Skip to main content

Ik heb een vraag. Vorige week KPN gebeld na aanleiding van een langdurige storing van een tv ontvanger bij een glasvezelabonnement van mijn dochter. De tv ontvanger viel herhaaldelijke uit, liep vaak vast en moest regelmatig opnieuw opgestart worden. Uiteindelijk zou de tv ontvanger omgeruild worden. Op de vraag van mijn dochter of zij een bluetooth tv ontvanger kon krijgen, haar ouders hebben namelijk ook zo'n tv ontvanger en deze werkt perfect en kan je achter je tv plaatsen, werd ontkennend beantwoord. Zij zou dezelfde tv ontvanger krijgen als zij al had en geen bluetooth tv ontvanger zoals de Aris Vip 5202.

Waarom is KPN zo star? Waarom geen bluetooth ontvanger? Bij nieuwe abonnementen wordt ook de Aris Vip 5202 geleverd.

 

Ron

Waarschijnlijk omdat er nog veel andere ontvangers op voorraad zijn die ook uitstekend werken. De beeldkwaliteit is hetzelfde. Om die dan allemaal te vernietigen is een beetje zonde toch?


Beste Joep,

De nieuwe ontvangers werken beter. Plus de bluetoothfunctie voegt daadwerkelijk iets toe. Dat niet alle vervangers gelijk vervangen worden, uit kostenoverweging begrijp ik. Maar bij een defect kan Kpn best wat service geven aan bestaande klanten.


De nieuwe modellen zijn beperkt op voorraad vanwege het chip tekort. En de voorraad ontvangers van het voorgaande model dan zomaar op de schroothoop gooien is dan ook niet handig.

Sowieso is het de doelstelling van KPN om zo milieubewust mogelijk om te gaan met apparatuur. Daar hoort het opmaken van bestaande voorraden goedwerkende ontvangers ook bij.


Beste heren,

Ik begrijp dat jullie met allerlei argumenten komen waarom kpn bepaalde keuzes maakt.  Zelf kreeg ik wel de Aris tv ontvangers en mijn dochter niet. Terwijl zij haar abonnement later heeft afgesloten. Misschien kreeg zij door beperkte voorraad een oudere tv ontvanger.

Mijn punt is als je bij een defect vraagt om een bepaald type tv ontvanger Kpn stellig nee zegt. Ik verwacht wel wat service. Je kiest voor Kpn, is een duurdere provider, omdat je kwaliteit wilt en goede service.

Overigens met een draaischijftelefoon kon je net zo goed bellen als met een telefoon met druktoetsen. Toch koos men massaal voor de druktoetsen en nu de mobiel.

Ik heb nog geprobeerd om één bluetooth ontvanger uit mijn abbonement om te ruilen met de tv ontvanger van mijn dochter, maar dat kan en mag niet.

 

 


Hallo @RonaldGerardus als je dochter in MijnKPN 4K aanvinkt als extra, wordt de bestaande ontvasnger omgeruild voor de 5202. Na 6 maanden kan ze de 4K-optie weer uitzetten, maar mag ze de 5202 in bruikleen blijven gebruiken.

Op bovenstaande wijze kun je een 5202 forceren.

 


Beste heren,

Ik begrijp dat jullie met allerlei argumenten komen waarom kpn bepaalde keuzes maakt.  Zelf kreeg ik wel de Aris tv ontvangers en mijn dochter niet. Terwijl zij haar abonnement later heeft afgesloten. Misschien kreeg zij door beperkte voorraad een oudere tv ontvanger.

Er is een tijd geweest dat zelfs nieuwe klanten een oudere ontvanger kregen ja. Toen waren ze er echt helemaal niet.

Mijn punt is als je bij een defect vraagt om een bepaald type tv ontvanger Kpn stellig nee zegt. Ik verwacht wel wat service. Je kiest voor Kpn, is een duurdere provider, omdat je kwaliteit wilt en goede service.

Service is niet het synoniem voor "krijgen wat u wilt". Als er betaald word voor HD tv, dan kan dat met de oudere ontvangers prima in de huiskamer geleverd worden.

Overigens met een draaischijftelefoon kon je net zo goed bellen als met een telefoon met druktoetsen. Toch koos men massaal voor de druktoetsen en nu de mobiel.

Dat heeft ook jaren geduurt voordat iedereen zo'n druktoetsen model had. Zo is het nu ook met tv ontvangers: dat duurt ook jaren voordat iedereen het nieuwere model heeft. En tegen de tijd dat het zover is komt komt KPN misschien wel weer met een nieuw model. Wie weet...


