Skip to main content

Ik heb de tv-ontvanger HMB2260.

Met mijn tuner-versterker (NAD van 50 jaar oud) kon ik met mijn bedrade BOSE boxen naar de radio luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten. Deze NAD doet het sinds kortĀ niet meer.

Wat is het meest eenvoudigeĀ om aan te schaffen. Alleen radio-ontvangst is voldoende.

In de winkel van ElectroWorld verwezen ze me naar de kringloop. Gezien ik mede door mijn leeftijd er weinig verstand van heb, graag uw advies.

Ton HaasĀ 

Ā 

HalloĀ @TonhaasĀ ,

Mijn advies is om een DAB+-radio aan te schaffen. Dan ben je op de toekomst voorbereid en heb je de grootste keuze in zenders.

DAB+-radio's heb je in alle soorten en maten.Ā Ā Ze beginnen bij enkele tientjes en dat gaat door tot wel duizend euro voor meest uitgebreide soorten.Ā 

Om een idee te krijgen, bekijk deze website maar eens:

Ā https://www.radiowinkel.com/c-92829/dab-radio-s-digital-radio/?sort_order=ascending&sort_method=by_price

Maar ze zijn ook gewoon bij bv de BCC en bij de Mediamarkt te koop.Ā 


Dag Noordzee,

Ik maak dan geen gebruik meer van mijn Bose boxen. En ik vind het juist fijn om via de tv-ontvanger muziek te horen. Je hebt dan dezelfde soort muziek en ZONDER geklets er tussendoor.

In ieder geval bedankt voor je reactie.


Graag gedaan. ErĀ zijn ook speciale radio's waar je de Bose-boxen op kunt aansluiten.https://www.radiowinkel.com/c-4936982/hifi-stereo-sets-dab-wifi/


Wat jij wilt is een versterker. Met eigenlijk alleen een rood/witte tulp ingang (aux of tape) om de hmb2260 op aan te sluiten. Wat je al deed met je NAD.Ā  Want de tuner, FM dus, is al een paar jaar alleen met antenne te gebruiken.Ā 

Bij de kringloop kun je inderdaad prima eenĀ stereo versterker aanschaffen waar je ook je boxen weer op kunt aansluiten.Ā 

Nieuw is dat spul, stereo versterker of receiverĀ (tuner versterker) best duur.ā€‹ā€‹ā€‹


Hi @Tonhaas, wat jammer zeg dat hij het na 50 jaar begeven heeft! Mijn vader luistert ook nog elke dag via zijn installatie die inmiddels ook al ruim 40 jaar oud is en ik heb het gevoel dat die nog wel aardig wat jaartjes mee zal gaan. Tegenwoordig is de kwaliteit toch een stuk minderšŸ˜

Ik denk dat PeterG een advies geeft dat het best aansluit bij jouw behoefte, echter wil ik je ook nog even herinneren aan hetgeen er in je vorige topic aan is gedragen door een andere gebruiker:

ā€˜HalloĀ @TonhaasĀ ,je kunt ook een eenvoudige soundbar nemen en die via een geschikte kabel aansluiten op de tv-decoder van KPN, dan heb je je tv-toestel niet nodig voor de muziek, zo heb ik het ook opgelost toen mijn installatie defect ging.

Verbruik ongeveer 2x25Wā€™

Ook dat is uiteraard nog een optieĀ šŸ˜Š


Dag Maja,

Ik ga maar eens kijken bij de kringloop.

Bedankt voor jeĀ reactie

Ā Ton


Ik heb de tv-ontvanger HMB2260.

Met mijn tuner-versterker (NAD van 50 jaar oud) kon ik met mijn bedrade BOSE boxen naar de radio luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten. Deze NAD doet het sinds kortĀ niet meer.

Dat is jammer, totaal geen geluid meer ? Op de ingebouwde radio ook niet ? Al is het maar ruis oid, dat geeft aan dat het apparaat op zich nog wel werkt.

Wat is het meest eenvoudigeĀ om aan te schaffen. Alleen radio-ontvangst is voldoende.

Het signaal (geluid) kwam toch eerder van de :

Ik heb de tv-ontvanger HMB2260.

?

In de winkel van ElectroWorld verwezen ze me naar de kringloop.

Daar vind je vaak nog een ā€œnormaalā€ apparaat ja, alhoewel de prijzen voor een leuk apparaat . . .

Gezien ik mede door mijn leeftijd er weinig verstand van heb, graag uw advies.

Ik zie het verband niet zo :-)

Een ander idee, er komen steeds meer repaircafeā€™s, misschien is er een in de buurt, daar zitten welwillende mensen die graag meekijken, denken en doen.
Welke omgeving ongeveer ? Als ik vragen mag.