Skip to main content

Zojuist van Erik advies gehad om een nieuw topic te starten ivm aanhoudende problemen met TV+.

Ik gaf in een ander topic iemand het advies om zich eerst goed in te lezen over de voortdurende Tv+ problemen alvorens de overstap naar Tv+ te maken.

Ik gaf aan wat er bij mij nog steeds aan Tv+ problemen voorkomen;

  • Ontvanger start regelmatig niet op (oranje lampje brand dan).
  • Geen beeld en/of geluid na aanzetten.
  • Geluid loopt regelmatig niet synchroon met het beeld.
  • Veel opgenomen programma’s kunnen niet bekeken worden. Alleen de optie verwijderen is aanwezig en afspelen niet. Artwork is ook grijs en niet in kleur.
  • Volume moet vaak harder bij opnames die wel bekeken kunnen worden.

Sommige workarounds op de forums lijken even te werken maar problemen komen vaak weer terug. Niet normaal hoe vaak ik al een herstart heb moeten doen!

KPN doet doet wel zijn best om dit op te lossen heb ik het idee maar het zet weinig zoden aan de dijk. Elke 2 weken komt er een zogenaamde update uit maar veel is nog steeds niet opgelost.

 

Antwoord van Erik;

Oranje lampje betekent dat de ontvanger ergens blijft hangen. De Box heeft namelijk geen oranje lampje. Dus als je dit ziet brandt het rode stand-by lampje en het groene aan-lampje tegelijk. En dat hoort dus niet. Als je hier nog geen eigen topic voor hebt, maak die alsjeblieft. Dan kunnen we dit met je troubleshooten, en eventueel de Box vervangen als dat nodig blijkt. 

Het niet kunnen bekijken van opnames, waarbij de tegel grijs is en je alleen de verwijderoptie ziet: zijn dit opnames die je gemaakt hebt voordat je TV+ Had? Zo ja, dan zijn dit waarschijnlijk opnames van HD-Glas kanalen. Die kunnen inderdaad niet bekeken worden op TV+. TV+ heeft zijn eigen vorm van HD Glas (noemen we HD+). Dit zijn andere streams dan op de oude box. Deze opnames kun je het beste allemaal verwijderen, je gaat deze ook later niet meer kunnen bekijken op je TV+ Box.

Geen beeld/geluid na aanzetten klinkt als een HDMI issue. Dat, én de lip sync, en volumeverschil, zijn zaken waar aan gewerkt wordt.

 

Ter aanvulling,

De oude opnames had ik meteen al verwijderd omdat je ze niet kon afspelen.

Dit gaat over nieuwe opnames met de Tv+ ontvanger en dan bedoel ik niet alleen enkele opnames maar ook geplande serie opnames. Had bijv. een serie opname van  8 programma’s gepland en wilde 1 programma van de reeds 5 opgenomen programma’s gaan afspelen. Helaas, alle 5 de programma’s waren grayed out en alleen de knop verwijderen was beschikbaar en niet de knop afspelen. Dit was het programma Undercover in Nederland trouwens. Zondagavond 21.28 op SBS6. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden!

Zijn deze problemen met opnemen ook bekend bij de KPN en wordt hier ook aan een oplossing gewerkt?

Ik vraag me overigens wel af wanneer er oplossingen worden verwacht omtrent mijn andere problemen zoals HDMI issues, geen beeld/geluid na aanzetten, helemaal niet opstarten (oranje en groene lampje branden tegelijk en volumeverschillen.

ZIt daar enige schot in of heeft KPN het TV+ project (inmiddels, of een tijdje geleden al) opgegeven? 

Ik krijg zelf de indruk dat KPN de klanten rustig probeert te houden met zogenaamde twee wekelijkse updates die er niet echt toe doen. De grotere problemen die ik hier benoem zouden opgelost moeten worden en prio 1 moeten krijgen. Maar nee, updates zodat je een ‘dagpas Erotiek’ kan bestellen in december heeft waarschijnlijk een hogere prio!

Hardware- en softwarematig zal de nieuwe ontvanger ook wel een drama zijn en is KPN afhankelijk van de leverancier. En of die überhaupt wat gaan doen aan de problemen? Ben er bang voor...

Gaat KPN binnenkort met de billen bloot en toegeven dat het TV+project toch echt mislukt is? 

Ps; spijt dat ik mijn ouders ook onlangs enthousiast had gemaakt voor TV+. Spijt als haren op mijn hoofd, ook daar meerdere problemen aan de hand.

