Skip to main content

Goedenavond! 
 

Ik heb exact hetzelfde probleem! Ook bij een Samsung Q70! 
inmiddels heb ik een nieuw kastje ontvangen, maar dat is exact hetzelfde kastje als ik had. Inderdaad de Arris Vip5202… tot mijn verbazing was er €10 bij mijn factuur opgeteld voor dit nieuwe kastje en het werkt dus nog steeds niet. 

Het lijkt mij dat de oplossing voor Roy ook voor ons geschikt zou zijn. 
 

Ik hoop dat we een en ander snel kunnen oplossen!

 

groet, Paul

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Nog geen reactie gehad. Ik ga bellen, misschien is dat handiger!


Hallo @Papaulus Welkom hier! Heb je ondertussen al contact gehad met ons, via de telefoon? Hier kan het soms wat langer duren voordat je een reactie van een forumlid of één van de moderators (zoals ik) krijgt. Als je nog hulp nodig hebt, vul dan alvast je KPN Forum profiel even in met je naam, adresgegevens en klantnummer. 


Hoi Bart,

 

de helpdesk heeft mij niet het gewenste antwoord kunnen geven. Zij vertelden dat ik het nieuwste kastje al heb en dat ik in de instellingen voor beeldkwaliteit moest kiezen voor 1080i ipv automatisch. Dit werkt voor tv zenders goed. Het beeld loopt veel soepeler. Echter de kleuren en het licht zijn ook veel feller of heftiger lijkt wel. Onrealistisch zelfs. Erg rode huidskleur etc. 
daarbij is deze instelling funest voor de kwaliteit van Netflix via KPN. Zienderogen details gaan verloren en daarvoor heb ik geen 65inch tv aangeschaft. 
Ik mag toch potdomme wel verwachten dat een bedrijf als KPN in staat is om én kwalitatieve tv én Netflix te bieden en daarbij ook nog eens service te geven. Oftewel: het zelf klooien ben ik zat. Stuur maar iemand af met alle mogelijke kastjes!


@Papaulus Ik vermoed dat het één en ander te maken heeft met wat er in, bijvoorbeeld, dit topic wordt besproken. We kunnen het voor je oplossen: zelf ‘klooien’ hoeft niet en we gaan ook niet iemand op je afsturen met alle mogelijk kastjes. Zou je het onderstaande lijstje ingevuld in een privébericht naar mijn collega @Paul_  willen sturen? Dan kunnen we je verder mee helpen:

 

Hoi allemaal!Klanten die op de 4k UHD tv-ontvanger type 5202 problemen ervaren met HDR in combinatie met hun televisie, en de oude software terug willen hebben kunnen dit via het KPN Forum aangeven.We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:
  • Stuur bovenstaande ingevulde vragenlijst naar mij in een privébericht. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen in behandeling worden genomen.Wanneer kun je de oude software verwachten?Binnen 24 (tot max. 48) uur zal het account in een speciale software-groep worden geplaatst. Na de 24 (tot max. 48) uur zal de tv-ontvanger het service-window (01:00 – 07:00) daarna dan vanzelf de oude software downloaden (of wanneer je herstart).

Reageer