Skip to main content

Onderstaande post heb ik reeds gekopieerd van Tweakers. Daar ik ook KPN webcare heb benaderd.

Betreft hier een serieuze klacht / privacy lekkage!

Ik ga er vanuit dat dit serieus wordt opgepakt en ik geen verdere stappen hoef te ondernemen richting instanties. Ben van mening dat de kans gebodenĀ  moet worden om dit opgelost te krijgen / dan wel procedures gewijzigd worden.Ā 

Ā 

Topic titel is een beetje nooby gekozen, maar kon even geen andere titel bedenken wat de kern van het probleem omschrijft. (Admin: titel aangepast, deze dekt de lading beter)

Even een korte situatie schets; Sinds 2 weken gedonder met mijn Arcadyan tv-ontvanger (beeld / geluid valt om de haverklap weg). Omgewisseld met mijn 2e ontvanger, probleem opgelost. KPN gebeld, nieuwe tv ontvanger opgehaald op 21-03. Geinstalleerd, meteen dezelfde problemen.
Het viel mij op dat dit een refurbished exemplaar betrof. Zo far so good. Klacht is correct opgenomen, nieuwe opgestuurd. Vandaag een nieuwe opgehaald + oude retour gestuurd.

Tot so far so good..
Tv- ontvanger geĆÆnstalleerd, en hoppa. tot zover geen storingen. Na het eten viel mij op, dat ik nog geen klantnr en pincode heb moeten ingeven? Maar ik kon wel tv kijken. Even snel checken bij de klant informatie leerde mij dat dit toestel reeds gebruikt is geweest incl. accounts...

KPN gebeld, hier kreeg ik de melding dat ik de eerste was..Er werd in mijn optiek weinig rukbaarheid gegeven aan privacy gevoelige informatie! Ook heb ik aangegeven dat ik nu wantrouwend ben over de omgang van mijn gegevens.
Ik kreeg een nieuwe toegestuurd, duurt weer een week (kennelijk werken ze niet zo snel bij Ceva..). Het werd afgedaan iedereen maakt wel eens een foutje..Maar dit kan ik niet als fout zien. Eerder je procedures niet op orde hebben.

Na het telefoongesprek met KPN heb ik toch eens de netflix app geopend..Tot mijn verbazing logde die in op een account van iemand andersĀ :oĀ 8)7Ā .
Uit goed fatsoen heb ik op basis van naam + achternaam contact opgenomen via social media met deze mensen om ze in kennis te stellen. Iets wat eigenlijk vanuit KPN moet komen (en ja ze zijn in bezit van een klantnr van die mensen).

@KPN WebcareĀ Hoe gaan we hiermee om? Ik ben van mening dat hier kritisch gekeken moet worden. Mensen sturen ter goede trouw hun box op ter omruilen of einde abbonement. Ze denken wellicht niet aan het terugzetten naar factory settings waardoor je dus dit soort gein gaat krijgen!
Lijkt me dat jullie eens kritisch naar jullie procedures moeten kijken! Er kan altijd iets mis gaan, maar ik mag er vanuit gaan dat er een dubbel check plaats vindt dat deze boxen daadwerkelijk correct zijn ingesteld op klant niveau voordat ze worden verpakt..
Jullie snappen dat ik twijfel hoe er met mijn gegevens wordt omgegaan in algemeenheid.

@ de rest; Wellicht ten overvloede maar mochten jullie de box terug sturen, gelieve eerst deze naar factory reset brengen.

GoedemiddagĀ @Meneer aard, welkom op ons forum!
Dat is uiteraard niet de bedoeling zo! Ontvangers worden inderdaad wel gerefurbished maar daarbij moeten alle gegevens ook verwijderd worden.

Ik ga er meteen even voor je achteraan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Zou je daarbij ook het serienummer van de ontvanger toe willen voegen onder het veld ā€œpersoonlijke opmerkingenā€?Ā 


Hallo @Thomas, bedankt voor je reactie. Zoals gevraagd heb ik de informatie in mijn profiel aangevuld.

Gister heb ik bij het opstarten van de tv een melding gekregen dat ik mijn klantnr en pincode in moest vullen. Waarschijnlijk is er vanuit jullie iets naar de ontvanger gestuurd is mijn aanname.

Het probleem met het wegvallen van beeld/geluid is niet meer voorgekomen. Wel moet ik jammer genoeg concluderen dat ik ondanks de instellingen geen geluid over de optische uitgang kan krijgen naar mijn versterker.Ā 

Vermoedelijk heeft een conflict met de ARC over HDMI icm mijn versterker.Ā 

Inmiddels heb ik vandaag ook op mijn huisadres een nieuwe ontvanger mogen ontvangen, waarvoor dank. Maar ik heb geen retour nr gekregen voor de oude. Ik wil die ook even uit proberen voordat ik de keuze maak welke ik retour stuur.

Ā 

Gr.

Ā 


BedanktĀ @Meneer aard, ik heb het doorgegeven aan mijn collega's. Die gaan verder uitzoeken waar dit misgegaan is!
De oude ontvanger die je besluit terug te sturen kun je naar ons gratis retouradres sturen:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Ā 

In het onderstaande topic staan ook nog wat tips om je versterker/soundbarĀ aan te sluiten maar volgens mij werkt het altijd het beste als je die direct op je TV aansluit.

Ā 


Je dient wel handmatig, met de ab v.d. versterker, diens optisch ingang kiezen. Dan zou het toch wel moeten werken.

Maar hdmi cec wil je ook wel eens tegenwerken als ook de tv aan staatā€¦.


Ik heb nuĀ  precies hetzelfde.

Ik kan op naam van oemad anders kijken, espn is gewoon vrijā€¦

Ook andere gegevens van dd vorige gebruiker staan er nog in.

Wel slecht, kan niet zeggen ze bij de helpdesk, wel dus. En ze weten noet hoe het te moeten oplossen.Ā 


Hoi @Gerard-beekĀ 

Dat is slordig maar komt helaas af en toe voor.

Een kpn moderator van het forum kan hem als het goed is op afstand resetten. Daarna kan je hem zelf op je eigen TV abonnementsnummer aanmelden.Ā 

Zou je hiervoor vast je gegevens in je forum profiel willen zetten. En het serienummer ( en dan Ć³Ć³k maar dat foutieve abonnementsnummer) in het vak persoonlijke opmerkingen.Ā 


Hoi, @Gerard-beekĀ .

Als het goed is moet je de ontvanger nu op je eigen iTV abonnementsnummer kunnen aanmelden.