Skip to main content
Beantwoord

Verwarring kosten Opnemen Pakket bij verlenging naar TV+

• September 26, 2025
  • 17 reacties
  • 321 keer bekeken

LuToLu
Slimmerik

Hallo,

Ik ben aan het kijken om mijn oude ITV abonnement om te zetten naar de nieuwe TV+ variant d.m.v. de ‘verleng shop’. Dat ziet er allemaal prima uit behalve als ik bij het ‘Opnemen Pakket’ aangekomen ben. De kosten zijn dan voor dat pakket € 0,00 terwijl ik hier € 4,99 verwacht.

Ik kom nl. van ITV met 2x Arris ontvanger, en daardoor gratis ‘Opnemen Pakket’, echter ga ik over van 2 naar 1 ontvanger (TV+ Box). en zou dus voor het opnemen moeten gaan betalen maar dat is niet het geval, het blijft € 0,00 als ik 1 i.p.v. ontvangers aangeef.

Als ik alles invul alsof ik een nieuwe klant ben dan kost het ‘Opnemen Pakket’ inderdaad € 4,99 zoals verwacht.

Ik kan er natuurlijk op vertrouwen dat alles wel goed komt maar de angst om al mijn opnames te verliezen is hier toch echt iets te groot voor.

Is dit een bekend probleem van de verleng shop?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@LuToLu ,

Als je level één hebt, dan zou het opnemenpakket niet gratis kunnen zijn. Terecht dat je dit opmerkt. 

Mijn advies is om dan te verlengen via de klantenservice. Want je kunt inderdaad niet het risico nemen dat je dadelijk ineens al jouw opnamen kwijt bent.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

17 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 26, 2025

Gratis opnemen valt onder de KPN Combivoordelen als je minimaal level 2 bent. Als jij dus in jouw voorbeeld je abonnement veranderd blijf je volgens de berekening level 2 en hou je dus het gratis opnemen pakket.

Zie hier voor informatie.

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

Hallo ​@Flitsend , dank voor je reactie.

Als je level 2 bent klopt dat inderdaad maar ik ben maar level 1.

Vandaar voor mij de verwarring 😅

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Hallo ​@LuToLu ,

Als je level één hebt, dan zou het opnemenpakket niet gratis kunnen zijn. Terecht dat je dit opmerkt. 

Mijn advies is om dan te verlengen via de klantenservice. Want je kunt inderdaad niet het risico nemen dat je dadelijk ineens al jouw opnamen kwijt bent.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

In de “oude” situatie (oudere KPN pakketten) had je het opname pakket alleen gratis als je 2 KPN tv ontvangers afnam.

Nu heb je gratis opnemen pakket als je in Combivoordeel level 2 zit.

Zie ook hier. inclusief uitleg pakketten en hoe je in level 2 of 3 kan komen.

Bel gratis 0800-0402

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

@Noordzee dankje voor de tip, ik heb echter nog geen haast met overstappen. Ik ben de komende twee weken een aantal dagen niet thuis en wil anderen in het gezin niet opzadelen met deze wissel, ik ga er pas echt mee aan de gang als ik weer terug ben.

Misschien kan een moderator het intern aanhangig maken zodat hier naar gekeken kan worden zodat de verleng shop het juist gaat weergeven. Ik neem aan dat er nog wel eentje langskomt in de komende dagen.

@joop2011 klopt, nu is het pakket nog gratis, en ik weet dat dit straks niet meer het geval is, het is meer dat de verleng shop hier niet juist mee omgaat en het ‘aanbied’ voor € 0,00. Ik zit op level 1 en zal dat ook wel blijven, ik ga er geen tweede mobiel abonnement bijnemen en al die andere streamingdiensten e.d. hoeven voor mij ook niet. Ik heb zelfs Netflix, wat ik zou mogen afnemen met level 1, niet geactiveerd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Gebruik je wel de juiste link voor verlengen naar TV+? Onderstaande is dat.

Over naar Internet / TV+ abonnement.
Dat kan telefonisch via 0800-0402. En ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet.
Je gaat dan wel over op KPN TV+.

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

@PeterG jazeker, lees al een hele tijd mee en weet dat ik daar goed op moet letten en gebruik: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

En ik wil juist ook over op KPN TV+, dit omdat het goedkoper is, ik meer krijg wat internetsnelheid betreft en dan de BBC NL+ app kan gaan gebruiken, wij zijn hier gek op al die Engelse crime series 😁

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@LuToLu, ik heb er niet direct een verklaring voor maar neem deze mee, dit is zeker merkwaardig!  Ik ben wel benieuwd wat er uit komt als mijn collega's met je meekijken. Ik denk dat dat het handigst is. Laat je ons in ieder geval weten hoe t afloopt?

