Skip to main content

Beste,

 

Vorige week heb ik mijn abonnement vernieuwd naar een Hussel abonnement. Hierbij aangegeven dat ik de nieuwe bluetooth tv-ontvangers zou willen omdat met de huidige IR ontvangers de klep van het tv-kastje altijd open moet staan en met een tweeling die net 1 geweest is gaat dat niet meer. De betreffende medewerker heeft mij toen toegezegd dat waarschijnlijk met het Hussel abonnement automatisch geregeld zou worden en mocht dat niet zo zijn moest ik nog maar even contact opnemen, dan zou het alsnog in order gemaakt worden. Zie ook gesprekshistorie aangezien het opgenomen wordt.

 

Nu heb ik gister contact gehad omdat er nikt geleverd is en doorgegeven wat er de week ervoor besproken is. De betreffende medewerker gaf aan dat met het huidige kastje (VIP2952 V2) ook bluetooth mogelijk was en hij zou 2 nieuwe afstandsbedieningen opsturen. Vandaag heb ik er 1 ontvangen en dit is gewoon een IR afstandsbediening.

 

Vandaag nogmaals gebeld en die medewerker zei dat ik de 4K optie moest toevoegen om deze te krijgen en dat je anders nog de oude krijgt, maar volgens de site krijg je altijd de nieuwe ontvangers en is dit de nieuwe standaard. Na hem op het gesprek van vorige week gewezen te hebben ging hij het controleren en werd ik in de wacht gezet en vervolgens werd de verbinding na een minuut of 10 verbroken.

 

Net nogmaals gebeld en wederom na 15 minuten wachten verbinding verbroken terwijl iemand van KPN het navragen was.

 

Aangezien het toegezegd is graag oplossen!!

 

PS: haal AUB van de site af dat bellen met de gratis klantenservice sneller is, want dat is duidelijk niet het geval gezien de wachttijd en de verbindingen die zomaar verbroken worden.

Hoi @Jeroen83

Welkom terug op het KPN Forum. De enige tv-ontvangers die bluetooth ondersteunen, zijn 4K tv-ontvangers. Deze worden alleen verstrekt in combinatie met het Ultra HD 4K pakket. Helaas zorgt een pakketwijziging naar Hussel of andere afstandsbediening er niet voor, dat je je huidige tv-ontvangers via bluetooth kan bedienen. De enige manier waarop dat wel kan, is door het Ultra HD 4K pakket aan te zetten via MijnKPN

Wel is het natuurlijk erg slordig als jou anders verteld is. Dit wil ik dan ook graag aan de betreffende medewerkers terugkoppelen. Kun je je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik je dossier opzoeken en nakijken wie je gesproken hebt. Voor jou verandert dit alleen niet iets aan het gegeven dat, als je de 4K tv-ontvangers met bluetooth wilt, je daarvoor tegen betaling het Ultra HD 4K pakket dient aan te zetten. Dit pakket heeft een looptijd van minimaal 6 maanden. 

Verder snap ik dat het niet prettig is als het telefonische contact niet soepel verloopt. Als het onverwachts drukker is dan van tevoren ingeschat, kunnen de wachttijden helaas oplopen. Excuses daarvoor. Uiteindelijk is telefonisch contact, ook als je even moet wachten voordat je iemand aan de lijn hebt, doorgaans toch nog steeds de snelste manier van contact. 


Beste @Heine 

Ik zou je willen vragen om de casus van @Jeroen83  bij heel KPN onder de aandacht te brengen. Gezien het forum is het niet de eerste keer dat het gebeurd. Afgelopen jaren vele beloften voorbij zien komen.

 

  1. Nieuw kastje bij het wijzigen van het abbonement wat vervolgens niet gebeurd.
  2. Het aanmaken van een case met de belofte dat hij dan wel verstuurd zal worden en wat ook niet gebeurd.
  3. het kunnen nemen van een upgdrage 4k (maandelijks) wat helemaal niet blijkt te kloppen. als ik 4k zou afnemen kon ik na een maand opzeggen en de kastjes houden. klopt niet maar kon ook helemaal niet met mijn snelheid.
  4. uiteindelijk had een medwerkers een nieuw kastje kunnen selecteren maar kreeg ik een ontvanger die helemaal kapot was en kreeg ik een oud model.
  5. toezeggingen die ineens niet meer terug te vinden zijn in de historie.

ga zo maar door.

Nu is het niet alleen een luxe probleem waarom ik graag BT wil maar ook door veel storingen waarvoor ik al goed contact hebt met een collega van u. de storingen zijn momenteel tijdelijk voorbij dus onderneem alsjeblieft geen actie op mijn account (er is al teveel gebeurd).

