Skip to main content

Hallo, ik heb een gloednieuwe tv. Een samsung crystal uhd ue 50tu7000 En een nieuwe versterker. Yamaha HTR 4072 RX 485.

Dit alles netjes aangesloten via de beschrijving. 

Kpn kastje via hdmi in versterker en vanuit versterker naar tv via arc. 

Alleen dit werkt niet. Beeld valt weg of geen beeld. Geen geluid of gebrekkig geluid. Of heel stotterig beeld en geluid. 

Doe ik de hdmi gelijk in de tv vanuit het kastje is alles prima.  Maar ik wil juist de versterker voor geluid er tussen hebben. 

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Vanaf de tv een kabel naar de versterker ligt dan voor de hand. Als die mogelijkheid er is.


Die mogelijkheid is er niet. Werkt via hdmi arc alleen


Hoi @Richard1972Kuiters . Als je de versterker los aansluit en gebruik maakt van (wellicht) de smart tv opties of misschien een playstation of iets dergelijks. Werkt het dan wel goed?

 


Hoi @Richard1972Kuiters

Ik heb mijn Samsung TV als volgt aangesloten:

- KPN ontvanger via HDMI kabel naar TV (b.v. HDMI 1)

- TV via HDMI kabel naar versterker. Let op: bij de TV moet je de HDMI IN eARC uitgang nemen. Zie foto. Dat is misschien verwarrend omdat er "IN" staat maar in dit geval dient hij dus als uitgang naar de versterker (ARC staat voor Audio Return Channel).

- In TV - Instellingen - Geluid - Geluidsuitvoer -> Ontvanger (HDMI) kiezen.

Hoop dat het lukt zo, hoor het graag.

 


Dank voor je duidelijke uitleg, @albertvanderiet . Ik hoop dat TS hier iets aan heeft.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.