Skip to main content

Wij hebben een pakket van Kpn waarmee we ook radio kunnen ontvangen. Daarover heb ik wel een opmerking. Het zou misschien een voorsprong van Kpn zijn als je inplaats van die nietszeggende stomme vage fotoos van programmamakers de webcampagina van programmaas of de zender zou overnemen. Dan kun je meteen alles zien over het programma en de presentatoren en de aktuele invulling. Verder zou het helemaal een technisch hoogstandje zijn als jullie het mogelijk zouden maken ook radioprogrammaas terug te scrollen en stop te zetten, zoals ook bij tv kan. In ruil daarvoor mogen er wel iets minder radiozenders worden aangeboden dan de tientallen uit allerlei krochten die er nu op zitten en waar geen hond naar luistert. 

Verder vind ik het idioot dat als je naar een radio- of tv-uitzending aan hebt staan en dan het menu haalt, de gids ofzo, dan gaat dat geluid gewoon door maar je krijgt nooit te zien waar dat geluid van is. Er zou in een hoekje een beeld over vermelding moeten blijven staan waarin wordt gemeld wat je hoort, ook al doe je op dat moment iets anders via het menu.

Dank voor je feedback, @wachtwoordfu. Helaas zijn alle dingen die jij noemt dingen waarin wij afhankelijk zijn van de omroepen zelf. 

Wij geven qua radio door wat we van de omroepen doorkrijgen, en dat is geluid. Waar mogelijk voegen we bij de verschillende programma's in de gids een afbeelding toe. De verdere inhoud van de gids is ook wat we doorkrijgen vanuit de omroepen zelf. Als die ervoor kiezen geen of weinig inhoudelijke informatie toe te voegen kunnen wij daar niets aan doen. 

Terugspoelen in de afleveringen zou technisch prima kunnen, maar daar hebben we de rechten niet voor. 

 

Verder vind ik het idioot dat als je naar een radio- of tv-uitzending aan hebt staan en dan het menu haalt, de gids ofzo, dan gaat dat geluid gewoon door maar je krijgt nooit te zien waar dat geluid van is. Er zou in een hoekje een beeld over vermelding moeten blijven staan waarin wordt gemeld wat je hoort, ook al doe je op dat moment iets anders via het menu.

Verder zeg je dit, alleen ik snap het niet helemaal? Hoe dit werkt hangt ook een beetje af van welke tv ontvanger je hebt. Maar over het algemeen is het zo dat als je de gids opent, dan zie je in de rechterbovenhoek een live preview van de zender waar je opstaat. Als dit tv is, dan zie je beeld en heb je geluid. Als het radio is, dan heb je geluid en een statische afbeelding. Ben je in andere menu's bezig, dan gaat dit niet. Er is dan geen ruimte op het scherm om dit te laten zien.