Skip to main content

ik heb vandaag de nieuwe energiezuinige tv-ontvanger gekregen maar die start steeds opnieuw op. alles al geprobeerd, ook nieuwe software installeren, de oude ontvanger was beter

Ā 

Hallo @prupkeĀ welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen ontvangen?

Ā 


dankjewel voor het meedenken, maar na de nacht was het euvel verdwenen. hij doet het nu normaal. waar het aan gelegen heeft? na een hele dag vol ergernis ben ik nu blij.


ik heb te vroeg gejuichd, na 2 dagen goed te hebben gewerkt begint hij weer de software onieuw te downloaden. elke 5 tot 10 minuten.Ā 


En kunt u nog antwoord geven op de vraag van @JanDĀ ?


ik heb een ARRIS gekregen, ik dacht dat ik een motorola zou krijgen.

Ā 


Nee, Motorola's zijn hopeloos verouderd. U krijgt geen foutcode te zien ofzo?


nee, ik krijg geen foutcode, maar merk als ik de ontvanger snachts uitzet, dus niet standby, ik bijna een hele dag kan kijken zonder opnieuw opstarten. ik weet niet of zo'n ding warm kan worden en dan niet naar behoren werkt. als dit nog een paar dagen aanhoudt dan vraag ik een nieuwe.

want 5-15 minuten kijken en dan opnieuw welkom worden geheten is niet normaal,Ā dan is een programma kijken niet plezierig


De Arris vip2952 wordt 'bestā€™ warm, maar niks om je zorgen om te maken.

Heb je eco stand aan (via het menu) of gebruik je de schakelaar aan de achterkant om hem 's nachts uit te zetten?

N.B. Al eens een Frisse start gedaan? Via menu instellingen, systeem, onderste optie.


ik zet hem helemaal uit met de schakelaar aan de achterkant, en verder heb ik alles al gedaan, ook opnieuw alles opnieuw ingesteld, maar ik zal jouw tip onthouden.

Ā 

op dit moment gaat het goed, vanavond als het weer ms gaat, probeer ik die frisse start.

Ā 

dankjewel

Ā 

Ā 


hallo allemaal,

nadat de tv-onrvanger weer opnieuw begon op te starten, heb ik die frisse start geprobeerd, maar daar kreeg ik weer nieuwe problemen, dus maar weer alles doorlopen wat op de kpn-website staat.

op dit moment heb ik verbinding, maar ik krijg alleen beeld van nederland 1,2 en 3.

Ā 

daar werden ook weer oplossingen voor aangedragen, ook weer alles gedaan, maar nu heb ik dus alleen de eerste 3 zenders. bellen helpt niet veel, omdat het druk is.Ā 

en de boodschap inspreken in 1 korte zin kan niet.

ik wil graag deze ontvanger omruilen, waar kan dit?

of hoe krijg ik contact met de klantenservice?

Ā 

Ā 


HoiĀ @prupke, ik zie dat je al goed geholpen bent!
Dat je nu zwart beeld hebt op alle zenders na 1,2 en 3 is mogelijk door een update die we hebben uitgevoerd vannacht. Een beetje ongelukkige timing zo maar de oplossing is eigenlijk nog weer een reset.
Zie ook:Ā Zwart scherm vanaf kanaal 4

Zwart scherm vanaf kanaal 4

Vanaf dinsdag 8 november 9:00 uur kan het zijn dat je zwart beeld ziet op de niet-publieke omroepen: kanaal 4 en verder.

Zo los je het op

  • Ga via de afstandsbediening naar het menu van de tv-ontvanger
  • Kies de optieĀ Instellingen
  • Kies de optieĀ Systeem
  • Kies de optieĀ Software opnieuw installeren
  • Je krijgt de optie Software opnieuw installeren kies voorĀ ā€œJaā€
  • Na het ophalen van de nieuwe software moet je nog Ć©Ć©n keer de tv-ontvanger stroomloos maken, trek de stekker eruit en stop deze weer in het stopcontact
  • Nu werkt alles weer zoals normaal

even de laatste stand.

gisteren heb ik 2 personen via de klantenservice gesproken en het zou om het modem gaan.

vanmorgen het nieuwe modem geinstalleerd, alles doet het maar de tv ontvanger niet.

foutcode 570 een communicatiefout tussen de ontvanger en internet.

ik hebĀ een andere kabel genomen, een andere etherpoort en het is nog hetzelfde, de eerste 3 zenders en de rest zwart. verschillende keren al opnieuw geinstalleerd, volgens mij ligt het toch aan de tv-ontvanger. de klantenservice is druk, 12 minuten wachttijd.

dus nog geen vooruitgang.