KPN kan toch niet verwachten dat mijn ouders van 83 en 89 om de haverklap op hun knieën moeten om die box te gaan resetten?

Het is eigenlijk te gek voor worden maar is wel de bijna dagelijkse realiteit waar we in leven!!

In principe is KPN momenteel de leverancier die nog steeds in gebreke is gebleven tav het leveren van een stabiel TV+ pakket.
Het is te hopen, dat dit ook vertaald wordt in de abonnee kosten, zo niet dan zou ik toch massaal een ingebrekestelling opstarten, want contractueel heb jij als gedupeerde klant recht op tegemoed koming omdat de dienstverlening niet conform contract is.
Succes met je huidige provider, ik blijf vooralsnog even ver weg van een evt. overstap!


Maar weer eens een nieuw topic openen (de vorige was schijnbaar off topic en er wordt niet eens op gereageerd). Als je een beetje te kritisch wordt is KPN  niet meer thuis, erg kinderachtig. Maar je wel elke maand de volle €80 doorberekenen voor een waardeloos produkt, schande!

Deze Tv+ problemen zijn hier nog steeds aanwezig ;

  • Ontvanger start regelmatig niet op (oranje lampje (groen en rood) brand dan).
  • Geen beeld en/of geluid na aanzetten.
  • Geluid loopt regelmatig niet synchroon met het beeld.
  • Veel opgenomen programma’s met de TV+ ontvanger kunnen niet bekeken worden. Alleen de optie verwijderen is aanwezig en afspelen niet. Artwork is ook grijs en niet in kleur.
  • Volume moet vaak harder bij opnames die wel bekeken kunnen worden.
  • Beeldkwaliteit van opgenomen programma’s is veel slechter 

Sommige workarounds op de forums lijken even te werken maar problemen komen vaak weer terug. Niet normaal hoe vaak ik al een herstart heb moeten doen!

KPN is druk bezig dit op te lossen (krijg je altijd als standaard antwoord te horen) maar het zet nog steeds weinig tot geen zoden aan de dijk. Elke 2 weken komt er een zogenaamde update uit die niets te maken hebben met de echte issues.

Zijn problemen met opnemen ook bekend bij de KPN en wordt hier ook aan een oplossing gewerkt?

Ik had bijv. een serie opname van  8 programma’s gepland en wilde 1 programma van de reeds 5 opgenomen programma’s gaan afspelen. Helaas, alle 5 de programma’s waren grayed out en alleen de knop verwijderen was beschikbaar en niet de knop afspelen. Dit was het programma Undercover in Nederland trouwens. Zondagavond 21.28 op SBS6. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden!

Ik vraag me overigens wel af wanneer- en of er überhaupt nog wel oplossingen worden verwacht omtrent mijn andere problemen zoals HDMI issues, geen beeld/geluid na aanzetten, helemaal niet opstarten (oranje en groene lampje branden tegelijk en volumeverschillen.

Zit daar enige schot in of heeft KPN het TV+ project (inmiddels, of een tijdje geleden al) opgegeven? 

Ik krijg zelf de indruk dat KPN de klanten rustig probeert te houden met zogenaamde twee wekelijkse updates die er niet echt toe doen. De grotere problemen die ik hier benoem zouden opgelost moeten worden en prio 1 moeten krijgen. Maar nee, updates zodat je een ‘dagpas Erotiek’ kan bestellen in december heeft waarschijnlijk een hogere prio!

Hardware- en softwarematig zal de nieuwe ontvanger ook wel een drama zijn en is KPN afhankelijk van de leverancier. En of die überhaupt wat gaan doen aan de problemen? Ben er bang voor...

Gaat KPN binnenkort met de billen bloot en toegeven dat het TV+project toch echt mislukt is? Dit produkt in deze staat had nooit op de markt mogen komen!

Ps; spijt dat ik mijn ouders ook onlangs enthousiast had gemaakt voor TV+. Spijt als haren op mijn hoofd, ook daar meerdere problemen aan de hand.

KPN kan toch niet verwachten dat mijn ouders van 83 en 89 om de haverklap op hun knieën moeten om die box te gaan resetten?

Het is eigenlijk te gek voor worden maar is wel de bijna dagelijkse realiteit waar we in leven!!

Enige compensatie zou inmiddels ook wel eens op z’n plaats zijn.

