Skip to main content

Goedenavond

Ik heb een vraag. Sinds enkele maanden ervaar ik steeds een versnelling in het beeld met live tv kijken. Het is vooral zichtbaar tijdens het kijken naar voetbal en andere sport wedstrijden. We hebben 3 tv kastjes in huis. En ervaren dit probleem op alle kastjes. Wat je ziet bij deze versnelling is dat de wedstrijd continu te snel word afgespeeld. Dit is ook goed te zien aan de scorebord klok. Je ziet de secondes sneller dan normaal de bedoeling is lopen. Wat is de oorzaak hiervan en is dit op te lossen? 

M.v.g 

G.H.W

Dit is raar, dat zou betekenen dat de wedstrijd bij u op tv sneller is afgelopen dan in het station 😄


Hallo @G.H.W ,

Ik denk eerder dat je last hebt van de resolutie 1080i. Die resolutie is niet ideaal voor voetbalwedstrijden.

Wil je een betere beeldkwaliteit? Neem dan (indien mogelijk) een abonnement op het 4K-pakket. Je kunt dan ESPN in een betere beeldkwaliteit zien via de zender ESPN UHD. Je  kunt dit pakket regelen via MijnKPN. Alleen beschikbaar als je KPN Hussel hebt of daarnaar overstapt. Dat pakket is dan beschikbaar voor een meerprijs van 2,50 per maand. 
 

En mogelijk dadelijk het WK Voetbal via NPO UHD???? (Dat was de vorige keer wel zo.) 

Dit wordt wel al aangekondigd door Totaal TV, maar nog niet officieel door KPN:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/wk-voetbal-niet-in-4k-maar-ultra-hd-bij-diverse-providers/


toelichting : Bij de UHD zenders wordt 1080p gebruikt. 

Â