Skip to main content
Bij mijn poging om de Vrije Training 2 van de F1 Grand Prix van Hongarije via een browser op mijn laptop via Replay te starten, verschijnen de volgende foutmeldingen:



In Firefox (mijn hoofdbrowser)

This is a modal window.

The provided MPEG-DASH document could not be loaded - Invalid XML



In Google Chrome:

Video speelt 1 seconde, laat een volledige groene balk zien, en klapt er dan uit met het foutscherm

Sorry, er ging iets fout. Vernieuw de pagina door op deze knop te klikken en probeer het opnieuw.

Nadat ik op de knop heb gedrukt, word ik teruggeleid naar de TV gids.



In Microsoft Edge:

This is a modal window.

Something went wrong determining the initial Period of the provided MPEG-DASH stream



Volgens mij geeft Microsoft Edge de meeste informatie terug m.b.t. de fout, wat volgens mij ook al in Google Chrome is te zien door de volledige groene balk: de video wordt gestart op het punt waarop deze eindigt.



Andere programma's zoals The Inside Line die er vlak voor werd uitgezonden, of het Vriendschappelijke voetbal Liverpool-Lyon dat erna werd uitgezonden, werken wel zonder problemen. Ook via de app is de Vrije Training 2 "normaal" te bekijken via Replay, maar daar heb ik geen grote TV voor gekocht ... :-(



Ik ben geen expert, maar volgens mij geven de foutmeldingen een indicatie dat de fout in de Back Office ligt.



P.S. Basale dingen als computer herstarten, cookies en history weggooien, en browser opnieuw starten (zelf opnieuw geïnstalleerd) heb ik natuurlijk al geprobeerd.
Ha @Marcellovic, welkom! 't is bij mij ook kapot inderdaad.. Ik ga het intern doorgeven en ik hou je op de hoogte!
Ik was een bericht aan het typen naar de collega's, maar inmiddels lukt het bij mij wel. Wil jij het nog eens controleren?
Helaas zijn de Vrije Training 3 en de Kwalificatie al geweest, waardoor de Vrije Training 2 niet meer relevant is, maar ik zal het na de race (later vanmiddag) even proberen.
Ja, dat is ook een goed punt.. Veel plezier bij de race zo meteen!
Werkt inmiddels zoals het moet.



Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar het aan lag?
Ik heb echt geen idee! Bij mij werkte het ineens weer, dus ik heb het verder niet uit laten zoeken. Er zal inderdaad iets in de techniek niet in orde zijn, echter weet ik niet of dat aan ons of aan de leverancier lag.
Exact hetzelfde probleem doet zich nu voor bij het NOS Journaal van 18:00 uur op NPO1
Hey hoi, Marcia is met vakantie, vandaar deze wat late reactie. Heb je nog steeds issues met terugkijken van het 18:00 uur journaal?
Hi Erik,



Het probleem doet zich op willekeurige momenten voor bij verschillende programma's op AL mijn PC's/laptops in ALLE browsers.



Programma speelt gedurende 1 seconde, de "progress bar" wordt in zijn geheel groen, afspelen stopt en foutmelding verschijnt. Alleen Microsoft Edge geeft een foutmelding waaruit iets van een oorzaak is af te leiden:



This is a modal window.

Something went wrong determining the initial Period of the provided MPEG-DASH stream



En na een dag of zo, werkt alles weer zoals het zou moeten (ook in het geval van het NOS journaal van 18:00 uur op genoemde dag). Voor het NOS Journaal is er altijd wel een workaround beschikbaar via de zenders NPO Nieuws of NPO 1 GOS (of op NPO 1 het 20:00 uur journaal), maar voor andere programma's geldt dat niet (zoals het programma uit de post waarmee ik dit topic ben gestart).



Al met al op sommige momenten zeer irritant.
Dank voor je reactie, Marcellovic. Ik ga navraag doen en kom er na het weekend bij je op terug!
Het heeft even iets langer geduurd, maar ik heb een reactie. Het blijkt dat er een storing was waardoor je deze foutmelding kon krijgen. Ervaar je op dit moment nog steeds problemen, of is het inderdaad opgelost?
""Het blijkt dat er een storing was waardoor je deze foutmelding kon krijgen.""



Iets meer detail is wenselijk ... 😞
Meer details heb ik daar niet over. De storing die er was, is opgelost. Daarom ben ik benieuwd of je de problemen nog ervaart. Zo ja, dan gaan we hier verder naar kijken. In dat geval, is de foutmelding nog precies hetzelfde als in je startbericht?
Het betreffende programma is niet meer beschikbaar voor terugkijken, dus dat kan ik niet testen.



Teleurstellend dat er geen details bekend zijn gemaakt. Storing treedt te pas en te onpas op bij diverse programma's op verschillende zenders. Maar goed, ik zal ze blijven melden. Hopelijk wordt het dan ooit van een incident "geüpgradet" naar een problem en wordt er een keertje grondig naar gekeken.
Ik bedoel meer in het algemeen of je nu nog problemen ervaart als je iets terugkijkt, niet alleen dat ene programma. Wat wel het geval is begrijp ik. Zo ja, meld de voorbeelden hier dan zodra ze voorkomen, dan kunnen we er opnieuw naar kijken. Graag, zoals je ook al deed, met zoveel mogelijk informatie erbij over wat je ziet en wat er gebeurt.



Het feit dat er een storing was die nu opgelost is, wil ook natuurlijk niet per sé zeggen dat jij dan ook daar last van had. Maar het betekent wel dat we dan (soort van) overnieuw beginnen met troubleshooten van jouw issues. Omdat we niet zeker zijn dat wat je eerder ervoer nu wel of niet bij de storing hoorde.