Skip to main content

Ik heb meerdere keren gevraagd aan espn waarom dat beeld zo middeleeuws slecht is. Espn antwoord steeds met de volgende woorden: wat vervelend voor u!  Zonder oplossing. Kpn geeft geen oplossing. Het interesseert me ook niet meer. Als je stelselmatig wordt afgescheept of niet wordt serieus genomen. Ik betaal glasvezel 1gbite. Facturen van 100 per maand. Espn voor iedereen is de slogan. Wat een huichelarij.  Los het op of geef antwoord hoe het komt..absurd. nergens kan je terecht. Chat wordt niet serieus genomen. Emails niet beantwoord. Espn is een slecht bedrijf. Nul sterren. Zero points

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

 

AD: TV-kijkers klagen steen en been over hoge camera bij Feyenoord - Ajax: ‘Lijkt wel of ik FIFA aan het spelen ben’

 


Okee. Heb ik nog het volgende, @Jal002 : 

Welke ontvanger heb je? (Motorola vip1853, Arris vip2952, Arcadyan hmb2260 of anders)

En is je Experiabox al minstens een v10? 

(het moet een oorzaak hebben)


Ik adviseer je om voor 2,50 per maand het 4K-pakket erbij te nemen. Dan ontvang je ESPN UHD in een duidelijk betere beeldkwaliteit dan het standaardkanaal ESPN 1. 

Maar dat is natuurlijk de wereld op z'n kop, ook de gewone HD zender moet natuurlijk van goede kwaliteit zijn.

Klopt @wjb ,

Het zou al helpen als ze deze zender opwaarderen naar de kwaliteit van de tien glaszenders. Dan zou de beeldkwaliteit bij een voetbalwedstrijd ruim voldoende zijn. 


Okee. Heb ik nog het volgende, @Jal002 : 

Welke ontvanger heb je? (Motorola vip1853, Arris vip2952, Arcadyan hmb2260 of anders)

En is je Experiabox al minstens een v10? 

(het moet een oorzaak hebben)

Arris vip5202 en experia box 12 glasvezel en hdmi


Arris vip5202 en experia box 12 glasvezel en hdmi

Kan je omschrijven wat je ervaart t.a.v. dat slechte beeld.

Hoe staan de beeldscherminstellingen op die 5202 en dan met name de HDR instelling?


@Pvdh14 . Waarom mogen alleen moderators je er op wijzen dat jij toch echt iets heel anders aan snijdt dan wat @Jal002 hier aangeeft???

Dat daar een andere wedstrijd te zien is heeft echt niks te maken met dat JaL002 slecht beeld ervaart op ESPN 1. Dat snap je zelf toch ook wel. Dus daarvoor even een nieuw topic openen of ... contact met ESPN opnemen 😉

We houden het hier bij het slechte beeld wat ts ervaart.

Prima @PeterG ik heb al door dat u alleen met een AH tas bij de AH binnen gaat en zeker niet met een Jumbo tas. Want dat kan echt niet 🫤 


Dan moet het toch gewoon goed zijn @Jal002 … en waarom dan niet?

p.s. hier glas met v10 en Arris vip2952 direct met kabel. Perfect HD beeld op kanaal 14 via de decoder. Samsung tv uit 2019.


Arris vip5202 en experia box 12 glasvezel en hdmi

Kan je omschrijven wat je ervaart t.a.v. dat slechte beeld.

Hoe staan de beeldscherminstellingen op die 5202 en dan met name de HDR instelling?

Beeld is korrelig en zeer onscherp. Wazig. Via zender 14. Instellingen van Arris ...als ik dat kan opzoeken via afstandbediening - opties - instellingen - beeld dan heb ik automatisch aan staan. Thats it. Kan kiezen voor 1084 1084i en die @uhd maar ook heb dat geprobeerd te wijzigen maat levert geen beter beeld. 


Dan moet het toch gewoon goed zijn… en waarom dan niet?

p.s. hier glas met v10 en Arris vip2952 direct met kabel. Perfect HD beeld op kanaal 14 via de decoder. Samsung tv uit 2019.

Heel apart. Ik heb dit al van af begin aangeven bij kpn en Espn maar heb nooit een echt antwoord gekregen. En nu met die nieuwe adv ging het me irriteren . Vandaar. 


Er staan vier instellingen op dat scherm, wat zijn de laatste drie?


Jal002: Rare vraag misschien maar kun je het (eens) testen met een andere tv? Mogelijk even ergens lenen?


Daar ben ik het mee eens. Ik heb geen 4k tv. Alle zenders zijn echt zeer scherp. Behalve! Espn!! En dat zou me niet interesseren. Maar ik wordt dood gegooid met die adv van hoe vriendelijk goed espn wel niet is door dit zomaar weg te geven.....

Er zijn hier op het forum al vele andere topics geweest over een mindere kwaliteit bij voetbalwedstrijden op ESPN. 
 

Je kunt er mogelijk zelf wat aan doen door de resolutie op 1080i te zetten en daarnaast HDR en andere beeldverbeteraars uit te zetten. 
 

