Skip to main content

Ik heb een abonnement erbij genomen met Espn compleet en kreeg hierdoor twee nieuwe ontvangers de VIP2952. Hiervoor had ik 1x de VIP2952 V2 en 1x de VIP2952. Wat is het verschil, ik mis nu bijvoorbeeld de Jack aansluiting.

Hiervoor ging ik met Jack en tulp naar de versterker en met optisch van de versterker naar de tv zo speelde alles af via de stereo


Hallo @VIP 2952 V2 en VIP 2952 ,

V2 houdt in dat het de tweede hardwarerevisie van het apparaat is. Hierbij zijn er kleine verschillen ten opzichte van de eerste versie, zoals een ander merk CPU of ander type geheugen. 


Is de V2 dan de betere versie? Die moet ik nu namelijk inleveren en had veel meer aansluitmogelijkheden.


Ik zou de V2 gewoon houden en de andere terug sturen. 


Weet je zeker dat je niet de Sagemcom DIW7022 (TV+) krijgt? KPN vervangt namelijk niet zomaar je tv ontvangers als de oude nog goed zijn. 


Maar wel heel gek dat je voor het nemen van ESPN andere ontvangers krijgt toegestuurd.

De VIP 2952 V2 en de VIP2952 hebben dezelfde aansluitingen. Ze zijn identiek.

Allebei een mini jack voor audio en een optische uitgang.

Zelf heb ik de VIP2952, nog een eerste generatie uit 2016. Werkt nog prima.

Die heeft

  • adapter aansluiting
  • mini jack voor audio
  • optical voor audio
  • HDMI
  • SCART

Technische gegevens Arris VIP2952 en VIP2952 v2 (pdf document)


Deze had ik de VIP2952v2


Hoi @VIP 2952 V2 en VIP 2952 ,

Kan jij een foto plaatsen van de achterkant van de nieuwe ontvanger?

Zoals @PeterG al aangeeft, de V1 en V2 zijn identiek qua aansluitingen.Wellicht heb je een VIP5202 ontvangen.

 

Het bij mij bekende verschil tussen de V1 en V2 is dat in de V1 nog een 8 GB USB stick was geplaatst, en bij de V2 niet meer.


Deze heb ik twee keer opgestuurd gekregen. Hiervan zat er indertijd ook eentje van bij de v2. Maar heeft minder aansluitingen. Ik kan dus beter de nieuwe (deze) terugsturen en de v2 houden als ik het goed begrepen heb. Maar heel raar dat ze twee nieuwe kastjes sturen omdat ik een abonnement op ESPN2 heb genomen.


Hmm. Typisch. Dat is de VIP5202. Die heeft alleen een optical geluidsuitgang. (kpn heeft een audio converter voor naar analoog met ook 3,5 mm overigens, dus ook deze kan je i.c.m. je huidige versterker gebruiken.)

Die wordt alleen verstrekt als je een Hussel abonnement hebt. Ik neem dus aan dat je dat hebt. Maar…. heb je misschien (ook) het 4k/UHD zenderpakket er bij genomen??? Waar ESPN UHD deel van uit maakt.


Hoi Peter,

 

4K en opnemen had ik en toegevoegd ESPN compleet.


Met het oude kastje ging ik met optisch naar de tv en met de Jack → tulp naar mijn BOSE 321


Optical dus ;-)


4K en opnemen had ik en toegevoegd ESPN compleet.

Aha. Dat verklaart een hoop.

Toen Hussel er net was (juli 2019) en bestaande klanten gingen er MET 4k pakket op over kregen ze maar één VIP5202 i.v.m. voorraad. Overige ontvangers bleven dan de HD versie(s).

Door de huidige wijziging (ESPN pakket erbij) zag het systeem natuurlijk dat je nog niet voor alle tv's een 5202 had en heeft dit aangepast.

Met de gelinkte converter kan je ook deze 5202 met je analoge versterker verbinden.


Ok, dan is dat het. Maar dan kan ik nog steeds niet zo verbinden als voorheen met optical naar de tv en analoog naar de versterker.

 

nu ga ik met optical van versterker naar kon box. Dat gaat goed met Netflix enzo via kpn box ipv tv alleen met de chromecast moet het geluid nu via de tv. Dit kon voorheen ook via de versterker.


Het oude kastje met Jack enzo zou ik dus kunnen laten zitten?


Ik bedoel terug zetten.


Optical van ontvanger naar tv is volkomen zinloos. Dat zijn beide uitgangen dus dat doet niks.

Naar je tv gaat het geluid, net als het beeld, via de hdmi kabel.

nu ga ik met optical van versterker naar kon box. 

Oh nou. Dat is prima. Hoewel het qua speelrichting van kpn box (er uit) naar versterker (er in) is.

Optical van je tv is dan totaal onnodig. Want ook dat een aansluiting voor naar … een versterker. Een optisch kabeltje tussen de kpn ontvanger en de tv doet niks. Kan dus vervallen.


Ik schreef het verkeerd inderdaad. Ik ging van versterker met optical naar tv en van versterker met tulp → Jack naar de VIP2952 v2.

 

zo speelde ik al het geluid altijd met de BOSE af.


U heeft dus een 5202 gekregen. Die is denk ik wel beter dan de 2952. Heeft ook Bluetooth afstandbediening enzo. En is sneller. Die zou ik wel accepteren als ik u was. Voor die aansluiting zal vast wel een oplossing zijn.


Ok.

De optische tussen tv en versterker kan gewoon blijven zitten. 

En de verbinding vanaf de ontvanger naar de versterker ook. Alleen moet er gewoon nog even die convertor tussen om op de ontvanger dus eerst van optisch naar jack te gaan. Blijft dat ook allemaal verder hetzelfde.

Ik zou namelijk wel overgaan van de 2952 naar de 5202. Die is ook sneller en je hebt dan overal ook de 2 zenders 4k en espn uhd. 


Nou, nu zit de optische tussen de kpnbox en de versterker en HDMI van kpnbox naar de tv.

werkt allemaal prima alleen geen apps via tv afspelen maar via kpnbox (Netflix enzo, alleen Viaplay helaas niet) en de chromekast niet. Viaplay en chromecast alleen via tv speakers maar beide gebruik ik niet zo vaak.


Ach. Viaplay formule 1 doe ik ook met alleen het geluid van de TV. En andere sporten daar ook. Verder kijk ik niks van Viaplay.Â