Skip to main content

Er is thuis praktisch niets meer wat goed werkt. Ik heb een 2e kastje maar kan al tijden geen gebruik meer maken hier van. De andere geeft telkens fouten waardoor deze minstens 4x per week opnieuw gaat opstarten. Mijn wifi valt regelmatig uit en nergens kan ik dit fatsoenlijk melden omdat telkens wederom om foutcodes worden gevraagd, maar mijn apparatuur is na jaren gewoon aan vervanging toe. En wat is het lastig om dit fatsoenlijk te melden. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Telfort, nu dus KNP maar als dit niet snel kan worden opgelost is er voor mij geen andere oplossing om dan maar over te stappen op een andere provider.

Is dit een mededeling of wil je geholpen worden om het probleem op te lossen? Want ook bij jou kan het gewoon allemaal werken natuurlijk.


Uiteraard wil ik graag geholpen worden. Ik wil gewoon dat het allemaal weer naar behoren werkt. Ik betaal bijna 70 euro per maand en vind zelf dat ik daar toch wel kwaliteit voor mag verwachten. Ben het gewoon een beetje zat voornamelijk omdat het een doolhof is om te zoeken waar je nu echt met je probleem terecht kan.


Wat is het merk van uw tv ontvangers? Zit daar nog een Motorola bij? 


Beiden Motorola ja.


Hoi @LennyM, welkom hier. 

We zijn hier zeker om je te helpen. Ik lees meerdere problemen. Laten we ze stap voor stap behandelen. 

Als het nog oude motorola's zijn, dan kun je die via onze servicetool omruilen. Deze kijkt of je nog geschikte apparatuur hebt namelijk. 

Wat betreft de WiFi wil ik je aanraden om de WiFi tips te doorlopen.  


En wederom werkt dit niet en word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Een andere providermisschien? Men zegt dat Caiway een mogelijkheid zou kunnen zijn!!!


En wederom werkt dit niet en word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Een andere providermisschien? Men zegt dat Caiway een mogelijkheid zou kunnen zijn!!!

Waarom ruil je nu niet eerst die Motorola's in met de servicetool die Bart aandraagt? 


Wat werkt er niet @LennyM? Kun je dat uitleggen?


Je kunt beter vragen wat er nog wel werkt. Ik heb 2 ontvangers waarvan 1 niets meer doet en de ander 3 tot 4 x per week opnieuw opgestart moet worden. Regelmatig het geluid geeft van een videoband die vast loopt, het beeld en geluid gaat haperen etc. Ik kreeg een voorstel met een link om de apparatuur te laten vervangen maar deze link werkte niet dus de eerdere opmerking door jou gemaakt om te beginnen mijn Motorola ontvangers te laten vervangen gaat dus helaas niet als je niet weet hoe en waar. Ik ben zelf niet technisch maar denk wel dat alles aan vervanging toe is zo ook mijn tv verbindingsset. Alles heeft een beperkte levensduur dus eigenlijk zou het zo moeten zijn dat men na verloop van tijd, zeg 5 jaar, automatisch bericht zou moeten krijgen dat de apparatuur omgewisseld kan worden.


De apparatuur van KPN kan makkelijk 10 tot 15 jaar mee. Na 5 jaar vervangen is echt absurd. Slaat helemaal nergens op.

De draadloze verbindingset is uw eigendom, die moet u zelf vervangen. Daar doet KPN niets aan. Als ik u een advies mag geven: leg een kabel. Zal waarschijnlijk ook een groot deel van uw problemen die u nu heeft wegnemen.


Ik denk dat het goed is om wat Nick zegt even te testen. Sluit de ontvanger even tijdelijk aan met een kabel. Ervaar je dan nog steeds problemen? Zo ja, dan kun je kijken of je de problemen met de Draadloze set kan oplossen

En wat betreft de ontvangers omruilen. De link werkt alleen op je eigen netwerk. Want wat gaat er mis met de link? Want als je jouw gegevens daar invult, dan kun je ze gewoon omruilen. Als het echt niet lukt wil ik wel kijken welke ontvangers je hebt en of ik ze kan omruilen. Zou je dan jouw profiel willen voorzien van jouw gegevens. 


Ben ook aangesloten met een kabel hoor. Problemen blijven hetzelfde. Is ook al tot vervelens toe getest, problemen blijven. Ben hier al heel lang mee bezig en de apparatuur is al zeker 10 jaar oud. Wat een onzin lees ik hier allemaal. Als ik zeg dat ik problemen heb met de apparatuur heb ik dat, al heel lang. Als ik zeg dat ik mijn ontvanger wel 3x per week opnieuw moet opstarten omdat de ontvanger begint te piepen als een oude videoband, lijkt mij dit niet normaal. Heb ontvangers al omgeruild van beneden naar boven, problemen blijven. Dit bedoel ik dus met hoe problematisch het is om duidelijk aan te geven dat je een probleem hebt en gewoon duidelijk geholpen wilt worden. Ben nu dus alweer langer dan een week mijn probleem aan het aangeven en nog geen steek verder. Hier gaat dus duidelijk iets niet goed. Nogmaals, mijn apparatuur geeft al meer dan 2 jaar problemen, de laatste tijd steeds meer, mijn apparatuur is al behoorlijk verouderd en als ik het heb over 5 jaar, is dat een voorbeeld, geef ik ook duidelijk aan. Mijn apparatuur is al veel ouder. Maar dit wat ik nu dus aan het doen ben ben ik zat. De link werkt niet, mijn profiel is compleet dus daar hoef ik ook niets aan toe te voegen. Kom hier dus ook geen stap verder, en dat is dus wat ik aan het begin van deze topic bedoel, zoveel moeite terwijl ik alleen maar om goed werkende apparatuur vraag.


@Bart_Z heeft u een link gegeven:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

Hiermee kunt u nieuwe ontvangers krijgen. Die wilt u zo graag. Waarom volgt u die link niet gewoon? Dan had u al lang nieuwe ontvangers in huis kunnen hebben.

Als het niet lukt via die link, dan wil @Bart_Z vast wel helpen. Of u kunt bellen naar 0800 0402. Zeg tegen de computer dat je een medewerker wilt spreken. En zeg vervolgens tegen de medewerker dat je de Motorola ontvangers om wilt ruilen.


@LennyM, als het niet lukt via de link die Nick83 nogmaals stuurt, dan hoor ik dat van je. Wil je dan jouw profiel voorzien van gegevens? Hoor ik weer van je als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik mee. 


Dank jullie allen. Met de laatste link van Bart is het eindelijk gelukt. Excuses als ik soms wat ongeduldig over kwam, maar als je al bijna 2 jaar bij Telfort heb geprobeerd uit te leggen dat je apparatuur niet naar behoren werkt, wordt je dat ook wel. Maar bedankt. Kan nu de beide Motorola’s morgen omruilen.


Dank jullie allen. Met de laatste link van Bart is het eindelijk gelukt. Excuses als ik soms wat ongeduldig over kwam, maar als je al bijna 2 jaar bij Telfort heb geprobeerd uit te leggen dat je apparatuur niet naar behoren werkt, wordt je dat ook wel. Maar bedankt. Kan nu de beide Motorola’s morgen omruilen.

Niet de afstandsbedieningen meegeven. Die hou je thuis. En trek op postkantoor even de doos die je krijg open. Check of daar daadwerkelijk 2 ontvangers in zitten. En niet 1. Als er 1 in zit, dan trek je je eigen doos ook weer open en haal je er 1 uit. Zodat je er ook maar 1 inlevert als je er 1 krijgt.


Dank je voor de tip!!