Skip to main content

Na het leegmaken van mijn opnamelijst, merk is dat deze toch steeds weer teruggezet worden. Hoe kan dat en hoe verwijder ik ze definitief?

Is dit op de KPN TV decoder of via een app of zo?

Probeer eens opname voor opname te verwijderen, kijken of dat wel goed werkt.


@RobenFre Heb je het nieuwe menu? Zo ja, ook ik heb dit verschijnsel een paar keer meegemaakt in het nieuwe menu. Dit was toen nog in de pilot. Ik heb het toen onder de aandacht van de techneuten gebracht. Het is dus bekend bij hen.

Overigens heb ik het de laatste tijd niet meer aan de hand gehad (fingers crossed).


Hoi Katanga,

Het is inderdaad in het nieuwe menu.

Ik heb eerst de opnames verwijderd via m'n pc, en later via de tv maar soms komen ze gewoon weer terug.

 

Ik zal er morgen een telefoontje aan wagen.

 


Is dit op de KPN TV decoder of via een app of zo?

Probeer eens opname voor opname te verwijderen, kijken of dat wel goed werkt.

Hoi Joop, het is via de decoder en zelfs on line. Of ik de opnames stuk voor stuk verwijder, of alles in 1x maakt niets uit. 

Ze komen steeds weer terug.


Ik zal er morgen een telefoontje aan wagen.

@RobenFre ik ben benieuwd of en wat daar uitkomt. Laat je het hier weten?


Even een update:

 Natuurlijk had de medewerker hier nog nóóit van gehoord. Kastje opnieuw opstarten, nieuwe software erop en dan maar hopen dat de spookopnames weg blijven.  Mocht het nog eens voorkomen dat de opnames weer terug komen dan op de tv boven kijken of het daar ook is want dan is er vanuit kpn iets met het signaal. Dus…...nog geen antwoord op hoe het komt, niemand weet het.


Hoi @RobenFre . Welkom op het forum.

Vervelend dat dit gebeurt. Is het na die reset nog weer gebeurt? Hebben al jouw ontvangers al het nieuwe menu, trouwens?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb dit eigenaardige issue ook al jaren en dan met herhaalde opnames. Ook als ik een complete serie opnames verwijder (niet 1 voor 1 maar de hele serie), dan komen de opnames vaak na enige tijd weer terug. Het valt me op dat dit lijkt te gebeuren als de serie herhaald wordt op de zender, alsof het “ID” van een serie onthouden is en weer gebruikt wordt voor opnames als hij weer eens langs komt bij herhaling. Voorbeelden: “Feuten”, “Air Crash Investigation” en “Nazi Megastructures” (1e NPO, 2e NGC).
Het was deze week zo gortig dat gebruikte ruimte op 100% stond en er dus opnames werden weggegooid die ik niet weggegooid wilde hebben! Ondertussen de boel flink opgeschoond (ook door in nieuwe menu te kijken onder “geplande opnames” waar er een heleboel stonden).
IK heb dit probleem wel eens een aantal jaren geleden eerder intern aangekaart toen ik nog in dienst van KPN betatester was, maar heb nooit verbetering gezien.


@AvdMeulen als je bij opname gaat na de map geplant, kan je de geplante serie opname verwijderen.

Misschien helpt dat om te voorkomen dat de herhaling word opgenomen. 

Want ze blijven standaard altijd erin staan, totdat je ze hebt verwijderd in de map geplant. 


En jawel……… de spookopnames zijn weer terug! Weer ik weet niet hoelang aan de telefoon gezeten, wedden dat er nu niets meer gebeurt? Het is doorgezet naar de de technische afdeling die contact met mij op zou nemen….ze hebben alleen niet verteld welk jaar , hahaha.

 

Ik ben een beetje klaar met Kpn, bedroevend hoe slecht de service is.


Zijn het geen herhalingen die opnieuw zijn opgenomen?

Als je de hele serie hebt gezien, kan je hem beter uit geplant halen, zie boven.

Na de laatste update met het nieuwe menu, neemt hij helaas de herhalingen op. 


Het systeem is helaas niet perfect, @RobenFre . Herken jij dat het herhalingen zijn ?


Nee, geen herhalingen

 


@RobenFre . Er is dus een ticket aangemaakt? Ik wil graag de status daarvan bekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Bij mij komen verwijderde opnames ook steeds terug. Soms na een paar minuten alweer. Vanavond ook weer van alles verwijderd en een uur later staan ze er weer in.


Ik zou het fijn vinden als ik de geplande opnames gewoon definitief kan verwijderen. Nu neemt die programma's op die ik niet meer wil kijken. Hele update is zo irritant 


@Juultje68  en @Audrey 1975  : wanneer is dit begonnen? Valt dit samen met de introductie van het nieuwe menu?


Ik kon eerder wel in het menu van geplande opnames. Nu ook maar kan de programma's niet verwijderen. 


Hier ook hetzelfde probleem, krijg opnames niet verwijderd. Maar ook dat een opname, tijdens het opnemen niet in de opname lijst staat. Al een paar keer gehad dat een programma niet in de lijst staat, dan kijk ik via terugkijken en dan na afloop van het programma staat het opeens toch in de lijst, maar die kan je dan weer niet verwijderen. Die is na de uitrol


@Juultje68  en @Audrey 1975  : wanneer is dit begonnen? Valt dit samen met de introductie van het nieuwe menu?

Ja, bij dit nieuwe menu.


Kunnen jullie eens proberen om de tuner te resetten? https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Mocht je dit al gedaan hebben en het probleem blijft kun je er dan voor zorgen dat je profiel is aangevuld en zou je mij in dat geval een seintje willen geven? (middels een reactie hier)