Skip to main content

Goedendag, mijn televisie/internetverbinding? is vertraagd. Heb inmiddels een nieuwe tv en het is nog hetzelfde. De vertraging valt vooral op bij voetbalwedstrijden, een doelpunt valt zeker 5 seconden later dan bij iemand anders. Dus dan juicht de hele straat al, en dan moet het doelpunt bij onze televisie nog gemaakt worden. Hebben jullie enig idee waar dat aan kan liggen?

Hoor het graag. 

Hier vind je een topic over hetzelfde.  Wellicht dat je hier wat aan hebt.


Hier vind je een topic over hetzelfde.  Wellicht dat je hier wat aan hebt.

Dank je wel Joep, het is mij helemaal duidelijk, misschien toch overstappen op Ziggo en anders gewoon genieten van een verlaat doelpunt...nogmaals dank. 


Waarom overstappen naar Ziggo? De signalen zullen altijd verschillend zijn, als jij Ziggo zou hebben kan het ook gebeuren dat de buren het eerder ziet dan jij, of andersom. Je doet net of dit aan KPN ligt, maar het kan net zo goed aan Ziggo, Tele2 en T-Mobile liggen. Hier kan geen harde garanties op gegeven worden. 


Als er al gejuicht wordt kan de aanval die je ziet tenminste niet meer mislopen.

Vroegah, toen alleen de coax het alleenrecht had op tv uitzendingen, werd er bij Multikabel (nu Ziggo hier) al geklaagd dat de analoge kijkers het doelpunt zeker 8 seconden eerder zagen.

Via DVB-C digitaal is de transport net even sneller dan via KPN (IPTV via internet).

Maar nu lees ik al eerste berichten dat Ziggo kijkers met de Next mini, volledig via internet, het ook al weer iets later zien dan de DVB-C kijkers (bv Mediabox Next en XL en CI+). Dus tja….