Aan het aanvinken van 4k zijn wel kosten aan verbonden. Dat zijn wij echt niet van plan te doen. Zij wil gewoon een bluetooth ontvanger. Bij het afsluiten van het abonnement gingen wij ervan uit dat zij deze ook zou krijgen. Haar ouders hadden deze immers ook gekregen bij een eerder afgesloten abonnement. Echter zij kreeg helaas geen bluetooth ontvanger. Dit zou te maken kunnen hebben met niet voldoende voorraad of iets dergelijk. Echter nu had zij een defecte tv ontvanger en vroeg zij alsnog om een bluetooth ontvanger die zij achter haar tv kon plakken. Echter Kpn wil dit niet.

 

Dat is jammer. Ik had wel wat meer service verwacht. Als je een nieuw contract afsluit kan alles, als je als bestaande klant wat wilt dan geeft Kpn niet thuis.


Hoi @RonaldGerardus ,

Sinds wanneer is je dochter dan klant?

 

Edit: weggehaald wat Jan ook al had verteld, niet goed gelezen:)

 


Hallo Martijn,

Zij gaat echt geen 15 euro betalen. Overigens de vervangende tv ontvanger die zij 11 oktober heeft ontvangen geeft ook al kuren start opnieuw op. “welkom terug op interactieve tv” Wacht het even af anders naar Ziggo.


Staat de ontvanger misschien in ECO?Dan is dat '’welkom terug bij itv'’ scherm normaal na in uit standby te komen.Het spontaan herstarten zou allang opgelost moeten zijn.

Je kan de ontvanger resetten, misschien is er op een of andere manier nog oude software aanwezig:

BTW:Bij ziggo kost een omruil van een oudere ontvanger (XL) naar een next mini 19,95😉

 


Wacht het even af anders naar Ziggo.

Vreemd, geen €15,- willen betalen voor een mooie oplossing maar wel kiezen voor een veel duurdere provider waarbij je waarschijnlijk veel meer dan die €15,- kwijt ukt zijn.


Vreemd, geen €15,- willen betalen voor een mooie oplossing maar wel kiezen voor een veel duurdere provider waarbij je waarschijnlijk veel meer dan die €15,- kwijt ukt zijn.

Ziggo is zo duur niet hoor.Ik ben maar 48,50 kwijt voor 50mb internet, TV start en vast bellen.

Maar de activatiekosten zijn wel duur en onzinnig.


Vreemd, geen €15,- willen betalen voor een mooie oplossing maar wel kiezen voor een veel duurdere provider waarbij je waarschijnlijk veel meer dan die €15,- kwijt ukt zijn.

Ziggo is zo duur niet hoor.Ik ben maar 48,50 kwijt voor 50mb internet, TV start en vast bellen.

Maar de activatiekosten zijn wel duur en onzinnig.

Plus de krting van €2,50 tot €7,50 per mobiel abonnement en de €5,- entertainment korting op Netflix, Spotify of een ander entertainment pakket die je kwijt raakt.

Maak het rekensommetje en je komt ineens tot hele andere conclusies. En anders moet je dus ook met je mobiele telefonie naar Vodafone.


Ja.Dat klopt.

Het is alleen veel goedkoper om bijvoorbeeld simyo als mobiele provider te nemen.Het prijsverschil tussen vodafone of kpn en simyo is groter dan die korting.


Beste forumleden,

Allereerst Martijn bedankt voor de tip over de Eco stand van de tv ontvanger. Ik heb dit gelijk doorgegeven en hopelijk is hier het opstartprobleem mee opgelost.

Verder wil ik zeggen het kan altijd goedkoper dan KPN door bijvoorbeeld KPN in combinatie met Simyo te nemen of Ziggo met Vodafone of met Simyo. Maar daar gaat het niet om. Wij hebben voor KPN gekozen omdat KPN stabiel internet heeft en best wel goed staat aangeschreven als provider. Maar ze zijn zeker niet de goedkoopste en dat is tevens mijn punt.

In het verleden heb ik problemen gehad met mijn internetsnelheid, slecht modem en het niet krijgen van Husselkorting terwijl ik daar wel recht op had. Uiteindelijk is alles opgelost door veel te bellen en reacties te plaatsen op dit forum.

KPN is een goede provider maar wat betreft de klantvriendelijkheid is er nog veel te verbeteren. Dan heb ik het niet over de verkoop van abonnementen via klantenservice, online of in de winkel. Daar zijn ze heel vriendelijk. Maar als iets niet werkt dan wordt het zeer lastig. Maar goed dat is mijn mening.

 

Wij wilden graag dat de defecte tv ontvanger omgeruild zou worden door een bluetooth ontvanger echter KPN wil dat niet. Misschien verwacht ik wel teveel van KPN. Ik wil alleen maar zeggen er is meer in de wereld als KPN. Er zijn alternatieven.

 

Wat mij betreft is deze discussie gesloten.

 

Met vriendelijke groet,