Skip to main content

Hallo, in hoeverre kan ik in aanmerking komen voor de nieuwste xperiabox
Officieel ben ik in het bezit van de XperiaV10A, maar daar heb ik zoveel problemen mee ondervonden dat ik zelf een XperiaV10 heb aangeschaft
Deze heel lang zonder problemen kunnen gebruiken, en zelfs een keer met behulp van een monteur helemaal perfect ingesteld
Maar ik krijg steeds meer problemen met WiFi
Zelfs mij TV begint te stotteren wanneer ik op de mobiel iets aan het uploaden ben, terwijl ik ondertussen ook al 2 wifi versterkers in huis heb
Ook kan ik geen dedicated servers meer instellen via de router
Uiteraard heb ik al de nodige dingen zelf geprobeerd, zoals resetten, box helemaal uit gezet en na verloop weer aangezet
Al met al kan ik gewoon merken dat het allemaal wat minder begint te werken
Groet, Jos

U zegt zelfs een v10 helemaal zelf te hebben ingesteld. Misschien geeft dit wel de problemen? Waarom functioneerde de v10a niet en wat gebeurd er als je de V10a een fabrieksreset geeft?

Als u een goede context geeft, kunnen klanten en medewerkers u beter van dienst zijn.


Ik geef aan dat dit met behulp van een monteur is gebeurd, toch? :sweat_smile:
En de V10A was gewoon drama, en als je links en rechts leest is dit model echt een drama voor velen geweest
Dit model is te snel en te goedkoop op de markt gebracht
De monteur van KPN gaf mij gelijk dat ik terug gegaan ben naar de v10 omdat deze veel stabieler was
 


Hallo @jrsnijder 

dat ik zelf een XperiaV10 heb aangeschaft

Ik geef aan dat dit met behulp van een monteur is gebeurd, toch?

Een monteur die je helpt met het instellen van een illegaal modem:thinking:


Daarom iets meer context graag. Waarom is de V10a voor u een slecht modem? Omdat veel mensen klachten hebben? Ik heb een V10a en hij functioneert prima tot nu toe. Maar goed ik heb een eigen router er achter hangen. Welke problemen had u met de V10a?


Hallo @jrsnijder 

dat ik zelf een XperiaV10 heb aangeschaft

Ik geef aan dat dit met behulp van een monteur is gebeurd, toch?

Een monteur die je helpt met het instellen van een illegaal modem:thinking:

Niets illegaals, was een officieel kpn modem 

 


Maar waar gekocht? Als dit bij een 2e hands winkel is, heeft de persoon die deze daar bracht hem niet volgens afspraak ingeleverd.

KPN verkoopt in zijn winkel geen modems die ook in bruikleen worden gegeven bij een abbonement. 


Daarom iets meer context graag. Waarom is de V10a voor u een slecht modem? Omdat veel mensen klachten hebben? Ik heb een V10a en hij functioneert prima tot nu toe. Maar goed ik heb een eigen router er achter hangen. Welke problemen had u met de V10a?

Heb 2 v10a gehad en het schijnt dat er een hele partij snel gemaakt moest worden en dit op een goedkopere manier gebeurd is.

Een derde omruilbeurt zag ik niet zitten en de mevrouw aan de telefoon had er geen problemen mee als ik terug ging naar een v10 ging

Mijn problemen waren dat ik slechte wifi had en veel problemen met online gamen welke met de v10 er niet meer waren

 

 


Hallo @jrsnijder 

Een derde omruilbeurt zag ik niet zitten en de mevrouw aan de telefoon had er geen problemen mee als ik terug ging naar een v10 ging

Dan had KPN dus ook voor een V10 kunnen zorgen, legaal dus.

KPN modems worden alléén in bruikleen verstrekt aan consumenten en nooit verkocht, dus legaal kun je er dus ook niet 1 kopen.

 


Hallo @jrsnijder 

Een derde omruilbeurt zag ik niet zitten en de mevrouw aan de telefoon had er geen problemen mee als ik terug ging naar een v10 ging

Dan had KPN dus ook voor een V10 kunnen zorgen, legaal dus.

