Skip to main content
Beantwoord

Vertraging van 5 minuten op Zo34

• 23 maart 2025
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Henrie Vos
Deelnemer

Wij zitten sinds een paar maanden bij KPN. Kijken regelmatig naar zo34 maar er zit 5 minuten vertraging op. Herstart werkt niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Bij andere zenders geen last van namelijk.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Dank voor de toelichting ​@Henrie Vos. Ik ga het doorgeven aan ons TV team. Zij zullen dan gaan proberen ervoor te zorgen dat de vertraging verdwijnt en er op een normale manier gekeken en geluisterd kan worden naar ZO34.

Bekijk origineel

8 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 maart 2025

Hey Henrie!

Om je verhaal vanuit de technische kant bij ZO!34 aan te vullen: wij zien dit probleem alleen bij onze kijkers die gebruik maken van KPN.

Het gekke is dat de ene kijker perfect synchroon loopt en de andere kijker inderdaad een verschil van 5 minuten kan ervaren. In het verleden heeft het opnieuw opstarten van de KPN box het probleem wel is verholpen. Maar in het geval van Henrie is dat niet zo helaas.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Henrie Vos, een vertraging maakt het luisteren en kijken naar ZO34 niet prettig. Wat voor vertraging gaat het om? Loopt het geluid achter ten opzichte van het beeld of loopt alles achter qua uitzending ten opzichte van de gids? 

Henrie Vos
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

Hallo ​@Henrie Vos, een vertraging maakt het luisteren en kijken naar ZO34 niet prettig. Wat voor vertraging gaat het om? Loopt het geluid achter ten opzichte van het beeld of loopt alles achter qua uitzending ten opzichte van de gids? 

Hoi Jeroen, de hele uitzending loopt 5 minuten achter. Kijken bijvoorbeeld regelmatig de Bingo, dan loopt de tv 5 minuten achter op de app. Zelfde met de reguliere radiouitzendingen met beeld daarvoor, dan is het in werkelijkheid al 18:35, maar heb je beeld van 18:30. 

Ik heb zelfs een 'frisse start' meerdere malen uitgevoerd, (Naar fabrieksinstellingen) maar zonder resultaat. 

Op andere zenders is er geen vertraging.

Henrie Vos
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 maart 2025

Geluid loopt wel gelijk met het beeld. Beide lopen gewoon 5 minuten achter.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10754 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2025

Dank voor de toelichting ​@Henrie Vos. Ik ga het doorgeven aan ons TV team. Zij zullen dan gaan proberen ervoor te zorgen dat de vertraging verdwijnt en er op een normale manier gekeken en geluisterd kan worden naar ZO34.

Henrie Vos
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Dank! Succes!

Henrie Vos
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Net even gekeken, het probleem is opgelost! Bedankt!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Mooi dat het het nu is opgelost. Ik kreeg inderdaad al al gisteren het bericht dat de vertraging verholpen moest zijn. Dank voor de terugkoppeling. 

Reageer