Skip to main content

Beste,

 

We zijn nu bijna 9 jaar tevreden klant van KPN Compleet. Echter merken we de laatste tijd dat de internet verbinding (met name via wifi) minder stabiel is. Nu kan ik me dat voorstellen met het toenemende gebruik door Corona, maar het valt me ook op dat onze Experia Box nooit vervangen of geupgrade is. Ook met name de ondersteunende Wifi beveiliging en protocollen lopen wat achter.

Is dit gebruikelijk?

 

Daarnaast hebben we al die tijd betaald voor 2 tv ontvangers, maar maar 1 gebruikt. Nu willen we de tweede ook gaan gebruiken (Motorola VIP1963), maar deze blijkt verouderd te zijn. Ik kan me nog herinneren dat de andere een keer vervangen is zodat we er Netflix op konden kijken.

Kan deze tweede ontvanger ook vervangen worden?

Met vriendelijke groet,

 

Hallo @Sicboy 

KPN vervangt niet pro-aktief een Experia Box. Alleen bij defecten en grotere problemen wordt de Experia Box vervangen. Eén uitzondering: een Experia v7 (ZXV10 H220N) of ouder wordt altijd vervangen.

Via de onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger. ​​Dit model is inderdaad verouderd en kan daarom standaard omgeruild worden.

Apparatuur omruilen

Je kan KPN ook bellen via 0800 0402 (gratis)


Hoi Ruud,


Bedankt voor je antwoord.

Helaas wordt de ontvanger op de link niet vermeld. Alleen de Experia Box en de ontvanger die we wel al gebruiken. Ik zal moeten bellen.

 

Met vriendelijke groet,

Harm Lourenssen


Hallo @Sicboy 

De tweede ontvanger is wel aangesloten en staat die ook aan? De tool doet een scan naar de aanwezige ontvangers.

Welke Experia Box heb je trouwens?


Ow wat stom, ik ga hem aansluiten. Bij het bellen ontving ik een sms en werd de verbinding verbroken. 

 

De tool geeft aan dat het gaat om een V7 220N, maar op de sticker op de box staat ZXV10 H220N.


Ik heb de ontvanger aangesloten op voeding en ethernet.

De ontvanger geeft de melding F14 en wordt alsnog niet gevonden door de tool (opnieuw geopend en gestart).


Ok @Sicboy , de H220N ofwel voluit ZXV10 H220N betreft de Experia Box v7.

Door het grote aantal bekende problemen die kunnen optreden, wordt deze box door KPN altijd direct omgeruild. Nog een reden om te bellen.

Bel met 0800-0402 en spreek in “ik wil een medewerker spreken” . Dan krijg je geen SMS maar wel een medewerker aan de lijn.


Het heeft even geduurd, maar het lijkt gelukt te zijn.

De experia box komen ze inderdaad morgen omruilen.

De ontvanger is nooit gebruikt geweest en daarom niet bekend bij KPN en kan daarom niet op de gewone manier omgeruild worden. Maar hier gaan ze mee aan de slag.


Hoi @Sicboy , Harm,

Dat is mooi, ik verwacht dat het modem naar een PostNL punt verstuurd wordt, waar jij het dan moet omruilen. Daarvoor komen ze normaal gesproken niet langs. Hopelijk wordt de 2e ontvanger ook snel opgelost.


ik heb een sms ontvangen dat de koerier hem op mijn thuis adres komt omruilen.

 


Prima, nog beter.


Reageer