Skip to main content
Beantwoord

Vervangende afstandsbediening is ook kapot, maar kan nog geen nieuwe aanvragen

• December 26, 2025
  • 14 reacties
  • 128 keer bekeken

Ik heb weken geleden een nieuwe afstandsbediening voor de tv besteld. Deze is na ontvangen (duurde ook al wekenlang) helaas snel kapot gebeten door mijn puppy. Als ik nu weer een nieuwe online probeer te bestellen blijft hij zeggen dat er nog een onderweg is wat niet het geval is. Hoe kom ik nu aan een nieuwe afstandsbediening? 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door Lvd91

Hi ​@DGroenen ,

Je kunt via de klantenservice (tel: 0800-0402) een nieuwe afstandsbediening aanvragen. Eventueel kan het ook door de webcare een berichtje te sturen:

Stuur een bericht via Facebook of X

Je kunt ons ook een bericht sturen via social media. Je vindt ons op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht naar ons toe en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

14 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 26, 2025

Hi ​@DGroenen ,

Je kunt via de klantenservice (tel: 0800-0402) een nieuwe afstandsbediening aanvragen. Eventueel kan het ook door de webcare een berichtje te sturen:

Stuur een bericht via Facebook of X

Je kunt ons ook een bericht sturen via social media. Je vindt ons op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht naar ons toe en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Je kunt altijd een nieuwe bestellen via: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 29, 2025

Je kunt altijd een nieuwe bestellen via: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/

Of in de lokale KPN winkel een nieuwe halen/kopen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Dit lijkt me persoonlijk ook wel de eerlijkste optie. Via het bandje bij de klantenservice wordt hij kostenloos opgestuurd en draait KPN voor de kosten op. Als hij kapot wordt gebeten door de hond is dat voor de eerste afstandsbediening niet zo erg maar als het een terugkerend iets is... 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Nou ze zijn kwalitatief anders behoorlijk flut, letterlijk 1 tandafdrukje in het voorste deel en de hele afstandsbediening werkt niet meer. Plus daarnaast ben je afhankelijk van hun afstandsbediening doordat je bij KPN zit. Als ik gewoon een andere kon gebruiken deed ik dat wel of ging ik er eentje bij de kringloop halen, maar dat kan dus niet. Ik vind €15-€20 dan een behoorlijk bedrag voor zo'n fragiel product.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

---

en draait KPN voor de kosten op. 

En uiteindelijk draaien misschien de andere klanten er voor op, als op gegeven moment prijzen omhoog moeten. KPN is uiteindelijk niet een liefdadigheidsinstelling.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Nou ze zijn kwalitatief anders behoorlijk flut, letterlijk 1 tandafdrukje in het voorste deel en de hele afstandsbediening werkt niet meer. Plus daarnaast ben je afhankelijk van hun afstandsbediening doordat je bij KPN zit. Als ik gewoon een andere kon gebruiken deed ik dat wel of ging ik er eentje bij de kringloop halen, maar dat kan dus niet. Ik vind €15-€20 dan een behoorlijk bedrag voor zo'n fragiel product.

Hier nooit problemen gehad met de AB's van kpn. Maar we houden wel de AB uit de buurt van de hond.

Mocht je de tv+ box hebben, die kun je ook bedienen met je mobiel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Haha in welke wereld leef jij dat kpn financieel lijdt onder het versturen van wat afstandsbedieningen? Die komen om in de apparatuur en boxen die ze nergens kwijt kunnen. Gelukkig waren ze op Facebook niet flauw en zorgen ze dat er gewoon netjes een nieuwe komt. Anders had Ziggo me vast ook wel weer willen helpen, die staan ook te springen om nieuwe klanten. 

• December 29, 2025

Nou ze zijn kwalitatief anders behoorlijk flut...

Dat is onzin. Hier gaan ze vele jaren mee. Hou ze gewoon uit de buurt van je hond.

