Skip to main content

Het tv-geluid vervormt, vooral bij spraak is dat goed te horen: bij wat harder uitgesproken woorden snerpt het geluid, en dat is erg irritant. Het gebeurt zowel via mijn tv-luidsprekers als via mijn hifi-luidsprekers en op alle kanalen. De snoeren zijn getest en goed. Zowel decoder als het modem zijn gereset. De tv staat ingesteld op signaal via HDMI en dan op stereo. Dit probleem doet zich voor sinds begin dit jaar en is geheel nieuw. De hifiset zelf vervormt niet. Is dit probleem bekend en zo ja, wat is er aan te doen?

Het geluid van de dvd-speler via de Samsung hub waarop ook de tv is aangesloten klinkt ook goed, zowel op de tv als de hifiset.

Ik heb hier oprecht geen verklaring voor. 4G signaal is weer een totaal andere verbinding dan je thuisverbinding en heeft weer geen invloed op het geluid. Als je op je mobiel alle netwerken uitzet en lokaal een ringtone of een geluidsbestand afspeelt, nog steeds geluidsvervorming?


Weet je, ik ben hier erg moe van geworden: dit gaat te groot worden. Na de Coronacrisis mag KPN nog één poging doen om het probleem te verhelpen en wil ik een monteur hier zodat die zelf kan waarnemen wat er aan de hand is. 


Dat zullen we nog zeker doen, ik probeer echter de logica hier te vinden. Als het geluid vervormt op je telefoon die niet verbonden is met WiFi kan het signaal van de vaste lijn ook niet de oorzaak zijn, dat is mijn verbazing. Ik ben wel bereid om iemand langs te sturen zodra dit kan.


OK, ik verneem dat tzt graag van je!


Telefoon staat standaard op 4G+ WantKPN netwerk via werkgever (Politie.) Moet apart ingesteld worden op WiFi. Beelden op apps vloeiend maar vandaag een vastloper op NPO Start bij terugkijken Op1. De knop return werkte niet in de smarthub omgeving maar die van exit wel.

Op deze telefoon heeft u via 4G ook geen goed geluid? Vinden andere mensen ook dat het geluid niet goed is?

Die vastloper heeft niets met het geluid te maken. Kan altijd wel een keer gebeuren dat een app vastloopt. Kan velerlei oorzaak hebben.


Hallo,

daar ben ik weer. Zullen we de draad oppakken en een afspraak maken voor een bezoek van een monteur ?


Dat zou ik graag doen. Echter worden deze monteurs nog steeds niet ingepland, de enige monteurs die we inplannen zijn voor nieuwe aansluitingen en bij een onderbreking van alle diensten. Een datum heb ik helaas ook nog niet. 


OK,

dan wacht ik af tot jullie zover zijn.