De service is bij grote problemen echt goed en ook bij kleine zaken is KPN bereid te ondersteunen. Modem stuk, gelijk een nieuwe, tv kastje stuk, volgende dag een nieuwe.

nu snap ik de vraag waarom een 4k kastje als je al storingen hebt met de andere modellen.

de afgelopen maanden heb ik alles geprobeerd. nieuwe kabels, modem, tv kastje, monteur die aansluiting heeft bekeken en aangepast… ga zo maar door. een 4k kastje gaat dit probleem waarschijnlijk niet oplossen maar dan is echt alles geprobeerd.

de storingen zijn nu even niet aanwezig (kijk ook weinig tv) maar soms moet ik 3x in het uur een herstart van het kastje doen. dit al jaren lang. op andere momenten maar 3x in de week en soms zoals nu helemaal niet.

4k gaat het waarschijnlijk niet oplossen maar het is wel een nieuwer type kastje en voor mij het laaste middel om te kijken of storingen verleden tijd zijn. zo niet, dan is het wachten tot ik het helemaal zat ben en ik noodgedwongen (wil helemaal niet) over moet stappen op caiwai. Enige voordeel is glasvezel bij hen.

 

ik ga nu ook zelf een logboek bijhouden en neem over enkele maanden weer contact op met kpn. weet dat jullie ook de verbinding terug kunnen kijken.

MAAR

Kpn doet ook veel loze beloften en brengen het alsof hij/zij het wel kan regelen. Ze doen ze vaker beloften die niet kunnen. Je merkt ook heel duidelijk wanneer je een (ik stigmatiseer) een schooljochie of een toegewijde medewerker aan de lijn heb.

gaat mij erop dat een medewerker ook durft te zeggen. IK WEET HET NIET, IK GA HET NAVRAGEN.


Hoi @Jeroen83

Welkom terug op het KPN Forum. De enige tv-ontvangers die bluetooth ondersteunen, zijn 4K tv-ontvangers. Deze worden alleen verstrekt in combinatie met het Ultra HD 4K pakket. Helaas zorgt een pakketwijziging naar Hussel of andere afstandsbediening er niet voor, dat je je huidige tv-ontvangers via bluetooth kan bedienen. De enige manier waarop dat wel kan, is door het Ultra HD 4K pakket aan te zetten via MijnKPN

Wel is het natuurlijk erg slordig als jou anders verteld is. Dit wil ik dan ook graag aan de betreffende medewerkers terugkoppelen. Kun je je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik je dossier opzoeken en nakijken wie je gesproken hebt. Voor jou verandert dit alleen niet iets aan het gegeven dat, als je de 4K tv-ontvangers met bluetooth wilt, je daarvoor tegen betaling het Ultra HD 4K pakket dient aan te zetten. Dit pakket heeft een looptijd van minimaal 6 maanden. 

Verder snap ik dat het niet prettig is als het telefonische contact niet soepel verloopt. Als het onverwachts drukker is dan van tevoren ingeschat, kunnen de wachttijden helaas oplopen. Excuses daarvoor. Uiteindelijk is telefonisch contact, ook als je even moet wachten voordat je iemand aan de lijn hebt, doorgaans toch nog steeds de snelste manier van contact. 

 

Beste Heine,

 

Ten eerste klopt hetgeen jij schrijf niet, zie dikgedrukte onderstreepte zin hierboven. Als ik een nieuw abonnement configureer zijn de nieuwe ontvangers de standaard. Zie ook de foto's hieronder “zonder 4K” en “met 4K”.

Zonder 4K

Met4K

 

Ten tweede; als mij iets toegezegd wordt op het moment dat ik mijn abonnement wijzig dat gaat dit gewoon waar gemaakt worden. Met een keer foei zeggen tegen jouw collega is de zaak niet afgedaan.

 

Ik zal mijn gegevens aanvullen zoals gevraagd (binnen 5 minuten gereed na posten van dit bericht) en hoor daarnaast graag van jou wanneer ik de nieuwe TV kastjes kan ontvangen. 1 voor de woonkamer is in principe al voldoende (alhoewel ik het gelijk wil houden en er ook 2 toegezegd zijn), en de experiabox V10 hoeft wat mij betreft niet vervangen te worden. Ik gebruikt de wifi toch niet daar heb ik 4 Unifi access points voor hangen. Dat is gezien de ellende die mijn buurman heeft met jullie super wifi ook een zeer goede keuze geweest, maar dat terzijde.

 

Bel anders gerust even op. Dat was ook wel zo netjes geweest als jullie dat gedaan hadden toen de verbinding simpelweg verbroken werd terwijl ik in de wacht stond omdat er navraag gedaan werd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen


Dag @Jeroen83

Bedankt voor je toelichting en het aanvullen van je gegevens. Mijn reactie had ik gericht op jouw situatie en niet op de aanvraag van een nieuwe aansluiting Thuis. 

