Skip to main content

Hi,

Ik heb sinds maandag het Arris kastje voor 4K televisie aangesloten en in de loop van de week merkte ik op dat er zich bij televisie kijken en terugkijken bovenin het scherm een balk van ongeveer 2cm vormt wat een kopie is van de 2cm beeld er direct onder maar waarvan het beeld een fractie achterloopt op de rest van het scherm.

Heb ondertussen de software van zowel de TV als het Arris kastje geupdate maar helaas geen verbetering. Iemand enig idee?

Model TV: Philips 50PUS8535
Verbinding: 200Mbit Glas

Heb je ook een nieuwe HDMI kabel erop gezet?

Een HDMI 2.0 minimaal?

Misschien is dat het probleem.

Ik ga ervan uit dat je de KPN TV ontvanger 5202 hebt ontvangen. 


Heb je ook een nieuwe HDMI kabel erop gezet?

Een HDMI 2.0 minimaal?

Misschien is dat het probleem.

Ik ga ervan uit dat je de KPN TV ontvanger 5202 hebt ontvangen. 

Hi Joop,

Gaat om de 5202 inderdaad en heb de bijgeleverde HDMI kabel in gebruik.


Welke resolutie heb je ingesteld? Ik het verleden was voor Philips 1080i aan te bevelen. Behalve als je de 4k-zenders hebt, dan verdient UHD@50Hz de voorkeur. Maar wellicht is iets anders de oorzaak.


Welke resolutie heb je ingesteld? Ik het verleden was voor Philips 1080i aan te bevelen. Behalve als je de 4k-zenders hebt, dan verdient UHD@50Hz de voorkeur. Maar wellicht is iets anders de oorzaak.

Hij staat nu op automatisch. Zal hem eens op UHD@50 en 60 proberen. Ik heb het nieuwere kastje juist omdat ik de 4k zenders wil.


Welke resolutie heb je ingesteld? Ik het verleden was voor Philips 1080i aan te bevelen. Behalve als je de 4k-zenders hebt, dan verdient UHD@50Hz de voorkeur. Maar wellicht is iets anders de oorzaak.

Bedankt voor de tip! Beeldschermresolutie op UHD@60Hz instellen heeft het probleem opgelost.


60? De streams worden door de zenders meestal op 50 aangeboden. Dus 50 zou ik zeker ook proberen, of had je dat al gedaan.


60? De streams worden door de zenders meestal op 50 aangeboden. Dus 50 zou ik zeker ook proberen, of had je dat al gedaan.

Ook geprobeerd en werkt ook goed.


Tenslotte kun je HDR nog op Automatisch zetten. Dan heb je dat alleen bij zenders die ook echt HDR uitzenden.