar het probleem is verholpen.

Ik heb nu alleen nog het probleem als de ontvanger opstart dat hij er de update wil opzetten.

Kan ik dit uitschakelen?

Groetjes     op dit na een best tevreden klant