Skip to main content

Ik heb EXACT hetzelfde met UHD decoders.  Oudere decoders hadden het ook, maar dat is weggegaan. Kwam op een forum iets tegen over KPN icm Sonos icm bedraad. Toen Sonos op wifi gezet en het was weg op de oude decoders. 

Helaas nu haperende UHD boxen. Alles getest, boxen op utp, frisse Experia 12 box. 

Haalt de UHD kwaliteitsbeleving mega naar beneden. Namelijk net nieuwe Qled gekocht. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

​​​Hi ​@Guideaux. Ik heb je even een eigen topic gegeven. Wel wil ik je vragen alvast je profiel in te vullen. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kan ik je in hetzelfde overleg meenemen. :relaxed:


Hoi, profiel aangevuld


De vertraging lijkt overigens enkel op te treden bij zappen. Bij direct ingeven zender nummer of via de previews en dan selecteren is er geen vertraging 


@Guideaux zou je nog kunnen aangeven of de vertraging ook speelt als de Sonos niet is aangesloten? Verder heb je het over haperen van het beeld. Bedoel je dan blokjes in het beeld? Of kort stilstaan? Of gaat het specifiek om dat je na het zappen eerst beeld krijgt en dan kort geen beeld meer?


@Guideaux ik heb ondertussen de voorbeelden doorgezet. Zodra ik antwoord heb laat ik het hier weten. 🙂


@Guideaux zou je nog kunnen aangeven of de vertraging ook speelt als de Sonos niet is aangesloten? Verder heb je het over haperen van het beeld. Bedoel je dan blokjes in het beeld? Of kort stilstaan? Of gaat het specifiek om dat je na het zappen eerst beeld krijgt en dan kort geen beeld meer?

Het beeld stopt meestal echt. Geen blokken. Maar een freeze. In enkele gevallen kwam het beeld zelfs niet door en bleef het zwart. Dat ervaar ik nu as we speak. Zender komt niet door. Als ik dan ff heen en weer zap komt ie wel.  


@Guideaux ik heb ondertussen de voorbeelden doorgezet. Zodra ik antwoord heb laat ik het hier weten. 🙂

Super!  Ik probeer nog enige logica in het gedrag te ontdekken maar het lijkt allemaal vrij random. 


@Guideaux de kans is groot dat ergens een stukje code in de war is. Wat mij betreft nu geen extra tijd of moeite in stoppen. We zijn aan het onderzoeken wat de reden is. Zodra ik reactie heb en meer informatie nodig heb laat ik het je hier weten. 🙂


Hi, hoewel het probleem laatst bijna weg leek te zijn is het nu drama. Zenders blijven letterlijk op zwart.  Clean install decoder helpt, maar nog steeds komen de zenders haperend / heel langzaam op gang na zappen. 

Wordt onderhand wel serieus storend en hoort gewoon niet bij het product wat ik maandelijks voor heel goed geld afneem.  

 

Ik wil hier nu toch graag actie op vanuit kon. 


Hi @Guideaux! Ik heb dit probleem nu een paar keer zien voorkomen. Ik ga voor je kijken of dit een algemene storing is die zich aan het ontwikkelen is. 

Ook zie ik dat er in je pakket een wijziging is gedaan. Kan je laten weten of die voor verbetering heeft gezorgd met het zwarte beeld op tv?


Hoi Bram, ik heb nu 2 UHD ontvangers. Maakt het niet beter. Gisteren dusdanige storing in verbinding dat ik vandaag support gebeld heb. Krijg nieuwe modem.  Tv en internet continu aan / uit. Was na Factory reset wel stuk beter.  Vertraging op zappen blijft, hoewel op de andere tv het minder lijkt. 


@Guideaux vervelend dat te horen. Laat je me weten wat het resultaat is van het nieuwe modem?


@Guideaux hoe gaat het op dit moment met het zappen? Zit daar al verbetering in? 


Hoi, het gaat niet beter. ik heb 2 ontvangers, waarbij metname de ontvnager in de woonkamer veel vertraging had. Nu heeft ook de bekabelde ontvanger in de slaapkamer vaker vertraging. Het was onnlangs wat minder, maar nu weer erger (in vakantie). Dacht dat eerst met capacitiet te maken had, maar ook inde vakantie (minder mensen thuis) blijft zappen haperen. Het gedrag is dus altijd, maar wel wisselvalig. En nog steeds storend want het voelt als slechte kwaliteit.


@Guideaux ik heb gekeken voor je en het is inderdaad nog niet zoals het moet zijn. Om die reden heb ik nogmaals aansturing gedaan. Kan je hier laten weten of je daarvan de bevestiging gekregen hebt?


Hoi Bram, dank! Vandaag komt er een monteur langs, als het goed is. Dat zal via jou zijn gegaan.

Dit weekeinde was de vertraging heel erg. Dank voor de hulp!!