Ā 


Deze foutcode geeft aan dat er iets op je netwerk niet helemaal goed gaat waardoor de TV ontvanger geen juist IP adres krijgt.
Soms is dat op te lossen met even een herstart maar als je die blijft krijgen stoort er iets mee. We hebben hier een handig stappenplan voor op onze website:Ā Foutcode 14, 561, 570 of 846 oplossen
Kun je toelichten wat voor andere netwerkapparatuur je gebruikt? Switches, routers en lichtnetadapters kunnen hier bijvoorbeeld problemen geven


hallo thomas, de foutcode is nu opgelost, na 3 keer de frisse start te hebben gedaan. ik heb nu alle zenders weer, maar heb weer hetzelfde probleem als waar ik mee begon. na ongeveer een kwartier gaat de ontvanger opnieuw gegevens ophalen.

ik ben nu al een week hiermee bezig en ik bel maandag weer de klantenservice, want de tweede optie was een nieuwe ontvanger en als dat niet helpt komt er een monteur.

maar ik las op internet dat meer mensen dergelijke problemen hebben en dat die vanzelf verdwenen?

maar voor nu allemaal prettig weekend, maandag ga ik verder.


(...)Ā maar heb weer hetzelfde probleem als waar ik mee begon met deze ruil-ontvanger*. na ongeveer een kwartier gaat de ontvanger opnieuw gegevens ophalen. (...)

(...)Ā want de tweede optie was een nieuwe ontvanger en als dat niet helpt komt er een monteur. (...)

*ff toegevoegd om topic samen te vatten

Dan lijkt mij voor nĆŗ weer een ontvanger omruil de meest voor de hand liggende optie. Tenzij dat probleem, na kwartier spelen gegevens ophalen, ook al speelde met je oorspronkelijke ontvanger, @prupkeĀ .

@ThomasĀ ??? ( wat denk jij?Ā šŸ˜‰ )


hoi peter,

dat probleem heb ik pas gekregen met deze energiezuinige ontvanger. dus volgens mij ligt het ook aan de ontvanger :)


Ik kijk graag even met je mee @prupke!Ā Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


hoi peter,

dat probleem heb ik pas gekregen met deze energiezuinige ontvanger. dus volgens mij ligt het ook aan de ontvanger :)

Lijkt me duidelijk. Er lijkt een enigszins defecte ontvanger tussendoor geglipt die nou net bij jou terecht is gekomen.
Nog een omruil zal ongetwijfeld dit oplossen.

Kan je vandaag een (weer) een ontvanger omruil doen, @ThomasĀ ? Volgens mij is de nieuwe dan morgen al op een afhaalpunt?


Dat hangt er een beetje vanaf @PeterG, ik zal eerst de lijnuitlezen om te kijken of daar misschien nog iets van een mogelijke oorzaak te vinden is. Als dat niet het geval is wordt het inderdaad waarschijnlijk een omruil.

Als wij een omruil inplannen voor 19:00 wordt dat de volgende dag inderdaad. Nou ben ik straks met vakantie dus als het haast heeft is bellen met 0800-0402 misschien een snellere optie!


Dan toch maar even op de omruilknop drukken vĆ³Ć³r je vakantie, @ThomasĀ šŸ˜šŸ˜‰.

Hele fijne vakantie toegewenst!Ā šŸ˜ŽšŸŒž.


sorry thomas,

maar ik ben er nu pas weer.

alles is nog hetzelfde, dus geen verbetering.

wachttijd klantenservice 12 tot 15 minuten, dus ik wacht no een paar uur.

als het niet verholpen wordt, dan wil ik een ander contract. boven heb ik digitenne en dat werkt prima.


@prupkeĀ Ik neem het even over van Thomas 🙂. Ik heb de verbinding weer doorgemeten en ik meet geen afwijkende zaken in de verbinding zelf. Dan lijkt het mij wijsheid om toch even een ander kastje te proberen. Ik stuur je zo even privĆ©bericht met daarin alle details.Ā 


dankjewel remco,

Ā 

ik heb net de mail ontvangen dat ik heem kan omruilen.

ik hoop dat dan alles is opgelost.


Helemaal top!Ā 


Werkt het nu weer naar behoren, @prupkeĀ ?