En of KPN wel of niet lijdt van het versturen van een gratis afstandsbediening is niet relevant. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Als ik gewoon een andere kon gebruiken deed ik dat wel of ging ik er eentje bij de kringloop halen, maar dat kan dus niet.

Het kan wel wel, maar ideaal is het niet, want lastig om elk knopje goed te krijgen. Dat geldt natuurlijk ook als je voor een televisie van merk X een afstandsbediening van merk Y wilt gebruiken.

Als het over de TV+ Box gaat: bij de kringloop liggen denk ik niet veel bluetoothafstands­bedie­ning­en, die je inderdaad nodig hebt als je niet zelf een USB-infraroodontvanger wilt kopen en configureren.

Mocht je de tv+ box hebben, die kun je ook bedienen met je mobiel.

Dan moet je de TV+ Box wel instellen om het geluid op de box zelf te regelen (en je televisie op een vast volume zetten, en in je televisie automatisch uitschakelen als het ding niet bediend wordt uitzetten). Anders heb je de afstandsbediening van je televisie nodig om dat te doen.

Dat is onzin. Hier gaan ze vele jaren mee. Hou ze gewoon uit de buurt van je hond.

Ook zonder hond heb ik bij verschillende mensen een nieuwe afstandsbediening voor de TV+ Box moeten bestellen. Vooral de OK knop en de ring daaromheen hoor ik vaak kraken. En die gingen uiteindelijk kapot.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 29, 2025

Ze zijn er ook niet voor bedoeld om door je hond te laten bedienen. Er is geen sprake van “fragiel” als ze gewoon door een MENS worden bediend.

• 🔸Je kunt één gratis afstandsbediening per 4 maanden bestellen. Dus steeds 4 maanden na de laatste kun je weer een gratis bestellen. Het is nu korter dan 4 maanden en niet de schuld van kpn dus is de webshop de enige route.

Mijn TV+ afstandsbediening gaat alweer 3 jaar mee. Dagelijks gebruik.

Bestel hier een afstandsbediening voor de TV+ ontvanger

Bestel hier een afstandsbediening voor de i-TV ontvanger VIP5202

Bestel hier een afstandsbediening voor de i-TV ontvanger VIP2952 / HMB2260

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

voor de TV+ Box … Vooral de OK knop en de ring daaromheen hoor ik vaak kraken. En die gingen uiteindelijk kapot.

En volgens mij vraagt KPN nog steeds niet naar de reden waarom een nieuwe wordt aangevraagd?

Overigens geen klachten over de bouwkwaliteit van de Comfort+ voor TV+.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

---.

• 🔸Je kunt één gratis afstandsbediening per 4 maanden bestellen. Dus steeds 4 maanden na de laatste kun je weer een gratis bestellen. 

---

En dat vind ik persoonlijk bijzonder ruimhartig en sympathiek. Een afstandsbediening gaat immers gemiddeld langer dan 3 maanden mee.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 30, 2025

Goedemorgen ​@DGroenen , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Goed om te lezen dat je inmiddels een nieuwe afstandsbediening hebt mogen ontvangen en fijn dat je dit hier ook nog even hebt willen delen, top! 

Nou ze zijn kwalitatief anders behoorlijk flut, letterlijk 1 tandafdrukje in het voorste deel en de hele afstandsbediening werkt niet meer. 

Ik waardeer je feedback maar hierin verschillen we wel van mening; de kwaliteit van onze afstandsbedieningen is echt alles behalve flut, ze zijn alleen niet ontworpen voor honden om in te bijten 😉

Haha in welke wereld leef jij dat kpn financieel lijdt onder het versturen van wat afstandsbedieningen? Die komen om in de apparatuur en boxen die ze nergens kwijt kunnen. 

Ben wel heel benieuwd hoe je aan deze informatie komt, zou je dat nog met ons willen delen? Alvast bedankt!