Skip to main content

Beste KPN,   ik ervaar de laatste tijd veel vertragingen en vastlopend beeld bij het kijken van TV. Om het werkend te krijgen moet ik eerst een aantal resets uitvoeren. Ik moet de router/modem en de tv experiabox beiden reseten. Soms doet de tv het weer na een reset, maar meestal moet ik een paar keer alles opnieuw reseten voordat ik weer normaal tv kan kijken. 

Ik heb een V9 en deze is bekabeld aangesloten. Netflix en mijn XBOX one doen het prima alleen TV kijken lukt steeds vaker niet.

Graag hoor ik hoe dit opgelost kan worden.

Mvg, Arwin

 

Hoi @ArwinThomas, welkom op ons forum!
Kun je ook toelichten hoe de TV ontvanger aangesloten zit op je experiabox? Gebruik je behalve de experiabox ook nog andere netwerkapparatuur?
Ik kijk ook graag even mee naar je aansluiting. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@ArwinThomas ik heb niets meer van je gehoord, ervaar je deze problemen nog steeds of heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden?


Sorry voor de late reactie Thomas. Ik heb een V9 modem en deze is via een UTP 6 kabel direct aangesloten op de TV ontvanger. De TV ontvanger zit wel via mijn XBOX one X aangesloten. Wat er meestal gebeurd is als ik aan het gamen ben en na het gamen weer terug wil gaan naar TV dan loopt het beeld van de TV langzaam en haperend. Het lijkt net of ik slowmotion kijk. Dan duurt het weer een minuut of 3 voordat ik normaal beeld heb. Soms duurt het langer en dan moet ik de modem uitzetten en na een minuutje weer aanzetten, Meestal is het beeld daarna weer normaal. 

Het zou kunnen zijn dat het door de aansluiting via de XBOX komt. Ik zal eens proberen als ik de TV ontvanger direct op de TV aansluit, maar ik ervaar deze vertraging pas sinds juli/augustus en zat de TV ontvanger ook al via de XBOX aangesloten.

 


Het zou kunnen zijn dat het door de aansluiting via de XBOX komt. Ik zal eens proberen als ik de TV ontvanger direct op de TV aansluit, maar ik ervaar deze vertraging pas sinds juli/augustus en zat de TV ontvanger ook al via de XBOX aangesloten.

Dingen veranderen soms. Software word geüpdate waardoor soms dingen die eerst wel werkte nu niet meer goed werken.