KPN modems worden alléén in bruikleen verstrekt aan consumenten en nooit verkocht, dus legaal kun je er dus ook niet 1 kopen.

 

Jij je zin, :thumbsup:


@jrsnijder 

U moet begrijpen dat wij als klanten veel informatie nodig hebben om u goed te ondersteunen. In het begin wat veel informatie niet duidelijk voor ons. Nu ook vraag ik mij af hoe u precies aan het modem V10 bent gekomen en welke instellingen er daar in zijn gezet.

Jij je zin, :thumbsup: draagt nu niet echt bij m.b.t. het zoeken naar oplossingen. Als KPN ziet dat een nieuw modem nodig is, zal deze toegestuurd worden maar ook zij willen eerst meer context en kijken wat wel of niet werkt.

Wat meet u bedraad aan internet en is dit wel stabiel?

 

 

 


Wellicht heeft u een punt met oog op mijn reactie van Jij je zin, maar een beetje doorvragen naar iets wat eigenlijk off-topic is zie ik ook geen meerwaarde in.
Maar goed, om vergaande onnodige discussies te voorkomen en niet meer over mijn ontevredenheid te hebben met de V10A zal ik proberen het eea uit te leggen
Daar ik dus te vaak problemen heb gehad met de V10A versie heb ik destijds gevraagd of ik terug kon naar een V10 versie
Deze waren niet meer verkrijgbaar en we hoeven elkaar niet voor de gek te houden dat er links en rechts best wel kpn boxen verkocht wordt (tja, hoe komen die daar terecht?)
Ik heb dit destijds gevraagd aan een medewerkster of dit een probleem mocht zijn als ik op zo'n manier aan een oudere versie box zou kunnen komen en hier ook nog ondersteuning in zou krijgen
Dit was geen probleem, zolang ik maar tevreden zou zijn. PUNT graag
Bij voorgaande problemen met de WiFi heb ik 2 WiFi versterkers laten monteren door een monteur die mij dus ook heel netjes de v10 box heeft nagelopen wetende hoe ik aan deze box gekomen ben, dus van doorlopende ondersteuning is er wel degelijk sprake
Maar er is toch iets niet in orde als ik iets aan het downloaden ben dat de tv begint te stotteren, toch?

Ik heb een 200 mb abbo en mijn up en download snelheid zitten heel dicht tegen die 200 aan


Hallo @jrsnijder 

Een derde omruilbeurt zag ik niet zitten en de mevrouw aan de telefoon had er geen problemen mee als ik terug ging naar een v10 ging

Dan had KPN dus ook voor een V10 kunnen zorgen, legaal dus.

KPN modems worden alléén in bruikleen verstrekt aan consumenten en nooit verkocht, dus legaal kun je er dus ook niet 1 kopen.

 

Ook geheel legaal en wettelijk toegestaan kun je een bruikleen modem kopen op Marktplaats, als de oud gebruiker een afkoopsom heeft betaald voor het niet retour sturen is die geheel rechtmatig eigenaar geworden van het apparaat en mag die hem dus gewoon doorverkopen zonder problemen.

 

Dus hoeft niks illegaals aan te zijn @JanD om een “eigen” V10 in bezit te hebben.

Ik heb er ook nog 1 liggen hier in huis.:wink:


Dat iemand betaald heeft omdat ie zn Experiabox niet netjes ingeleverd heeft, dat wil nog niet zeggen dat die dan vervolgens eigenaar is van de Experiabox.

Een dief die een auto steelt en vervolgens een boete / werkstraf / gevangenisstraf  heeft gekregen is vervolgens ook nog niet de eigenaar van die auto.


Lieve mensen, het gaat een beetje off-topic nu

:joy:


Maar u heeft ook versterkers in huis. Leuk als wij nadenken over problemen met de wifi terwijl het mogelijk ik zeg mogelijk ook aan de versterkers kan liggen.


Daar heb je een punt:wink: . Even voor de zekerheid….je hele netwerk is bekabeld en in het hele huis is geen draadloos verbindingsset te vinden? En bekabeld heb je keurig stabiel internet met een snelheid wat bij je abonnement hoort?