Als ik een nieuw abonnement configureer zijn de nieuwe ontvangers de standaard

Dit klopt, dit geldt voor nieuwe klanten die nog geen tv-ontvangers hebben. Omruilen van bestaande tv-ontvangers (zoals in jouw situatie) is niet het configureren van een nieuw abonnement en daarbij krijg je dan ook geen andere tv-ontvangers. 

Je dossier en gespreksnotities heb ik bekeken en helaas is niet te achterhalen wat er exact is gezegd over de tv-ontvangers, voorafgaand aan jouw abonnementswijziging. Zoals aangegeven heb ik de collega die je gesproken hebt, wel aangesproken op zijn informatievoorziening. Ik snap dat je graag alsnog andere tv-ontvangers zou willen ontvangen, echter is dit helaas niet iets wat we voor je kunnen regelen. Deze worden echt alleen in combinatie met het 4K pakket vervangen. Je kan zelf het beste de afweging maken of je de extra kosten van het 4K pakket over hebt voor de door jou graag gewenste Bluetooth functionaliteit. 

Ik begrijp dat dit niet de uitkomst is waar je op hoopt, bedankt voor je aanbod om telefonisch contact te hebben, echter ga ik je hier verder niet over terugbellen. Telefonisch kan ik je niet iets anders vertellen dan wat ik je via het Forum heb aangegeven. Het spijt me dat ik je geen ander bericht kan geven. 

 

@Jeroen Ruiter Erg onprettig dat jij problemen met je huidige tv-ontvanger ervaart. Je hebt hier destijds al een eigen topic voor gestart, inhoudelijk zal ik hier daarom daar niet verder op ingaan. Al hoewel ik je suggestie om iets onder de aandacht te brengen op prijs stel, houden de moderators op het forum zelf goed in beeld of er in algemene zin iets gaande is dat intern aandacht behoeft, en kunnen wij ook zelf daarover de beslissingen nemen. Toch bedankt voor het meedenken! 

 

Admin: link aangepast


Beste Heine,

 

Ik heb het niet over gesprek notities, maar de opname van het gesprek.

 

Er is glashard toegezegd dat bij een abonnement wijziging zeer waarschijnlijk nieuwe kastjes geleverd zouden worden en dat dit de reden was dat het 3 dagen zou duren voordat het actief was en als dit niet zo zou zijn dat ik contact moest opnemen en er een afspraak ingepland zou worden om het alsnog om te ruilen. Hierop heb ik ook het abonnement gewijzigd.

 

Dus bij deze nogmaals ga het regelen aub! Ik hoor graag wanneer ik iemand aan de deur kan verwachten.

 

Sowieso is het erg raar dat jullie zo moeilijk doen en klanten frustreren terwijl de fout bij een van jullie medewerkers ligt en er ook nog dusdanig veel tijd mee kwijt zijn dat er aan uren veel meer geld verspild wordt.

 

Met vriendelijke groet,

Jeroen


Gesprekken worden enkel incidenteel ten behoeve van trainingsdoeleinden opgenomen, er is geen opname beschikbaar om terug te luisteren. 

In mijn vorige reacties ben ik zo duidelijk als mogelijk geweest, dat de huidige status was dat er geen 4K tv-ontvangers opgestuurd zullen worden. Je vraag wanneer je deze kan verwachten, zal ik om die reden dan ook onbeantwoord moeten laten. Wel zie ik dat je intussen via een andere ingang contact met ons hebt gehad en uit de gespreksnotitie daarvan leid ik af dat naar aanleiding daarvan de vraag aan de logistieke afdeling is gesteld om je een 4K ontvanger toe te sturen. Al hoewel ik je gun dat je mazzel hebt en dit verzoek gehonoreerd wordt, vrees ik echter voor je dat dit verzoek zal worden afgekeurd. In dat geval resteert enkel mijn eerdere suggestie om via MijnKPN het Ultra HD 4K pakket toe te voegen aan je abonnement. Nadat je dat gedaan hebt, kan je binnen 5 werkdagen de nieuwe 4K tv-ontvanger thuis verwachten. 

Via het Forum kan ik ten aanzien van deze kwestie verder helaas niet meer iets voor je betekenen. Hier langer over doorpraten en er verder over in herhaling vallen, zal niet tot een andere uitkomst leiden. De conversatie rond ik van mijn kant dan ook bij deze af. 


Upgrade van pakket met 4K, kastjes hoefden niet vervangen te worden. Blijkbaar toch wel krijg ineens 2 nieuwe opgestuurd. Geen groot drama maar lijkt wel af en toe verschillende dingen gecommuniceerd te worden. Vorige keer als ook deze keer zou direct in gaan abbo wijziging. Echter vorige keer was 2 weken en nu is het 3 dagen later pas. Geen ramp, maar communicatief klopt er in het systeem van KPN iets niet.