Skip to main content

Sinds vrijdag hebben we een TP link wifi versterker in gebruik.

Nu hebben we sinds een paar dagen veel problemen met de tv-ontvanger. Omdat deze de laatste tijd toch al slecht werkte, wilde ik vandaag een andere tv-ontvanger installeren.

Deze geeft nu echter de foutmelding 14: ophalen software mislukt. Omdat er apparatuur is aangesloten op het modem met DHCP functionaliteit.

Heeft dit te maken met de TP link wifi versterker? Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat zowel de oude als de nieuwe tv-ontvanger het weer gewoon goed doet?

Hallo @Pat40 , hoe is de tv-decoder op het KPN-modem aangesloten, rechtstreeks met een LAN-kabel of anderszins?

Heb je die andere tv-decoder van KPN ontvangen ter vervanging van de oude tv-decoder?

 


De tv-ontvanger is met een kabel aangesloten op de Experia-modem. Ik had deze tv-ontvanger nog nieuw in de verpakking staan, ooit heb ik er 2 gekregen en maar 1 in gebruik genomen.


Welk type TV ontvangers gebruik je eigenlijk?


tv-ontvanger is een Motorola VIP 1853


Voilà, een prehistorische TV ontvanger die nodig aan vervanging toe is.

Ruil dat ding via deze site.


Hoi @Pat40 . Zo lang de tuners op rechtstreeks op je experiabox zijn aangesloten. Of op een switch die IGMP ondersteund, zou het moeten werken.

In jouw geval is die tuner wel aan vervanging toe.. Lukt dat met de link die je van @wjb hebt gekregen?


Hoi @wjb wjb en @Erwin_ Erwin,

Ik heb inmiddels een nieuwe tv-ontvangen staan en nu werkt e.e.a. weer goed.

Bedankt voor de hulp.


Dank voor de update en fijn dat het allemaal werkt. 

Voor andere vragen weet je ons te vinden.