@jrsnijder : als jij experia wifi's gebruikt wordt het wifi signaal van de v10 overgenomen. De v10 heeft hier zelf geen rol meer in en wordt uitgezet. Ik denk dat we het issue bij de experia wifi's moeten zoeken.

Je schrijft dat je tv begint te stotteren. Is dat een smart tv die via wifi is aangesloten? Of hebben we het hier over een tuner die bedraad is aangesloten. ( in dat laatste geval is er namelijk méér aan de hand)


@jrsnijder : als jij experia wifi's gebruikt wordt het wifi signaal van de v10 overgenomen. De v10 heeft hier zelf geen rol meer in en wordt uitgezet. Ik denk dat we het issue bij de experia wifi's moeten zoeken.

Je schrijft dat je tv begint te stotteren. Is dat een smart tv die via wifi is aangesloten? Of hebben we het hier over een tuner die bedraad is aangesloten. ( in dat laatste geval is er namelijk méér aan de hand)

Bedraad aangesloten

Maar de WiFi Versterker zit daar wel tussenin, maar dat was geen probleem volgens de monteur


@jrsnijder : als jij experia wifi's gebruikt wordt het wifi signaal van de v10 overgenomen. De v10 heeft hier zelf geen rol meer in en wordt uitgezet. Ik denk dat we het issue bij de experia wifi's moeten zoeken.

Je schrijft dat je tv begint te stotteren. Is dat een smart tv die via wifi is aangesloten? Of hebben we het hier over een tuner die bedraad is aangesloten. ( in dat laatste geval is er namelijk méér aan de hand)

Bedraad aangesloten

Maar de WiFi Versterker zit daar wel tussenin, maar dat was geen probleem volgens de monteur

Dat zou ‘t ook niet moeten zijn. Mijn ervaring is helaas anders. Als je iets aansluit op de tweede poort van de EW is dat niet (altijd) bijzonder stabiel. Iedere EW direct aansluiten op de ExperiaBox kan ik je van harte aanraden; je moet dus b.v. ook geen iTV-ontvanger aansluiten op die tweede poort. Die poort gewoon nooit gebruiken, naar ik heb begrepen hebben SuperWifi's niet eens zo'n tweede poort.


Als je modem vervangen word grote kans dat je dan een v10 of v10a krijgt 

Eerst zullen ze ook je modem die je hebt willen doormeten voordat ze vervangen.


V10a ja, Box 12 misschien, V10 nee, tenzij - zoals ik al zei - je pairbonding hebt. 


@jrsnijder : als jij experia wifi's gebruikt wordt het wifi signaal van de v10 overgenomen. De v10 heeft hier zelf geen rol meer in en wordt uitgezet. Ik denk dat we het issue bij de experia wifi's moeten zoeken.

Je schrijft dat je tv begint te stotteren. Is dat een smart tv die via wifi is aangesloten? Of hebben we het hier over een tuner die bedraad is aangesloten. ( in dat laatste geval is er namelijk méér aan de hand)

Bedraad aangesloten

Maar de WiFi Versterker zit daar wel tussenin, maar dat was geen probleem volgens de monteur

Dat zou ‘t ook niet moeten zijn. Mijn ervaring is helaas anders. Als je iets aansluit op de tweede poort van de EW is dat niet (altijd) bijzonder stabiel. Iedere EW direct aansluiten op de ExperiaBox kan ik je van harte aanraden; je moet dus b.v. ook geen iTV-ontvanger aansluiten op die tweede poort. Die poort gewoon nooit gebruiken, naar ik heb begrepen hebben SuperWifi's niet eens zo'n tweede poort.

In theorie zou het gewoon moeten werken, maar ik geloof je uiteraard op je woord, @Henk2304 .  

@jrsnijder : Heb jij de mogelijkheid om de tuner rechtstreeks op de experiabox aan te sluiten?


Ja @Erwin_ , in theorie zou 't moeten werken maar ik heb zelf die ervaring met 2 EW's en mijn zoon (bij hem thuis) heeft ook die ervaring, eveneens op 2 EW's. Dat is 4 uit 4 (100% bij ons dus). Gewoon niet gebruiken de tweede poort. Overigens maakt 't daarbij niet uit welke van die twee poorten je als 1ste of 2de gebruikt.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.