Skip to main content

Geachte KPN

Ik heb vrij recent mijn abonnement aangepast naar 1 tv ontvanger en heb een nieuwe ontvanger mogen ontvangen. Gisteren heb ik schriftelijk het verzoek gekregen om de oude ontvangers retour te doen. Echter beschik ik maar over één tv ontvanger... De tweede is vermoedelijk meegenomen door mijn ex partner. Hoe nu verder? 

Met vriendelijke groet, 

Priscilla Verhoeckx 

Beste ​@Prisjuhhhh dan krijg je nog een aantal aanmaningen en eventueel een factuur voor de vervangingswaarde, e.e.a. overeenkomstig de voorwaarden.

Dag Jan, 

Er zit niets anders op dan het gewoon afwachten. Echter ben ik al jarenlang klant van KPN en had op een coulanter antwoord gehoopt, zeker gezien het een oude ontvanger betreft. Enkele van je collega's vragen de trouwen klanten het eventuele factuur naar hen door te sturen. Bijzonder dit...  Dat gaat jullie wellicht een klant kosten! 

Ik heb nog nooit gelezen dat er echt iemand een factuur kreeg voor een niet ingeleverde ontvanger. Want ja, dat is ook geen reclame voor KPN. Maar in theorie kan het wel. Wacht even een reactie van een KPN medewerker af. Dat kan nog een paar dagen duren. Jan is geen KPN medewerker. Ik ook niet...

Het wordt nog steeds gedoogd, iedereen kan dus gewoon de overbodige apparatuur verkopen en vervolgens zeggen dat het kwijt is, reeds naar de milieustraat is gebracht, kwijt is geraakt bij een verhuizing, ..…

Persoonlijk vind ik dat KPN hier toch wel boetes voor uit mag delen.

Beste ​@Prisjuhhhh , je hebt toch nog geen antwoord van KPN gehad? 

De coulance moet nog blijken als KPN reageert, maar het forum is geen helpdesk, wil je en reactie van KPN, kun je morgen even bellen via 0800 0402.

Hoi ​@Prisjuhhhh, welkom op de community. De apparatuur die je in bruikleen hebt (zoals de tv-ontvanger of het modem) moet inderdaad teruggestuurd worden als deze opgezegd is of het abonnement wordt beëindigd. Als het niet teruggestuurd wordt kan er inderdaad een bedrag voor in rekening gebracht worden. Mogelijk kan je ex-partner jou nog voorzien van de bewuste tv-ontvanger, zodat die alsnog teruggestuurd kan worden?

@Prisjuhhhh , was de ontvanger die jouw ex-partner geeft meegenomen al aangemeld? Dus voorzien van jouw abonummer? In dat geval kijkt die ex-partner dus op jouw kosten en kan eventueel ook iTV bestellingen doen op jouw rekening. En verder opnames maken of weggooien van programma's die jou al dan niet interesseren. Ik zou de ontvanger maar gauw gaan ophalen, al begrijp ik dat dat wellicht wat moeilijk ligt. 

@Prisjuhhhh , was de ontvanger die jouw ex-partner geeft meegenomen al aangemeld? Dus voorzien van jouw abonummer? In dat geval kijkt die ex-partner dus op jouw kosten en kan eventueel ook iTV bestellingen doen op jouw rekening. En verder opnames maken of weggooien van programma's die jou al dan niet interesseren. Ik zou de ontvanger maar gauw gaan ophalen, al begrijp ik dat dat wellicht wat moeilijk ligt. 

Dat is niet mogelijk, de tv-ontvanger functioneert uitsluitend op het IP adres dat aan het abonnement is gekoppeld. Hij heeft er verder dus helemaal niks aan.

Niet waar! Ik heb ooit een ontvanger van m'n schoonmoeder (waarop haar abo met HD glaszenders actief was) een aantal dagen bij mij thuis (met toen nog DSL) gehad en die werkte prima op haar abo, inclusief de glaszenders. Je moet een internetaansluiting van kpn hebben, maar het IP-adres doet er niet toe. En er zijn legio voorbeelden van mensen die een door hen geregistreerde ontvanger van kpn verkocht hebben (wat niet mag) en vervolgens allerlei "spookopnames" zagen verschijnen of eigen opnames onverklaarbaar kwijt raakten, omdat iemand anders op hun abo meekeek. 

Niet waar! Ik heb ooit een ontvanger van m'n schoonmoeder (waarop haar abo met glaszenders actief was) een aantal dagen bij mij thuis gehad en die werkte prima op haar abo. Je moet een internetaansluiting van kpn hebben, maar het IP-adres doet er niet toe. 

Haha oké Henk, als jij dat denkt prima!

Niet waar! Ik heb ooit een ontvanger van m'n schoonmoeder (waarop haar abo met glaszenders actief was) een aantal dagen bij mij thuis gehad en die werkte prima op haar abo. Je moet een internetaansluiting van kpn hebben, maar het IP-adres doet er niet toe. 

Haha oké Henk, als jij dat denkt prima!

Ik zou zeggen droom lekker verder. Lees ook even de rest van m'n reactie.

En dan nog: ik heb vorig jaar glasvezel gekregen met dus nieuwe IP-adressen, maar m'n abo liep ongewijzigd door. 

Beste ​@Henk2304 sinds begin dit jaar worden de KPN  tv-decoders vooringesteld uitgeleverd aan de klanten, dat betekent dat abonneenummer en pincode reeds vooringesteld zijn en je deze thuis zelf niet meer hoeft in te voeren.

Dat heeft tevens de consequentie dat deze niet meer elders bij een andere KPN-klant gebruikt kunnen worden.

Dat is niet mogelijk, de tv-ontvanger functioneert uitsluitend op het IP adres dat aan het abonnement is gekoppeld. Hij heeft er verder dus helemaal niks aan.

Dat is niet correct. Als je TV van KPN hebt op jouw internet aansluiting kun je gewoon een ontvanger gebruiken van een ander. We zien echter wel dat het niet klopt.

En met de Android TV ontvangers hoef je niet eens een KPN internetaansluiting te hebben, alleen ben je dan iets beperkt in welke zenders je kunt zien. En ook dat zien we 🙂

Beste ​@Henk2304 sinds begin dit jaar worden de KPN  tv-decoders vooringesteld uitgeleverd aan de klanten, dat betekent dat abonneenummer en pincode reeds vooringesteld zijn en je deze thuis zelf niet meer hoeft in te voeren.

Dat heeft tevens de consequentie dat deze niet meer elders bij een andere KPN-klant gebruikt kunnen worden.

Dat weet ik, maar als een (oudere) ontvanger eenmaal een abonummer heeft, werkt die op iedere kpn internetaansluiting, ongeacht het IP-adres. En daar gaat het hier om. De ex van TS kan met de tweede ontvanger gewoon gebruikmaken van het abo van TS. 

Dat weet ik, maar als een (oudere) ontvanger eenmaal een abonummer heeft, werkt die op iedere kpn internetaansluiting, ongeacht het IP-adres. En daar gaat het hier om. De ex van TS kan met de tweede ontvanger gewoon gebruikmaken van het abo van TS. 

Als die ex zelf ook internet heeft van KPN. Met tv. Want zonder tv zal die ontvanger ook niet werken waarschijnlijk. 

Los van waar het wel of niet werkt, het hoort bij het abonnement en blijft KPN eigendom. Als een ontvanger of het hele abonnement gestopt wordt moet het teruggestuurd worden naar ons. Dus ik hoop dat het nog lukt om de ontvanger terug te halen en op te sturen.

Reageer