 

Admin: topics samengevoegd


Bij sommigen wil het maar niet lukken.  Hier draait de tv box tot grote tevredenheid en is er geen enkel probleem.  Dat maakt het waarschijnlijk ook zo moeilijk. Overigens bij mijn ouders ook. Is de box wel met een kabel aangesloten op het modem?


@Robert50 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de KPN modem / router (Experiabox of Box12)?

Of te wel, wat zit daar allemaal tussen.

 

Welke opnames kan je niet zien?

 

Ook hier werkt hij goed en zonder problemen.😉


Fijn dat het bij jullie wel allemaal werkt, kan me haast niet voorstellen maar ok.

TV+ box zit met kabel rechtstreeks aangesloten op Experiabox V10

Programma’s die ik oa. zo kon weggooien; 

Undercover in Nederland, Overtreders, Keuringsdienst van waarde, Opsporing Verzocht, 112 Vandaag.

 


@Robert50 

Waarom zou ik erom liegen?

Bij ons werkt het gelukkig allemaal goed.

 

Ik heb wel eerder dit jaar op de Sagemcom DIW7022 een soortgelijk probleem gehad.

Ik heb toen, op advies, de kpn toets rechtsboven op de ab ingedrukt gehouden totdat ik een popup kreeg.

Daarna opnieuw opstarten gekozen en laten opstarten.

Daarna, gelukkig, het probleem niet meer gehad. 


@joop2011 Welk probleem van mijn problemen is bij jou opgelost dan, het opnemen? Dan blijven er voor mij nog een aantal over.

  • Ontvanger start regelmatig niet op (oranje lampje (groen en rood) branden dan).
  • Geen beeld en/of geluid na aanzetten.
  • Geluid loopt regelmatig niet synchroon met het beeld.
  • Veel opgenomen programma’s met de TV+ ontvanger kunnen niet bekeken worden. Alleen de optie verwijderen is aanwezig en afspelen niet. Artwork is ook grijs en niet in kleur.
  • Volume moet vaak harder bij opnames die wel bekeken kunnen worden.
  • Beeldkwaliteit van opgenomen programma’s is veel slechter 

TV+ box zit met kabel rechtstreeks aangesloten op Experiabox V10


Sinds een halve dag nu ervaring met het plus pakket.
Mijn vrouw vindt kleur en scherpte van beeld na overgang nu minder.
Menu is minder goed leesbaar (waarschijnlijk is de tekst kleiner).

Menu is bovendien trager (terwijl ik op tweakers reviews lees waarin gezegd wordt dat de snelheid een verademing is).

Batterijvak afstandbediening is niet te openen door te schuiven met gebruikmaking van de ribbel.
Ik moest er een schroevendraaier tussen steken.
En dat ding is superlicht, weegt nog minder dan de vorige, heel onaangenaam.
We hadden ooit een B & O, die mensen weten wat prettig in de hand ligt!


We hadden ooit een B & O, die mensen weten wat prettig in de hand ligt!

Ook de afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 lag erg goed in de hand, veel beter dan die (goedkoop ogende) afstandsbedieningen van de Arris VIP5202 en Sagemcom DIW7022.

Ik zou willen dat KPN de 8001 afstandsbediening zou kunnen "klonen" naar die voor de 5202 en 7022.


Programma’s die ik oa. zo kon weggooien; 

Undercover in Nederland, Overtreders, Keuringsdienst van waarde, Opsporing Verzocht, 112 Vandaag.

De serie opnamen verwijderen uit gepland. Dáárna opnieuw plannen. Dan is 't 'foutje’ eruit.

112 vandaag kijk ik altijd via '’terugkijken in de gids'’. Daar zit geen reclame in dus hoef je niet halverwege door te spoelen. Ik kom er ook niet dagelijks aan toe.

De boxen “met oranje lampje'’ zouden wat mij betreft gewoon vervangen moeten worden. Lees ik alleen maar opstart- en andere problemen mee. En het is overduidelijk een storing.


@PeterG  Heb de helpdesk gebeld. Woensdag komt een monteur, benieuwd waar hij mee komt! Kan hij meteen naar mijn zogenaamde 1 gbit/s glasvezel pakket kijken die ik samen met TV+ had afgesloten!

In werkelijkheid getest met een speedtest (met kabel) haalt dit amper 300mbit/s. Ja het gaat lekker met de beloftes van KPN. 

Misschien maar weer terug naar Ziggo, heb ik ook al gezeten, was ook bagger.