Skip to main content

Ik heb Big Brother als serie opgenomen. Kan geen enkele dag bijna meteen het opgenomen programma gaan kijken, maar als ik het eerste stuk live heb gekeken dan kan ik het opgenomen programma wel terugkijken.

Hi @wispel1945! Dat klopt inderdaad. Om te zorgen dat er geen stuk van de uitzending ontbreekt die je wilt zien plannen we voor iedere uitzending een periode van 5 minuten in voor het programma. De makkelijkste manier om gelijk door te gaan naar je programma is door met de cijfertoetsen “5-0-0” in te drukken en dan de knop “vooruitspoelen” te gebruiken. Op die manier sla je 5 minuten over en begin je precies bij Big Brother.


Het heeft natuurlijk ook geen zin om een opname al te gaan kijken als het ook nog vrijwel op dat moment wordt uitgezonden. Dan heb je ook geen enkele marge om reclames over te slaan.

Beter is zo'n 20 minuten later dan de aanvangstijd pas v.a. het begin de opname te gaan kijken. Dan lig je ca. 20 minuten achter en heb je marge om zonder reclame door te kijken.

Reclame kan je overslaan door:
De blauwe knop te gebruiken, dan spring je 5 minuten door. Meestal niet heel reclame blok.

Of

bv 7 0 0  in te typen en dan op de doorspoelknop :fast_forward: te drukken. Dan spring je 7 minuten door. Meestal lengte reclameblok op RTL 5.


Dat weet ik allemaal, kijk ook pas als de uitzending al een half uur of langer aan de gang is, maar dan staat hij nog niet in mijn overzicht van opgenomen programma's. Dan ga ik naar het programma en via de groene knop terug naar het begin, dan kijk ik tot de 1e reclame, zet hem dan af en ga naar het overzicht van opgenomen programma's en dan staat hij er wel bij. Het gaat er dus om dat het programma NIET bij de opnames van mijn staat terwijl het programma al lang aan de gang is en dan later plotseling weer wel.


Ah, duidelijk.

Wel vreemd. Bij mij is het andersom; ze staan er al voor dat ze gemaakt worden. Dus ‘ruim’ voor de 5 minuten marge. Vb progr. begint in epg om 20:25. Dan staat ie er al om 20:17 ofzo. Dán opname starten geeft foutmelding. Paar minuten later kan het wel (5 min. marge).

Ook wil het wel eens niet verdwijnen bij verwijderen uit de lijst.

Wat bij mij helpt is de decoder even stand-by zetten. Dan klopt het weer.

Persoonlijk:

BB blijf ik verre van. Vind dat soort programma's vreeeselijk. Nog erger dan GTST….


Wat je voor de zekerheid zou kunnen doen @wispel1945 is even de TV ontvanger een reset geven. Zou je daarnaast ook kunnen controleren of bijvoorbeeld de opnames wel gelijk te zien zijn via iTV online?


Beste Bram, ik zet elke avond mijn TV en ontvangers helemaal uit dus als ik de TV aangaat start alles opnieuw op. ITV online kijk ik nooit, altijd via de TV. Het is niet ALTIJD dat ik het niet kan terugkijken maar wel regelmatig, Bedank voor je support

Wispel


Hoi Peter, zie bericht bij Bram, ik zet elke dag alles uit, dus start ook alles opnieuw op, is ook niet elke keer dat ik niet meteen kan kijken. Ook jouw probleem heb ik wel eens, Bedankt voor je support,

 

Wispel


Zou je eens kunnen kijken of het probleem ook voorkomt als je ze niet iedere nacht van de stroom haalt en ze 's nachts gewoon op standby laat staan?


Hoi Bram, Momenteel gaat het goed, maar als het probleem zich weer voordoet ga ik dat zeker proberen.  Nu ik wat beter op dingen ga letten valt me ook op dat het geluidsverschil met “live” kijken of opgenomen programma's kijken echt veel scheelt en ook zenders onderling moet ik zeer regelmatig het volume aanpassen, Groet Wispel


Die opnameserver is ook nog niet lekker. 

Had er gister ook hoop gestoei mee. 

Geselecteerde opname die pas na 40 seconden startte en toe ineens de SD versie was (van een HD zender BBC First). Gestopt, terug naar tv kijken, lijst opnieuw geopend (duurde ook weer even; krijg soms zelfs dat het te lang duurt…..); opnieuw zelfde opname gestart. En met 5 seconden wel de HD versie-opname.

Later was decoder "vastgelopen” in de opnamenlijst. Reageerde op geen enkel commando, behalve op stand-by zetten. Daarna werkte het weer.


En dan nog een groter probleem, Netflix gisteren geïnstalleerd maar bij elke film of serie die ik wil gaan kijken blijft hij steken bij ongeveer 50% uploaden en sommige zelfs bij 99%. Daar ga ik dus niet voor betalen. Maar ligt dat aan Netflix of moet ik daar ook bij KPN voor zijn. Heb een aantal maanden Videoland gehad, nooit problemen. 


Het ligt aan Netflix en aan de Netflix app in de decoders. Het schijnt een wisselwerking te zijn en daardoor lastig op te lossen. Een “Frisse start” van de ontvanger kan hierbij helpen. Dan wordt ook de app (software tenslotte) ververst.
Kastje vervangen heeft weinig zin, kans dat het dan ook slecht werkt is aanwezig. Zelfde app natuurlijk.

Ikzelf ben geswitchd naar de app voor Netflix in mijn Smart TV zelf. Werkt als zonnetje.

Ook via de Netflix-app in mijn phone of via de website van Netflix (netflix.com) en dan via Chromecast streamen naar TV gaat ook prima.

Ofwel: gebruik de moderne middelen. Dan is het niet één route/mogelijkheid.