Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Overigens bij alle normale zenders ook. Ik heb het 'nieuwste' HDR kastje gekregen omdat het vorige 4K kastje ervoor zorgde dat het beeld bleef haperen. Ik heb inmiddels alle beeldscherm instellingen bekeken en daar ligt het niet aan. Op een ander KPN forum wordt hier ook over gesproken en dat het o.a ligt aan een firmware update. Sinds ik ben over gestapt van het normale interactieve tv abonnement naar het 4K abonnement ( wat afzetterij is want er wordt vrijwel niks aangeboden in 4K) waar ik meteen een jaar aan vast zit is de beeldkwaliteit alleen maar achteruit gegaan.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Beste @Jordy86, welkom! Heb jij de Arris 5202? Zou je dan onderstaande ter harte willen nemen en onderstaande lijstje ingevuld in een privébericht naar mijn collega Paul willen sturen? We helpen je er graag verder mee:

 

Hoi allemaal!Klanten die op de 4k UHD tv-ontvanger type 5202 problemen ervaren met HDR in combinatie met hun televisie, en de oude software terug willen hebben kunnen dit via het KPN Forum aangeven.We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:
  • Stuur bovenstaande ingevulde vragenlijst naar mij in een privébericht. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen in behandeling worden genomen.Wanneer kun je de oude software verwachten?Binnen 24 (tot max. 48) uur zal het account in een speciale software-groep worden geplaatst. Na de 24 (tot max. 48) uur zal de tv-ontvanger het service-window (01:00 – 07:00) daarna dan vanzelf de oude software downloaden (of wanneer je herstart).

Beste @Jordy86, welkom! Heb jij de Arris 5202? Zou je dan onderstaande ter harte willen nemen en onderstaande lijstje ingevuld in een privébericht naar mijn collega Paul willen sturen? We helpen je er graag verder mee:

 

Hoi allemaal!Klanten die op de 4k UHD tv-ontvanger type 5202 problemen ervaren met HDR in combinatie met hun televisie, en de oude software terug willen hebben kunnen dit via het KPN Forum aangeven.We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:
  • Stuur bovenstaande ingevulde vragenlijst naar mij in een privébericht. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen in behandeling worden genomen.Wanneer kun je de oude software verwachten?Binnen 24 (tot max. 48) uur zal het account in een speciale software-groep worden geplaatst. Na de 24 (tot max. 48) uur zal de tv-ontvanger het service-window (01:00 – 07:00) daarna dan vanzelf de oude software downloaden (of wanneer je herstart).

Bedankt Marcia,

 

Ik heb Paul een prive bericht gestuurd. Wordt er ook een keer echt iets verbeterd aan het 4K abonnement? Los van dat het eigenlijk geen 4K abonnement zou mogen heten gezien het feit er bijna niks in 4K wordt aangeboden, heb ik sinds ik het 4K abonnement heb alleen maar slechte beeldkwaliteit ervaringen. 


Top, hij zal in de loop van de dag reageren! Voor wat betreft het 4K-abonnement: de beeldkwaliteit moet verder echt dik in orde zijn. Mocht dit ook na de nieuwe software niet zo zijn, moeten we daar wel even naar kijken. Het klopt dat er nog niet zoveel kanalen zijn met een 4K-aanbod. 


Hi Marcia_ ,

Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen. Ik ervaar sinds een paar dagen wel dat het beeld soms even helemaal wegvalt (alsof het kastje uitvalt) of dat het vastloopt.

 

Groet

Jordy


Goed dat je het laat weten! Ik geef het even door aan @Paul_. Wel is het vreemd dat het beeld helemaal wegvalt of vastloopt. Dat heeft daar niets mee te maken namelijk. Merk je dan ook dat de internetverbinding wegvalt? Heb je de ontvanger al eens gereset? Wil je je forumprofiel ook eens aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 


Internet is niet weggevallen. Vond het zelf ook al raar dat het af en toe gebeurde bij de tv. Ik heb wat meer info op mijn profiel ingevuld inmiddels. Bedankt voor het helpen


Ik zie in eerste instantie ook niets vreemds. Heb je de ontvanger gereset? Ik zie dat je twee ontvangers aangesloten hebt, klopt dat? Ervaar je op beide ontvangers deze problemen?


Ik heb alleen 2 keer de stekker uit het stopcontact gehaald. Bij de tweede ontvanger (oudere witte 4K kastje) ervaar ik geen problemen.


Reset 'm dan even via het menu 😉. Als het dan nog niet werkt, kan je de kastjes dan eens omwisselen qua plek? Ik zou dan graag nog willen weten of het probleem ‘meeverhuist’. 


Het zal wel aan mij liggen maar ik kan nergens binnen het menu de optie resetten vinden :)


Als je deze stappen volgt, moet het goed komen:

  1. Ga naar Systeem instellingen 
  2. Ga naar Systeem informatie onder systeem instellingen 
  3. Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening
  4. Kies "ja" bij: Wilt u de software verwijderen? en ja bij: Terug naar fabrieksinstellingen.
  5. Kies "ja" zodra het pop up scherm met ‘weet u het zeker’ verschijnt

Is het gelukt, @Jordy86?


Hi Marcus,

 

Het resetten was gelukt. Met het opnieuw installeren moest ik alleen meteen 2 keer nieuwe software downloaden. Dus waarschijnlijk staat weer de 'foute' software erop? Ik heb overigens nog steeds niks van Paul gehoord. Of heeft hij wel al iets gedaan?


Ja, als het goed is, heeft hij ervoor gezorgd dat je de juiste software hebt. Hoe staat het nu met de beeldkwaliteit dan?


Excuses Marcia,  mijn telefoon had er per ongeluk Marcus van gemaakt. De beeld kwaliteit vind ik een stuk beter. Ik denk eigenlijk dat hij dat ook al eerder had gedaan want het viel mij toen al op dat het beeld beter was. Ik had het toen alleen nog niet vermeld omdat ik niet zeker wist of er echt iets veranderd was en jullie anders zouden zeggen het zit tussen je oren 🙂. Ik had net alleen wel weer een paar keer dat het beeld even helemaal weg viel. 


Haha geen probleem 😉. Ik zie dat je internetverbinding niet weggevallen is, dus het lijkt 'm inderdaad in de ontvanger te zitten. Heb jij de mogelijkheid om de HDMI-kabels van de ontvangers eens om te wisselen? Blijf je het probleem dan bij dezelfde ontvanger houden of verhuist het probleem dan mee? Als de kabel de boosdoener ook niet is, wil ik toch proberen om de ontvanger om te ruilen.Â