Maar perfect gaat het nooit worden omdat de standaard zenders bij KPN TV worden uitgezonden via 1080i. En dat zie je net name bij snelle bewegingen. 
 


 

 


Het is een Full HD televisie uit 2010. Daarbij zou ik sowieso de ontvanger voor hdmi uitgang op 1080i 50 zetten vast zetten. En niet op automatisch.

En ook HDR uit (SDR).


We halen er weer van alles bij maar als bij TS alleen ESPN 1 slecht beeld oplevert dan gaat mijn eerste gedachte toch echt naar een issue met het bronsignaal van ESPN 1 en niet naar de verschillen tussen 1080i en 1080p.


Het is een Full HD televisie uit 2010. Daarbij zou ik sowieso de ontvanger voor hdmi uitgang op 1080i 50 zetten vast zetten. En niet op automatisch.

Okay 1080i50 ik snap het. Ik dat proberen. Andere tv is goeie tip maar nu even lastig. Bedankt. 


We halen er weer van alles bij maar als bij TS alleen ESPN 1 slecht beeld oplevert dan gaat mijn eerste gedachte toch echt naar een issue met het bronsignaal van ESPN 1 en niet naar de verschillen tussen 1080i en 1080p.

Okay ....maar inderdaad alleen espn 14 is niet goed. Ik heb geen last verder met geen een zender.. is wel apart ja...


@Jal002 . Via kanaal 14 en kanaal 221 ???? Hier is beide momenteel prima. 

Ook via de website https://tv.kpn.com en de app(s) is het op ESPN 1 (14 en 221) hier prima. 

 

Mijn ervaring is anders. Op zowel de app als de website is de beeldkwaliteit van ESPN beduidend minder dan via manier waarop ik vanmiddag de wedstrijd heb gekeken. (De beeldkwaliteit van Digitenne is vergelijkbaar met de beeldkwaliteit van de glaszenders hebben we een tijdje terug vastgesteld.)


We halen er weer van alles bij maar als bij TS alleen ESPN 1 slecht beeld oplevert dan gaat mijn eerste gedachte toch echt naar een issue met het bronsignaal van ESPN 1 en niet naar de verschillen tussen 1080i en 1080p.

We hebben een tijdje terug vastgesteld dat het bronsignaal van deze zender hetzelfde is als voor Digitenne. 
 

Ik kan je verzekeren dat de beeldkwaliteit van ESPN 1 via Digitenne vandaag prima was. 
 

Dus het ligt niet aan het bronsignaal, maar aan de manier waarop het beeld wordt geknepen bij de standaard KPN-TV-zenders. 
 

Vandaar ook mijn adviezen om te kijken via ESPN UHD of KPN zal deze zender ook beschikbaar moeten stellen als glaszender. 


We hebben een tijdje terug vastgesteld dat het bronsignaal van deze zender hetzelfde is als voor Digitenne. 

En dat is dus precies de reden waarom mijn eerste gedachte naar dat bronsignaal als oorzaak gaat.


Dat uhd is alleen beschikbaar voor 4 k abonnement...begreep ik? Ik heb geen 4 k tv.


Dat uhd is alleen beschikbaar voor 4 k abonnement...begreep ik? Ik heb geen 4 k tv.

Dat wisten we, als het goed is, al. Het is ook niet een stap die nodig zou moeten zijn immers, zoals eerder gezegd, hoort de gewone HD zender van ESPN 1 ook prima beeld te geven.


😑😎 okay.


We halen er weer van alles bij maar als bij TS alleen ESPN 1 slecht beeld oplevert dan gaat mijn eerste gedachte toch echt naar een issue met het bronsignaal van ESPN 1 en niet naar de verschillen tussen 1080i en 1080p.

We hebben een tijdje terug vastgesteld dat het bronsignaal van deze zender hetzelfde is als voor Digitenne. 
 

Ik kan je verzekeren dat de beeldkwaliteit van ESPN 1 via Digitenne vandaag prima was. 
 

Dus het ligt niet aan het bronsignaal, maar aan de manier waarop het beeld wordt geknepen bij de standaard KPN-TV-zenders. 
 

Vandaar ook mijn adviezen om te kijken via ESPN UHD of KPN zal deze zender ook beschikbaar moeten stellen als glaszender. 

En ik gaf dus al eerder aan, dat niet elke wedstrijd op UHD gelijk uitgezonden wordt. Dus wilde je vandaag bijvoorbeeld feyenoord - ajax kijken dan was dit alleen mogelijk op espn1. Er was vandaag geen één actuele wedstrijd te zien in UHD. Al neem je dit 4k pakket af, dus geen garantie dat je altijd ook een actuele wedstrijd te zien krijgt.


Ja @Pvdh14 ,

Dat is wel verrassend, ik wist dat niet. 


Persoonlijk zegt voetbal me niets, maar heb op kanaal 14 even gekeken en heb een prima beeld in HD. Als je op de gele knop van de AB drukt, zie je ook dat er in HD uitgezonden wordt. Ik gebruik een 5202 en heb HDR binnen de 5202 op AUTO staan. Dit ter info.