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Hoi ​@Thomas van KPN  doe ik, maar wat bedoel je precies met 'meekijken'. Telefonische afspraak maken en dan 'scherm delen' om zo te laten zien wat ik zie? Sorry, zit zelf in de IT dus meekijken wordt vaak hier letterlijk gedaan maar ik weet niet of jij dat ook zo bedoeld 😉​

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2025

Zooo letterlijk is dat meekijken in deze situatie niet LuToLu.

Meekijken in de administratie.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik bedoel inderdaad het meekijken in de administratie :)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 11, 2025

@Noordzee dankje voor de tip, ik heb echter nog geen haast met overstappen. Ik ben de komende twee weken een aantal dagen niet thuis en wil anderen in het gezin niet opzadelen met deze wissel, ik ga er pas echt mee aan de gang als ik weer terug ben.

@LuToLu , graag gedaan. Inmiddels zijn we ruim twee weken verder en ben je dus weer thuis. Is het al gelukt met de verlenging?:

Hallo ​@LuToLu ,

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 14, 2025

@Noordzee dit weekend pas terug gekomen, de website werkt i.i.g. nog steeds niet goed, jammer want dat is wel veel makkelijker. ​@Thomas van KPN is dat niet iets wat aangekaart moet worden? Ik kan b.v. ook het opnemen pakket wel verwijderen maar daarna niet meer toevoegen. Ergens gaat er iets niet goed in de verlengshop.

Ook als ik kies voor ‘Zelf samenstellen’ i.p.v. ‘Toon mijn persoonlijke advies’ gaat het niet goed, zou dit echt alleen bij mij spelen?

En ik dacht een terugbelafspraak te maken maar dat kan pas vanaf 20 oktober?! Dus daar moet ik nog eens over nadenken. En al die social media heb, en wil, ik niet. Misschien als ik weer een keer thuis werk maar in de wacht gaan hangen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

oja dat is wel ver in de toekomst, dan is gewoon bellen met 0800-0402 waarschijnlijk toch het snelst. Als er iets niet klopt kunnen mijn collega's dat wel doorzetten. Als je overdag ergens belt valt het wachten overigens wel mee geloof ik.

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 18, 2025

Ik heb toch de ‘gok’ genomen om het via de verlengshop af te handelen, het bellen komt er gewoon niet van.

Als extra zekerheid heb ik het ‘Opnemen Pakket Extra’ aangezet, dit kan alleen als je al een ‘Opnemen Pakket’ hebt.

Nu is het afwachten of het goed gaat en inderdaad mijn opnames bewaard blijven 😅

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Je opnames zouden sowieso nergens heen moeten gaan. Laat je ons weten hoe t afloopt?

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 22, 2025

Hallo ​@Thomas van KPN , het spannende voor mij hier was dat ik op het forum vaker gelezen heb dat als er een fout gemaakt wordt met het 'Opnemen Pakket' je de opnames kunt verliezen.

Bij mijn eerdere ITV abonnement was het 'Opnemen Pakket' gratis omdat ik 2 TV ontvangers had, zodra je dan terug zou gaan naar 1, en niet meteen het 'Opnemen Pakket' had aangezet, waren de opnames weg, ook al werd daarna de fout snel hersteld door het pakket weer aan te zetten.

Aangezien bij het nieuwe TV+ het 'Opnemen Pakket' pas gratis is vanaf level 2, en ik maar in level 1 zit, ging ik ervanuit dat het mij dus sowieso die €4,99 zou gaan kosten, maar het blijft bij mij 'Opnemen Pakket Gratis' voor €0,00.

Ik was bang dat dit dan zou gelden als een 'ongeldige' combinatie die zou leiden tot het, geautomatiseerd, uitzetten van het 'Opnemen Pakket' met alle gevolgen van dien.

Misschien komt het door afspraken die ooit gemaakt zijn tussen OnsBrabantNet en KPN toen ze werden overgenomen dat het bij mij 'Opnemen Pakket Gratis' blijft, wie zal het zeggen.

Alles is verder goed gegaan, in de loop van afgelopen maandag ben ik omgezet en ‘s avonds heb ik de TV+ Box kunnen aansluiten.

Ik heb nu sneller internet, meer opnamecapaciteit, KPN TV+ en dat voor minder kosten dan voorheen, hier een blije KPN klant 😁

En tot nu toe bevalt de TV+ Box (DIW7022) ook prima!

Allemaal bedankt voor het meedenken!